Luleå del 3
Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...
Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...
tack tack
Jag är fortfarande hemma, förlossningen vill att jag ska vänta "tills jag inte står ut mer"
Tog en lååååååång vaaaaaaarm dusch vid 5 tiden och micrat en blöt handduk (hemmavariant av vetekudde) och legat och kramat den, efter det blev det lite längre mellan värkarna.
Har lyckats sova en timme kanske.
Men så detta är alltså öppningsskedet, fyy vad långt det ska vara!
Hursomhelst åker vi nog in snart så får dom köra en ny ctg kurva på mig,
om inte annat kanske jag kan få en sovdos så jag orkar föda barn om ett tag!
Helenz,
öppningsskedet behöver inte vara så länge , jag var öppen 8 cm när jag kom in å då hade jag haft värkar i ca 5 timmar. så det kan gå snabbt för dig också!
Lycka till HelenZ! ![]()
nä här går det inte snabbt, vad jag vet. Vi har varit inne och gjort ctg, oregelbundna värkar.
Men dom vill inte kolla om jag öppnat mig då vattnet gått...
så det är bara fortsätta härda ut.
suck, jag är så trött och vill sova men det går inte.
Hej hej
Nu har jag och Silje fått komma hem.
Förlossningen gick ganska fort. 9:05 kom vi in och 11:55 var hon ute. Han aldrig med någon bedövning. Bara badkar och 1 timme med lustgas. tyvärr så blev siljes hjärtslag så svaga på slutet, och det kan vara orsaken till att hennes sockervärde sjönk. Men dem gav ersättning med socker dem två första dagarna, och därför var vi tvungen att stanna på avd 56.
Men allt är bra, jag ammar och förhoppningsvis skall hon öka mer i vikt:) hon kräver ju en hel del min lilla sessa...
Hoppas det går bra med er alla och att vi syns snart igen:)
Kram kram
HelenZ: Vad roligt att de satt igång för dig! Lycka till med allt nu, snart har du din lilla älskling hos dig!
Skickar några styrkekramar..
HelenZ: Åh, lycka till nu!!! Hoppas allt går bra för dig och att värkarna sätter igång ordentligt snart. Du skulle ju ha samtidigt som mig ju..
jag vill OCKSÅ ha barn nu. Jag orkar inte gå omkring och ha såhär ONT hela tiden.
Norskan: Grattis till hemkomsten! HÄrligt att allt har gått bra ändå. Jag vill höra en utförlig förlossningsberättelse sen när du orkar!
Gu så avis man är på alla som fått sina bebbar...eller är nära.
Nu tycker jag att jag inte behöver växa nå mer, det är väldans tungt för fogarna.
Satte in ett nytt kollage på denna vecka (26) under starka bilder.
Dessutom har jag redan börjat "boa", städar i alla små vrår som kan tänkas finnas. (mååånga) Hehe..
Hur har ni alla andra det?
Stänger inte tråden efter 3 månader förresten? Det borde ju isåfall vara imorgon!!
Bäst att öppna en ny tråd.
Nu har jag öppnat en ny tråd!!
www.familjeliv.se/Forum-2-14/m13325514.html