• lieh

Dockskåp & Miniatyrer!

Hej!

Är det någon hör inne som är intresserad av detta?
    Har precis börjat med det och behöver lite råd och tips på bra sidor på nätet.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Dockskåp & Miniatyrer!
  • Paksenarion

hej hej

har själv skaffat ett stort dockskåp,
    och höll på¨med tittskåp innan...

Har du provat mailinglistan groups.yahoo.com/group/dockskap/
    där var jag medlem innan...

Och så rekomenderar jag förstås Eva Malmstens böcker....

Lycka till

• lieh

Tack för ditt svar.
    Jag vil köpa ett dockhus från Greenleaf som heter The Pierce. Men det verkar omöjligt att köpa.

Vet du några bra hemsidor?

• Paksenarion

jag vet att www.margarethasdockskap.com/ har sålt hus ifrån Greenleaf innan...

Innan var jag sugen på The Beacon Hill...
    Beställde det ifrån Bella Miniatures i USA och brände mig rejält.
    Fick som tur e tillbaka lite av pengarna... Men det mesta har dom fortfarande.... Så jag kommer nog att ha svårt att beställa ifrån Utlandet igen. Det är en lång historia....

IBland har man tur att man kan hitta hus ifrån Greenleaf på tradera och blocket. Folk som tänkt sig bygga det men sedan tröttnat...

Jag har ett sådant här dockskåp tradera.msn.se/auction/Dockskap/aid_30658430

• lieh

Jag ringde till Margaretha från Margarethas dockskåp men hon skulle ha 4800kr. Fast hon kunde ge mig en tusenlapp i rabatt.

Fast jag beställde från USA via ebay. Tjejen skulle skicka det idag och jag fick betala 1950 med frakten.
    Verkade seriöst så vi får hoppas jag blir nöjdare än dig. Tråkigt det där när man inte blir nöjd och det blir klabb med pengarna.

• Paksenarion

1950 med frakt är helt Ok... =0) Lycka till med byggandet...

• lieh

Tack tack.
    Min sambo ska hjälpa till och klarar vi inte av det så har jag redan plockat fram tändvätska och tändstickor!

• Paksenarion

*ler stort* Det går nog bra, men det brukar att bli långtidsprojekt. En bit åt gången......

För min del är det nu att samla möbler.. =0)
    Och så letar jag efter fina ovanliga dockor som ska bo i huset..

• JennyL25

Vilken rolig tråd!!!!
    Älskar docksåp, har gjort det sedan jag var liten.
    ska få ett stort vitt skåp med glasdörrar i vit lantlig färg. Tänkjte göra om till skelskiftesmiljö och romantisk 20 tal.

Har ochså en bra bok av eva Malmsten.

Jag har inte börjat samla saker ännu. Vi bor ju i en lägenhet har inte så mycket plats, hur får ni plats med era saker?

• lieh

Jag och min sambo har inte fått vårt skåp än men eftersom det ska byggas upp helt av oss så har vi lite problem med var det ska vara.

Vi har ingen källare annars hade man ju kunnat bre ut sig där.
    Det är ju inte som ett pussel som man kan rulla ihop på en duk och föra under sängen. Blir lättare sen när det är helt klart.

Några tips på hur man kan göra?

jennyL25 & Paksenarion, har ni inga bilder man kan få se?
    Hade varit jättekul!

Svar på tråden Dockskåp & Miniatyrer!