Luleå del 3
Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...
Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...
mysiga tjejen,
vad konstigt! för nora (och många andra barn som bärs i sjal) somnar ofta i sjalen och jag tror inte att de kan somna om de har det obekvämt...
Läser att ni pratat om sjalar.
Jag har också funderat på att köpa en men jag är lite skeptisk till att det är krångligt att knyta och så. Någon som har erfarenhet?
Har oxå haft lite fundering på en sjal. Känner dock som IaPia att det känns krångligt att knyta den.
Jag har en Tricotti Slen (trikåsjal) som jag är jättenöjd med ! Är inte alls så krångligt att knyta .. Trodde också det i början .. Men tji fick jag . Är faktiskt superenkelt . Efter några gångers träning så sitter det . ![]()
Iapia och Linrob,
det är inte alls krångligt, jag lovar. Det följer med instruktioner och när ni kntit en eller två gånger så kan ni det utantill.
Det finns ju en hel uppsjö av olika sorters sjalar och dessutom olika märken på varje sort. Jag fick tips av en kompis som är sjalfantast och har testat ett helt gäng olika. Hon rekommenderad Moby Wrapen till mig.
När jag fick sonen så använde vi en baby björn. Problemet med den var att man inte orkade ha den speciellt länge eftersom det belastade ryggen så mycket. En sjal knyter man ju bredare så att hela ryggen får avlasta istället för bara axlarna som det ju blir med baby björnen. SEn har jag läst att det är bättre för bebisarna och större barn rent ergonomiskt med sjal än med bärsele.
Min son hade kolik och skrek som bara den varje natt i drygt två månader. Vi bar och bar och bar på honom mest hela nätterna. Med baby björnen så blev det ju visserligen lättare att bära, vi orkade som sagt inte ha honom i den så länge åt gången. Jag tror stenhårt på bärsjal.
Jag ska också införskaffa mig en moby wrap
så att man klarar av alla hundpromenader...
Vart har ni köpt eran? Billigaste jag hittat på internet är 420 kr ny. Andrahandsvärdet verkar vara bra på den också!