• Tindra75

Problem med bio-mamman vi ses här!

Så nu startar jag en tråd där vi kan diskutera problem gällande bio-mammor.
    Det är inte alltid så lätt att stå vid sidan av och inte kunna göra så mycket åt vad man ser händer. Man kan behöva ventilera sig!

Vi ses och hörs!

• Svar på tråden Problem med bio-mamman vi ses här!
  • Malena79

Hade hon bott mer hos oss, hade jag gärna köpt mer ytterkläder till henne, men nu är hon ju bara här 14 dagar per månad. Biomamman får ju både underhåll och barnbidrag för henne och har dessutom 2 barn till om kan ärva de kläderna. Känns inte kul att köpa regnkläder och gummistövlar nu när hon kanske bar hinner vara här 4 gånger till innan snön kommer. Det är ju inte ens säkert att det kommer regna då.

Vi har oxå pratat om detta med fsk, men de säger att det inte finns några regler om sånt utan att man ska komma överens om detta. 'Och det är ju lätt. På tisdag ska vi i alla fall till familjerätten så min smabo kan skriva på faderskapspapper för yngste sonen. Hoppas på att vi kan boka en tid då oxå för sambon och biomamman

• 1malle
    aragon

Tack, det e lite bättre men svävaar fortfarande i lite ovisshet innan vi varit på nästa vul...
    Blöder inte för tillfället vilket känns lite betryggande på nått vis, även om jag inte tar ut nått alls innan vi varit där...
    Ola är en liten prins, han är det finaste som finns
  • aragon
    1malle...

När ska ni dit då??? Har du kanske redan skrivit men jag kommer inte ihåg....

Måste vara jobbigt att inte veta....*kram*
    Visa dina nära och kära att Du älskar dom...en dag kan det vara för sent
  • 1malle

6/10 ska vi dit... nu e det ju inte såååå lång väntan kvar men i början kändes det ap länge...

Ola är en liten prins, han är det finaste som finns
  • Victorys mom

Jag är bara så arg just nu... Jag kokar!!! Det är ganska mkt nu så jag skall nog inte skriva allt... Men jag är arg för att alla mina 3 bonus barn skall behandlas på lika sätt! Bra för att dottern inte är min sambos så skall hon inte slippa undan regler om hon bor hos oss? Hon är 1½  och 2½ år äldre än de andra 2 så självklart får hon tex vara ute längre på kvällarna! men det innebär tex inte att hon skall slippa använda hjälm när hon kör moped bara för att det är 1 ciao!! Åh! Jag kokar!!! Hon är en bestämd dam på snart 17 år (i december) och mamman orkar inte gå emot henne och har aldrig gjort det. Då blir hon galen och gapar, skriker och slåss... Då är det lättare att låta henne göra som hon vill för att slippa jobbigt tjat...

• Tjofsen

Hm....vi har också en bestämd dam...på 7 år....likadant hemma hos mamma...som hon lätt kan köra över......Här kan hon inte bete sig hur som helst. Vi skulle ha samma regler om vi hade gemensamt barn. Det är i alla fall min sambo med på. TUR.

Våran tjej fyller också i december....kan det vara skytten i dem??

• Victorys mom

Hehe. Denna damen är Stenbock så skytten är det nog inte. Men tröttsamt är det. Jag ockh min sambo tycker lika dant med detta och att det skall vara gemsamma regler på båda stllen. Men eftersom det inte är hans bio dotter har han ingen talan enligt mamman. Men varför bor hon då här! Undrar jag...

• Tjofsen

Nu hänger jag inte med....dottern är alltså ditt bonus barn OCH din sambos bonusbarn?? Men han har kontakt med henne och hon bor hos er också??? Eller är jag helt vrickad nu? Blev konfundersam eftersom du skrev Men eftersom det inte är hans bio dotter

• Tezz72

Den här biomamman är inte riktigt frisk. Först tycker hon det är ok att dottern ska få byta skola, nu helt plötsligt är det inte lika självklart. Bonusdottern blir utsatt för mobbing och har knappt några vänner. Så jag och min sambo tänkte att vi skulle byta till skolan som gjorde att min son fick ett otroligt självförtroende och så vågade han säga ifrån, för han har gått i samma skola som min bonusdotter går i och den skolan har blivit en riktig skitskola.

Varför kan inte biomamman se längre än till sig själv?????  Hon tycker att det blir krångligare och så dyrt förstås eftersom hon måste stå för bussbiljetter.

Man undrar om hon tänker överhuvudtaget.

• tomcar1

Hej !
    Är lite glad över bio-mamman idag. Första och enda gången antagligen. Hon ringde och frågade mig om en sak idag ! Helt otroligt. Har inte gjort det någon gång under de 9 år som jag har funnits i barnens liv !
    Mvh tomcar1

Svar på tråden Problem med bio-mamman vi ses här!