Höstmammor 2005 - Linköping - 2
Babyminnie: jag tror att det skulle bli succé!
Songbird: kände du något av katt eller klarade du dej?
Elouise: Blev det en liten chock? *fniss, fniss*
Visst är den kul.......
Aha, förkyld. Inte alls roligt. Det var så länge sen jag träffade henne så nu tycker jag att det är på tiden. Ska bli jätteroligt att träffas igen. Hoppas nu bara att Emma och jag är friska *peppar, peppar...............*
Bläääääääää, andra natten utan sömn.
Emma far som en propeller i sängen och vägrar sova i egen säng. Hon gråter och pratar om vart annat. Troligtvis drömmer hon ordentliga drömmar och har mycket att sortera in i rätt fack.
Nu låter det som om hon börjar hitta rösten på allvar, har väl inte haft tid innan.
Höga ljud är urkul och hon bluddrar som bara den, jag som är van vid en ganska tyst bebis är helt slut i öronen.
Nu när hon kan gå riktigt ordentligt själv så måste hon väl hitta nåt nytt som hon inte kan ännu..........gggghhhhaaaaaaaaa, jag hinner inte med.
Tezz, det kan ta ett tag innan hon går med på att ha hjälmen på sej. Sen kommer hon på ganska snart att den går att ta av
Om ni inte knyter under hakan varje gång utan använder kardborret i nacken så går det snabbare att få på hjälmen och hon hinner inte riktigt fatta vad som händer.
Man får vara vansinnigt envis och sätta på den 1 miljard gånger, Emma tog av den hela tiden.
Men det är det värt, så skönt att veta att huvvet är ganska skyddat och det var enklare att lämna henne en stund själv när man vet att hon inte kan slå sej så jättedant.
Jag tyckte att jag slappnade av mycket mera och kunde lämna henne till att utforska världen själv.
Babyminnie: fikar gärna, som det ser ut nu så kan jag vilken tid som........
Jag brukar inte sätta in bilder i våran tråd av hänsyn till alla som har telefonmodem. Fl är trögt som det är och med massa bilder så blir det ju inte lättare att ladda sidan.
Det kostar lite men är urkul.
Fast å andra sidan så är jag med i flera trådar än den här och svamlar är man bara med här och bestämmer fikaträffar så är det nog inte värt det.
Babyminnie: Jag får se hur det blir med fika. Emma är lite snorig, började efter fikat hos Elouise. Vet inte om det är förkylning eller om det är sprutan som spökar.
Virrpannan har slagit till igen, har dubbelbokat mej på onsdag ......
Vet inte om jag kan fika, beror på vilken tid det blir och hur lång tid det tar ut till ljungsbro.
Babyminnie: Jag hoppas oxå att dom slipper såret, så mycket enklare om det inte kommer nåt sånt.
Maria: nöta pizza-bil snarare......här ska du inte tro att vi går till pizzerian nä, nä dom får helt enkelt leverera hem till dörren. Nu är första boken slut, den var jättebra. Har genast börjat på nästa.......
Fröken, fikar gärna. Hellre fredag än torsdag...har sång torsdagar. Visst kan jag moffla för dej oxå. Jag har ju inte kunnat äta nåt sånt sen nyår så nu jädrans om jag ska ta igen allt som jag har missat. Började dagen med ett glas Oboý (låglaktos mjölk men iaf) det är ju bara sååååååååååå gott. *dreggel, dreggel, slurp, slurp*
Emma har slutat snora så jag tror att det var sprutan som spökade. Det har runnit ur näsan i två dygn och sen så slutade det bara......får se det kanske börjar om igen.
Jag har varit på ÖF idag. Måste tyvärr säga att vi inte får någon "egen tid" under hösten. Nu när det börjar bli kallare och mörkare så drar sej folk för att vara ute lika mycket, därför så går dom i större utsträckning till ÖF än vad dom gör på våren.
Tydligen så hade dom haft fullt hus i fredags (våran tid), då det brukar vara lugnt hos dom.
Jag var på "babyöppet" vilket visade sej inte vara så bra längre. Emma är en stor Sabotös numera. Den minsta var 7 veckor och den älsta var 11 månader.
Det går ju bra så länge dom inte knallar runt i lokalen men Emma hon går ju liksom bara rakt fram och snubblar över dom små bebisarna. Sen ser hon ut som: "Vad, jag har inte gjort nåt" (med händerna utslagna som om hon rycker på axlarna) när dom börjar skrika och gråta.
Ska prova att gå när det är lite större barn så kanske det går bättre.
Lena: jag och Elouise pratade lite, om du vill att vi ska komma till dej och fika så går nog det att fixa. Vi får helt enkelt prata ihop oss innan. Jag tar Emma i sjalen, Teresé kan kanske ta Saga i Ergon, Elouise har en så´n liten paraplysulky som går att fälla ihop så den blir jätteliten. Vissa åker bil, parkerar men i närheten så behöver man kanske inte ta med vagnen upp till dej. Jag menar att det är ju inte ytan i lgh som sätter gränser det vore annat om ni bodde i 1 rok på 20 kvm
Vagnarna borde vi kunna fixa på nåt sett.
Malin, åker gärna med om du är inne i stan innan vi ska till Jenny.
Oj, hoppsan hejsan så långt det blev. Nä, nu ska jag dricka lite kaffe i lugn och ro innan Krypet vaknar.
Ok, 14 kan nog gå. Ska kolla busstider å sånt och sen återkommer jag