• Janna84

Snygg vigselring?

Då ska jag försöka göra min första omröstning... Cool
    Jag vet inte hur jag lägger in bilder så jag postar en länk istället
    http://www.aniratax.com/vigselring.jpg
    (Den som känner sig manad får gärna förklara hur man lägger in bilder...)

Min sambo vill bara ha en ring och då tycker jag att det räcker med en ring till mig med. Lite udda så det skulle även vara intressant att få veta vad ni tycker om det. Ni behöver inte vara rädda för att svara ärligt i den här tråden Flört

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Snygg vigselring?
  • Laire

Fin! Men inget jag skulle använda som vigselring.

Den är (antar jag) på din hand 7 dagar i veckan, 365 dagar om året i resten av ditt liv, då skulle tråkpraktiska jag nog inte ha stenar som kan ramla av.

Min signatur är på semester
  • Tesan81

jag tyckte att den var snygg

speak no evil
  • Fru Myhr

Det syns inte någon skillnad på bilder så att man kan se så, dessutom är mina bilder väldigt dåliga då min digitala kamera suger!!!

Gå till en smed och be att få se diamanter av olika färg, renhet och slipkvalitet så kommer du själv se skillnaden. Skillnaden färgmässigt i min ring jämfört med schalins, River och Wesselton alltså, är enorm.

Sedan visas ju färgen mer eller mindre beroende på vilket material diamanten är infattad i. Själv har jag en Schalins Mt Blanc, i rött guld med W/SI kvalitet, och de stenarna ser inte vita ut förutom när man står utomhus. Min nya ring är i platina, en väldigt vit metall och har toppstenar, River/VVS och de är vita HELA tiden och glittrar maximalt.

Schalins ringar säljs billigare på nätet av flera butiker, de håller lägre priser eftersom de inte har någon butik t ex. Internetbutiker kan ju hålla lägre priser av den anledningen. Det är orginalringar i vart fall, vi beställde våra schalins via nätet.

S + M = Sant
  • Janna84

Vill du inte ha stenar alls? Min mammas ring är 24 år gammal och diamanterna sitter fortfarande kvar. Det var dessutom en billig ring...

• Leeanlej

gillar inte gulguld då jag inte använder det i vanliga fall. Så min är i vitguld o med elva diamanter utspridda här o var på ovansidan av ringen.

• Fru Myhr

Alla fattningar på diamanter eller andra ädelstenar SKA/BÖR kontrolleras varje-vartannat år för att se till att ingen sten faller bort.

S + M = Sant
  • Laire
    Fru Myhr skrev 2006-07-26 11:51:11 följande:
    Alla fattningar på diamanter eller andra ädelstenar SKA/BÖR kontrolleras varje-vartannat år för att se till att ingen sten faller bort. S + M = Sant
    Extrajobb alltså  
  • Fru Myhr
    sundsvallstjej skrev 2006-07-26 11:52:09 följande:
    Fru Myhr skrev 2006-07-26 11:51:11 följande: Alla fattningar på diamanter eller andra ädelstenar SKA/BÖR kontrolleras varje-vartannat år för att se till att ingen sten faller bort. S + M = SantExtrajobb alltså  Min signatur är på semester
    Så kan man väl se det om man vill, själv tycker jag att släta ringar är det tristaste som finns!
    S + M = Sant
  • Laire
    Fru Myhr skrev 2006-07-26 11:52:41 följande:
    sundsvallstjej skrev 2006-07-26 11:52:09 följande: Fru Myhr skrev 2006-07-26 11:51:11 följande: Alla fattningar på diamanter eller andra ädelstenar SKA/BÖR kontrolleras varje-vartannat år för att se till att ingen sten faller bort. S + M = SantExtrajobb alltså  Min signatur är på semester Så kan man väl se det om man vill, själv tycker jag att släta ringar är det tristaste som finns! S + M = Sant
    Fast man kan ha med mönster i, motsatsen till stenar är inte helt slätt (och tråkigt/stilfullt/stilrent)
Svar på tråden Snygg vigselring?