• Tindra75

Problem med bio-mamman vi ses här!

Så nu startar jag en tråd där vi kan diskutera problem gällande bio-mammor.
    Det är inte alltid så lätt att stå vid sidan av och inte kunna göra så mycket åt vad man ser händer. Man kan behöva ventilera sig!

Vi ses och hörs!

• Svar på tråden Problem med bio-mamman vi ses här!
  • 1malle

Suck pust stånk o stön....
    Nu har vi gått på stan o jag har fått höra både det ena o det andra av lilltösen... sånt man inte ska behöva höra från ett barn... Det är så himla synd om henne...
    " jag har aldrig varit hos en frissa nån gång..."
    " Mamma ska köpa nya skor till mig men inte förrän mina är helt trasiga..."

Det slutade med att jag gick o köpte nya skor till henne... Sulorna lossnade på de hon gick i...

Ola är en liten prins, han är det finaste som finns
  • Tezz72

1malle: Låt dom skorna du har köpt till henne stanna hos er.

• gumsan76

Måste få spy ur mig lite...

Sambon ska nu inte få träffa sitt barn mer än varannan helg. Tidigare har barnet kommit varje tors-fre även de veckor där det INTE är "vår" helg. Detta har varit väldigt positivt eftersom min sambo då kan hämta och lämna barnet i skolan och då hålla sig uppdaterad med vad som händer där.

Nej, nu är detta inte längre en bra lösning enligt bion. Barnet är surt och grinigt när det är dags att åka hem till henne. Lösningen är då att TA BORT tid från sambons umgänge... Det värsta är att samtidigt som hon kräver detta säger hon att hon INTE vill ta bort tid från sambons umgänge??? Fler än jag som tycker att det inte går ihop??? Enligt det avtal som de har från familjerätten ska barnet vara hos sambon varje fredag, att det även blev torsdagen är enbart en muntlig överenskommelse. Men nu när barnet går i skolan anser bion att "det inte är någon större idé" att barnet kommer några timmar på fredagen.

Sedan har hon mage att säga till min sambo att "du får komma med en lösning på det här för så här kan vi inte ha det". HALLÅ!! Det är HON som har ett problem!!! Det är HON som ändrar avtal! Fan alltså!

• maddis72

Malle!
    Gällande skorna så är det väl inte så enkelt bara låta skorna vara kvar hos er om sulan är paj på de andra?
    Hur säger man det till den stackars flickan?
    Aktar mig för vara partisk då jag bara hört en sida av en story men det där låter verkligen helt sjukt, endel borde inte få skaffa barn! *ryser*
    Fy f-n, är glad jag än så länge sluppit korkade bio.
    Tycker det är intressant läsa här lite bara för gudarna ska veta det är knepigt få ihop en "ny" familj.
    //M

• 1malle
    Maddis72

Nae, du har så rätt, det är verkligen inte lätt.
    Hon kommer så mycket i kläm för övrigt o jag har själv varit ett barn som åkt mellan mamma o pappa o vet hur jobbigt det kan vara. Man tar på sig det mesta av det som är fel, lastar sig själv för föräldrarnas separation osv... Och denna tös mår inte bra... så det här med skorna är en pink i havet i jämförelse.
    Men skorna stannar här, det e ju så mamman gör...
    Kläder hon åker i till oss SKA hon ha på sig hem igen, då får det även gälla skorna.
    Och flickan själv har vid upprepade tillfällen talat om att hon gillar de kläder o skor hon har hos oss bättre än de hon har hos mamma... och att hon sällan får nytt för mamma känner så många som jag får grejer av...Men dessvärre(?????) gör ju då inte jag/vi det utan hos oss får hon nytt....
  • Tezz72

Hur tycker ni vi ska göra med sambons dotter! Byta skola fast mamman inte vill eller låta henne gå i skolan där hon inte mår bra? Nu skriver jag vi eftersom bonusdottern pratar mest med mig och inte med sin pappa om saker som är jobbiga.

• 1malle

Tezz72
    Har ni henne mantalskriven hos er?
    I så fall är ju det logiska att hon går i en skola som är närmast er.
    Vi har samma dilemma med skolan... den hon nu går i ligger mitt inne i city, en skola som har ganska många "struliga" elever vilket medför att alla de andra kommer i kläm...Dessutom så kan hon i dagsläget inte gå hem själv från skolan. Och hon har bara frita plats detta läsår sen ska hon klara sig själv, vilket vi inte tror funkar den vecka hon bor hos oss o hon tvingas åka spårvagn... Tänk om det blir strömlöst o de ersätter med buss som går annan sträcka?
    Bäst vore om hon böt skola till den som ligger här, en lugn skola med massa resurs lärare...Skola med gott rykte!
    Fast då blir det ju krångel när hon ska hem till sin mamma...
    Men vi tror o hoppas hon kommer bo på heltid hos oss snart...

• Tezz72

1malle: Tyvärr är hon skriven hos sin mamma! Så då lär hon ju få gå kvar i den skolan hon går i nu! Som är trist för henne eftersom hon inte mår bra!

Jaja vad ska man göra när mamman bara tänker på sig själv?

• 1malle
    Tezz72
    Tyvärr är det ju inte så enkelt att ni bara skulle kunna byta skola utan hennes medgivande...Annat vore ju om ni hade hela vårdnaden eller om hon vore mantalskriven hos er...
  • Tezz72

1malle: Biomamman gick ju med på det först men sen ändrade hon sig. Vad ger det för singnaler till dottern? Jo att man kan inte lita på vuxna! Jag blir så less på allt! För den som kommer i kläm är ju bonusdottern, men det blir för jobbigt för mamman, eftersom det kommer att kosta lite för dottern att åka till skolan. Tack och lov att jag inte har sådana problem med min exman och han med mig..

Svar på tråden Problem med bio-mamman vi ses här!