Luleå del 3
lhx,
min gick när förlossningen hade startat...
lhx,
min gick när förlossningen hade startat...
Sciarlotta,
jag har hört att om vattnet går så ska man lägga sig ner så att, precis som du säger, navelsträngen inte ska "glida ner" och komma runt halsen på bebisen. Verkar dock vara olika från BM till BM (som det är med ALLT!), så ring till Sunderbyn o hör, kanske? men som Aquagreen säger så finns de ju dem som vattnet går på och inte förrän två dygn senare så föds bebisen - o de har nog levt "vanliga" liv... Ring och fråga om du är osäker.
ellskling kom nog med det bästa förslaget. haha, hade HELT glömt att man ska ringa. hoho
lhx,
uuh, jobbigt :( håller tummarna för att det sätter igång på riktigt snart.
japp, slemproppen har verkligen ett passande namn. när förlossningen hade satt igång hemma så droppade det lite "vatten" på golvet. jag tog för givet att det var vattnet som hade gått, så vi åkte in till förlossningen, men tydligen var det slemproppen som gick. så den kan se ut som vatten också! hade nämligen en hinna kvar, så vattnet gick på förlossningen, då de spräckte den.
Singela,
huvva. Stackars dig. Vi håller tummarna för att lillen kommer ut snart... Gärna ganska smärtfritt också!
hallå. såg att ni skrivit om psykoprofylax. jag har gått en sån kurs och hade helt klart användning av den både innan och under förlossningen. jättenöjd och ångrar absolut inte att jag och min sambo gick kursen. gick hos lotta (http://www.zincere.nu/psykoprofylax.htm) har ni frågor så fråga på.
Engla Lis mamma,
vad kul att allt har löst sig! välkommen till luleå :)
Sciarlotta, ÅÅÅHH!! HURRA! :) lycka till, nu är det nog på riktigt!
nu har jag lagt upp bilder från förlossningen i mitt galleri, om nån vill kika :)
lhx,
GRATTIS till sonen!
rimfolina,
ganska snart är det din tur :)