• StinaTina

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Dax igen för ny tråd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-10 16:57:49:
    Allergilista:

Ligre: mjölkprodukter,sojaprodukter, nötter/mandel/jordnötter, morot och jordgubbar och stenfrukter dvs äpplen, päron etc.
    Criwi: Nötter, mandel, kokos, blå vindruvor, persika, kiwi
    Fröken: Nötter (ej mandel o jordnötter), nypon
    Linfre: Mjölkprodukter (så länge hon ammar)
    Songbird: Alla nötter, mandel, plommon, persika, aprikos, nektarin, kiwi
    Maria73: Kiwi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-23 11:22:48:
    April
    28 Lovina

September
    16 Samuel 21 Ebba
    26 Vilhelm 30 Saga

Oktober
    2 Ludvig 6 Meja
    13 Freja 15 Tyra
    25 Alice

November
    10 Agnes 14 Alma
    21 Emma 24 Ida
    27 Tim

December
    28 Hampus
  • Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2
  • StinaTina

Ligre, det fanns en del kläder, mest till pojkar men lite till tjejer oxå. Mycket porslin och sånt (och en hel del skit).
    Leksaker var det många som sålde, dockor och kramdjur.
    Vi köpte en sån bultbräda från Micki (den är ny, i kartongen och aldrig uppackad) för 30 kr. (126 kr på www.lekmer.se)
    Det såldes en Bobby car med släp (riktigt fin) för 150 kr, vi har bestämt oss för att vänta med en sån tills hon kan använda den ordentligt så det blev ingen affär.
    Köpte en ombytes overall (såklart, rosa) jättefin för 40 kr, blir bra när den vanliga ligger i tvätten. Lite tröjor för 10 kr styck (bl a en från PoP)

Men dom är så olika i priserna, dom som står där. Bultbrädan var ju ett superfynd, lite senare så hittade jag en till likadan. Där var hammaren borta och det saknades pinnar och den skulle dom ha 20 spänn för (????) Samma person försökte sälja en äcklig pipmugg med söndertuggad pip! Så det gäller att se upp lite, sakerna måste kollas ordentligt.

• ligre

Vad härligt att fynda (vill också göra kap)....en bultbräda den prickiga från Micki fick Meja bla av oss i födelsedagspresent. Så här bankas det...vem köper en bultbräda som inte är komplett? Meja diggar att suga på hammaren så den är väldigt viktig.
    På loppis finns det nog många som säljer allt möjligt från fina fynd till bottennapp...så det gäller precis som du säger att granska det noga. Hoppas att det blir loppis snart igen så kan man bunkra upp med lite förskolekläder som man slipper vara rädd om.

• StinaTina

Dom riktiga fynden kommer från samma tjej. Hon ville nog bli av med så mycket som möjligt tror jag, hon hade jättelåga priser och superfina saker.
    Tydligen så hade hon saker från flera personer som hon sålde, troligtvis flera kompisar som gått ihop och fixat bord.

• Ulle 74

Full fart som vanligt!
    Samuel har varit i paradiset i helgen... eller det kunde ha varit paradiset om mamman och pappan inte förstört det hela.
    Vi har varit på landet och i trädgården fanns massa fallfrukt. Samuel älskar frukt så tanken på att få tulta runt i trädgården och smaka på alla äpplen och päron tedde sig som om han skulle få besöka paradiset. Nu blev hans planer sabboterade av oss eftersom han först skulle i klädas regnställ och stövlar, i vilka man inte kunde gå ordentligt utan snubblade och blev arg. Dessutom fick man inte äta på fallfrukten... att man fick en frukt var ju alldeles för dålig tilldelning...

Samuel har ett regnställ av märket didriksson och stövlar från domus(coop) som klarade av helgens ävntyr ute i regnet!

• Maria73

Lena, missade tyvärr Kvarteret Skatan. Hade både min sambo o far som absolut skulle titta på fotbollen, så jag o mamma satt o löste korsord istället Kollade du på "Skatan" ?

Nina, det låter bra (näe...inte att dina skor tar in vatten, men att du hänger på )! Såt se om det finns flera spekulanter?

På tal om regnkläder. Har varit runt lite överallt för att köpa regnkläder men strl 80 har varit slut överallt. Nu råkade jag titta in på Klädjätten i Skägget av nån anledning o hittade där byxor med hängslen o jacka för 199:- (för er som heller inte hittat rätt storlek). Säkert inte världens bästa kvalitet, men för hoppningsvis hinner hon inte slita ut dem den här säsongen

Tipps på plockmat, ville Ligre ha för ett tag sedan har jag för mej. Kräsen Tyra pillade i sig en jätteportion av "Tacotallrik". Färs med lite lätt kryddning som var kokt, massor av grönsaker, riven ost o mjukt bröd. Ujujuj, vad många byttor jag får ta med mej om hon ska käka lunch ute

• fröken

Jag ammade sista gången för en vecka sen, och pumpade dagen därpå. Sen dess har jag inte gjort något och det har funkat förvånandsvärt bra, med tanke på alla stockningar jag haft.

Nu har jag märkt att höger bröst är slite spänt och innehåller en stor knöl! Jag har inte ont, men jag är orolig att det ska bli nåt.

Nu är frågan...blir brösten "sig själva" efter ett tag?
    Hur lång tid tar det?
    Vad gör jag om knölen inte försvinner?

• Maria73

Fröken, har du testat att pumpa lite ur det bröstet som känns spännt? När jag hade problem så brukade jag duscha varmt så lade det oftast ner sig. En kompis hade en knöl i bröstet efter att hon slutat amma, det var en fettknöl som försvann av sig själv efter ett par dagar. Men är du orolig så ring BVC.

• Maria73

Glömde svara på en av dina frågor.
    När blir brösten "sig-själva". Jag märkte att jag fick mindre o mindre mjälk. Det var kanske 2 månader sedan jag slutade, men har fortfarande lite mjölk kvar, tror iof att det är väldigt individuellt.

• Elouise

Nu har jag kollat på Söndagens Beck. Den enda TV:serien som jag brukar se på. Men kanske borde man kolla på fler? Lena du verkar ha koll på bra TV-serier?

Criwi, vad kul med loppis. Låter som ni gjorde riktiga fynd. Missade det tyvärr.
    Men vi var ute på "Hjärta till hjärta" i Tornby i Lördags. Har aldrig varit där förrut. Där hittade jag lite fynd. En jättefin och fräsh aktivitetstavla för 25 kr. Och en jätte fin, fräsch sagobok i tyg med tillhörande nalle för 20 kr. Det är ju riktigt kul att fynda leksaker. Onödigt att köpa nytt när man kan hitta lika fint begagnat, för så lite pengar.

Criwi och Ligre, Freja har oxå en bultbräda men den är från IKEA. Det känns som om man måste slå så HÅRT på den för att det ska hända något. Är den från Micki också lika trög?

• soffien

Fika måndag 9 oktober vid 14 hos Linda, Peter & Hampus:
    Linda, Peter & Hampus
    Nina & Emma (kanske Micke)
    Therése, Daniel & Saga
    Maria & Tyra
    Sofie & Ebba
    Lena och Tim
    Marie-Louise Freja och kanske Fredrik (kommer senare)
    Malin & Ludwig
    Ulrika, Samuel & Andreas

Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2