Inlägg från: StinaTina |Visa alla inlägg
  • StinaTina

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Potta, jag har funderingar på hur det blir när dom börjar dagis. Dom kommer ju inte ha tid att springa och sätta barnen på pottan, om dom inte säger till själva såklart.
    Hur har ni som börjat med potta tänkt i den frågan? *fundersam*

• StinaTina

Japp, nu har jag lyckats göra mej osams med en tjej om ett väldigt känt hamburgerhak, men ett m som symbol. Ett företag som jag mer eller mindre hatar och i stort sett aldrig går till.
    Ändå så har jag hittat mej själv sittandes och försvarat dom.................
    hur gick detta till???

Samtidigt så står min dotter i vardagsrummet och försöker febrilt hoppa jämfota???
    Jämfota?
    Vad, redan? Ska inte det komma senare.....

Tezz gytjan låter inte alls lockande.. Att fortsätta använda blöja låter sunt.

• StinaTina

Jepp, nu är hon borta, det var flera som gick in och sa åt henne att sluta.
    Ny pyjamas  

• StinaTina

Oj, den synvinkeln hade jag inte tänkt på. Problem med att få dom att sitta ner och bajsa/kissa. Småkluttandet känner jag igen, fy vad det är träligt. En del dar får jag byta blöja massa gånger och det är bara småkluttar hela tiden.

Nej, nu är det sovdax. Emma har hållit låda till 22 så vi får se om hon vaknar så vi hinner till sången imorgon

• StinaTina

Ligre: kan inte säga när ungefär hon bajsar......ibland morgon andra dagar 5 gånger på en dag.
    Så det hela kan bli lite knepigt
    Men det är klart om det kommer lite rutiner i bajsandet så skulle det bli mycket enklare.

Nej, nu är det brått. Klockan är snart 9 och vi har inte ätit eller duschat ännu. 1,5 timme kvar till sången........

Bä,bä vita lamm.......*sjunger upp, riktigt falskt och högljutt*
  • StinaTina

Ska ni inte komma till sången??

Citykörkan, ja varför inte.
    Får se lite hur lillfröken är, just nu är hon en riktig tjuris men jag har fått lära mej att hon SKA vara det just nu. Det hör tydligen till vid detta antal månader hon är gammal.

Nu har Emma levat lika länge utanför magen som hon var i magen. Konstigt det hon varit utanför känns mycket kortare.

• StinaTina

Hmmmm, 13,30 - 15,30 då hinner jag ju hem och äta mellan.

Beror som sagt på Emma om vi kommer eller inte...

• StinaTina

Maria, hon sa att vi inte behövde ringa om vi bara missar en gång.
    Ska verkligen försöka komma till citykörkan Emma är en liten gnällspik.
    Sökord bajs

Nä, nu har jag otroligt brått, är inte ens påklädd.

Hej så länge.
    Ska försöka få mä lena o tim oxå kanske kan jg få mä nån mera......

(melodi: en sockerbagare) Jag har en gnällspik, hon heter Emma. Hon bara gnäller ja gnällignäller............Hon gnäller tidigt hon gnäller sent.....

M skriker när jag sjunger den: så får du inte sjunga!!!!!

• StinaTina

Sången var bra.

Är på g neråt nu. Emma ligger i vagnen och sover, tar en rövare och går fast hon inte är vaken .

• StinaTina

Politik?? Vad?

Det är ungefär det stadiet jag är på just nu. Fick lite panik härom kvällen när jag kom på att det snart är val.

Förstahjälpenträff låter intressant vilken tid är det och får man ta med sej barnen?
    RK vill inte att några barn är med under deras förstahjälpen, vilket blev ogenomförbart för våran del.

Citykyrkan var ju jättefin och oj, vilken service. Dom flesta som var där är inte anställda utan var där som frivilliga. Den enda jag tror var anställd var pastorn som agerade dörrvakt.

Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2