• Tindra75

Problem med bio-mamman vi ses här!

Så nu startar jag en tråd där vi kan diskutera problem gällande bio-mammor.
    Det är inte alltid så lätt att stå vid sidan av och inte kunna göra så mycket åt vad man ser händer. Man kan behöva ventilera sig!

Vi ses och hörs!

• Svar på tråden Problem med bio-mamman vi ses här!
  • maddis72

Tycker inte heller synd om henne, inte så jag menar men man kan vräka ur sig väldigt dumma saker OM man inte har pengar själv. Spelar ingen roll om hon inte hade haft pengar, synd tycker jag inte om henne iaf och ännu mindre nu efter det du berättar, för för alla normalbegåvade människor med hjärtat på rätta stället så går väl barnens behov först. Hur ofta säger man inte "nej idag ska jag BARA handla nåt till mig själv" så kommer man hem med en kasse till ungarna lik förbaskat!
    Jag har t.ex velat tatuera mig i 15 år!

• Tezz72

Ja så är jag också. Säger at jag ska handla till mig själv men handlar till barnen. Så nu har t om min egen mamma slutat köpa presntkort till mig på H&M när jag fyller år, utan köper ett presentkort på guldfynd istället, för då vet hon att jag köper något till mig själv.

• Coppola

Halloj

behöver en vidare syn på en sak jag hakat upp mig på....kanske ni kan se annat...?

Sambon skulle resa bort under hans barnvecka...en natt kvar till mamma skulle ta barnen.
    Mamma undrar vad som händer med barnen...kan hon få ta dem(en dag tidigare)
    Min sambo säger nej...vi löser detta själva(jag +sambo) Jag vill ta hans barn för att få bättre tid med dem. Mamma säger inget mer om saken.

Kvällen innan sambon ska bort(detta handlar om 1 lusen natt) är jag hemma ensam med hans en barn och hjälper med läxa(sambon hämtar annat barn på sportaktivitet) Då ringer telefonen, mitt ena barn svarar och kommer in till oss: ****, det är din mamma, hon vill prata med dig.
    De pratar längre ca 10-15 min. När barnet lagt på, luskar jag lite vad de pratade om...eftersom hon så lägligt ringt när sambo var borta.
    Jo, hon frågade om det gick bra att vara med mig och om de(båda sambon barn) komma och sova hos henne en natt tidigare.....
    Nu sade hans barn nej...ville sova med mig....

Detta är just vad jag blir lite arg över. Min sambo sa att vi löser detta själva...och hon går bakvägen via barnen. Enligt min sambo litear hans ex på hans omdöme (har han hävddat hela vår relation) men uppenbarligen gör hon inte det.

Jag personligen tycker det är fult att försöka med barnen när vi sagt att vi sköter detta själva.
    hon blir ocskå arg om vi skulle lägga oss i bara en yttepytte sak om när HON har barnen...Men att HON får minsann lägga sig i våra veckor...som hon gjorde i detta fall....

Förmodligen komemr några iaf tycka att jag överreagerar men det är SÅÅ mycket med denna mamma som är sååå konstigt. hon pratar ALDRIG med mig OM mig...utan med min sambo om MIG...ex om hon tycker att jag sagt eller gjort nåt fel.
    Jag har själv två barn och jag och min sambo har varit ihop flera år och bott ihop med alla barnen i snart 2 år....så det är ju inte så att jag är en främling direkt...
    Jag blir snurrig på denna kvinna, faktiskt

• 1malle

Coopola
    Du överreagerar INTE
    Denna bio mamma verkar minst sagt labil....

Ola är en liten prins, han är det finaste som finns
  • Tezz72

Coopola: Du får säga åt din sambo att hans ex inte litar på erat omdöme när det gäller barnen. Hon ska vara tacksam över att du vill ha barnen fast barnens pappa är borta 1 natt.

• Tjofsen
    Coppola: Håller med dig. Fy va ruttet gjort av mamman. Skönt för dig att de ville stanna. Det är ju PRECIS sånt här som skapar ångest och skam hos barn. De är ju lojala mot alla och vill inte vara orsak till gräl och bråk. FY va taskigt av mamman.
  • Coppola

Tack för ert stöd....jag tror hela tiden att det är JAG som har fel.
    Har varit på min sambo om att han måste ta upp detta...tyvärr är han lite konflikträdd, men han börjar ta sig

när han tar upp detta, så VET jag vad hon kommer att säga: Men ****(min sambo)jag förstår inte alls vad du menar...jag är chockad..
    Hade ett konstigt senario med henne i somras, där hon "popade" upp som gubben i lådan under en av våra aktiviter under vår barnvecka...och hon blev såååå chockad när min sambo senare ringde henne och sa ifrån...hon kunde inte alls förstå att vi tyckte illa om att hon tagit sig denna ENORMA omväg för att hennes vänninna ville se platsen, NÄR hennes barn 2 dagar INNAn sagt att vi ska vara på denna lats hela helgen...ja herrejösses vilka biomammor det finns...och hon spelar sååå oskyldig hela tiden...min sambo går många gånger på detta "oskyldiga" men om man är kvinna (vilket jag då är ) så genomskådar man listen i hennes agerande...så tråkigt bara.

• Tezz72

Jag har ju skrivit om min bonusdotters dilemma gällande skolan! Nu har biomamman givit med sig att hon ska få byta skola, men det är för att dottern själv propsar på att få byta skola.

Coppola: Så där var min sambo också, men jag har sagt till honom att han måste ta konflikter med sitt ex. Och det har han efter mycket om och men. Men ibörjan gjorde han inte det för han var rädd att hon skulle ta i från honom ena barnbidraget. Det var innan dom skrev på papper på att han skulle få ena.

Svar på tråden Problem med bio-mamman vi ses här!