• StinaTina

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Dax igen för ny tråd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-10 16:57:49:
    Allergilista:

Ligre: mjölkprodukter,sojaprodukter, nötter/mandel/jordnötter, morot och jordgubbar och stenfrukter dvs äpplen, päron etc.
    Criwi: Nötter, mandel, kokos, blå vindruvor, persika, kiwi
    Fröken: Nötter (ej mandel o jordnötter), nypon
    Linfre: Mjölkprodukter (så länge hon ammar)
    Songbird: Alla nötter, mandel, plommon, persika, aprikos, nektarin, kiwi
    Maria73: Kiwi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-23 11:22:48:
    April
    28 Lovina

September
    16 Samuel 21 Ebba
    26 Vilhelm 30 Saga

Oktober
    2 Ludvig 6 Meja
    13 Freja 15 Tyra
    25 Alice

November
    10 Agnes 14 Alma
    21 Emma 24 Ida
    27 Tim

December
    28 Hampus
  • Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2
  • soffien

fröken: jag hade ju aldrig speciellt mycket mjölk och ebba ammade ca var 4:e timme under de första fem månaderna, så det var ju inte specillt ofta. sen så la vi bara av med amningen ganska plötsligt utan att tappa ner nått speciellt. men jag hade knappt några spänningar eller kännde något annat överhuvudtaget. var lite öm bara. så mina blev sig själva ganska snabbt igen, eller sig själva är väl lite synd att säga för dom blev allt lite mindre och mycke längre men är du orolig så är det lika bra att uppsöka läkare.

• StinaTina
    Sofie, "lite mindre och mycket längre" Känner dock igen beskrivningen.

Linda och Peter: Tack för jättegott och trevligt fika.

Jag har en vilda som står på skrivbordet, halvhoppar och vrålar "da, daj, da, da".
    Flinar och gapskrattar. Nu kom Pappa och tog henne härifrån, oj nu grälar hon med honom

Maria, jag gav henne mat vid 18 när jag kom hem och hon åt!! Ska ge gröt nu vid 19 - 19,30 å se om hon vill ha. Troligtvis kommer hon äta massor igen.
    Upp o nervändavärlden. Jag blir inte klok på det här.......

Jag kan vara på tornby klockan 10, 11, 12..........
    sista bussen går 17 hem så vidare sent vill jag inte åka för då hinner jag inte nåt och sen får jag gå väldigt långt om jag blir tvingad att ta en annan busslinje.
    (oj, vilken mening )
  • Ulle 74

Linda och peter - tack för trevligt fika

När vi kommit hem så såg vi att en n bissing var på väg upp. Så nu vet vi varför dt sovits lite dåligt sista nätterna och varför han var öite smågrinig idag. Skönt att dte inte var värre än så

• Maria73

Får oxå säga tack för gott fika idag! Kanske man kunde få receptet på jordnötskakorna?

Ulle, aha, ja si dedär tänderna de ställer alltid till det!

Kanske kl 11 skulle vara bra imorron. Då kan man ta det lite lugnt på morronen. Vad säger ni som tänkt hänga på?

• Maria73

Nina, hihi...helt otroligt. En hungrig liten madam det där

• Tezz80

Oj vilken dag. Vi kom hem från Tornby först vid halv fyra. Saga fick lite mat och somnade sedan. Direkt när hon vaknade sprang vi ut på stan för att köpa present och sedan bar det av på kalas. Nu har hon precis somnat, en timma senare än vanligt, men inte så konstigt då vi kom hem först kl. åtta och då skulle hon äta osv. Hoppas hon sover gott i natt.

Vi hänger på imorgon om vi båda sovit hyfsat. Kl 11, borde passa bra, med viss reservation ifall Saga sover i 1½ timma som hon gjorde i förmiddags. Tänker inte väcka henne i så fall :) men jag har ju era telefonnummer så jag kan ju alltid möta upp.

Nu blir det lite Kvarteret skatan samt kvällsmat innan jag drösar till kojs, är HELT slut.

• Maria73

För er som är intresserade av lite lek o fikastund på Måndagar, kommer jag att starta en "studiecirkel" i Medborgarskolans regi. Detta innebär att vi GRATIS kommer att få tillgång till lokal Måndagar mellan kl 13 - 15.30. Studiecirkeln innebär inte att vi behöver studera utan bara umgås , fika o kanske sjunga o leka lite med våra små i en lokal där vi alla kan ses (något som ju tyvärr inte går på ÖF, där vi blir uppdelade). För er som vill vara med behöver jag namn, adress och hemtelefonnummer snarast så att jag kan "anmäla er".
    Cirkeln börjar Måndag den 16/10. Mer info kommer sedan...

• StinaTina

Klockan 11 blir jättebra. Jag tar bussen, ska vi ses vid Ikano-ingången på "maxi-sidan"?
    Jag kan skicka mess till Malin.

Maria, vi har fått i henne en halv stor burk mat vid 18, sen åt hon en jätteportion gröt och en halv macka vid 19.30. (?????) Helt ställd!!
    Jag ska ta upp henne vid 22-tiden och ge välling oxå Hon har ätit som en liten ponny idag. Namn och grejor kommer i din inbox.

Tezz, låter som en dag med fart i Hoppas Saga sover gott i natt.

Linfre, håller tummarna att Hampus "får för sej" att låta mamma och pappa sova lite. Tydligen jättejobbigt med fika, Emma sov som en liten gris i över en timma.

• Maria73

Ja, det blir bra för oss att träffas på framsidan.

Hihi...Emma ätar´n!

Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2