• Tindra75

Problem med bio-mamman vi ses här!

Så nu startar jag en tråd där vi kan diskutera problem gällande bio-mammor.
    Det är inte alltid så lätt att stå vid sidan av och inte kunna göra så mycket åt vad man ser händer. Man kan behöva ventilera sig!

Vi ses och hörs!

• Svar på tråden Problem med bio-mamman vi ses här!
  • Sofie1979

Hej Alla bonusmammor!

Ja, ni här är det vi som får åka och lämna tjejen till mamma. Hon bor hos oss 100% och mamman bor 5 mil härifrån, så det är en bit och det kostar bensin för den delen! Men när vi frågar om hon antingen kan be sin kära kille att skjutsa/hämta eller om hon kan hjälpa till med bensinpengar så får vi bara nej, vi kan inte, vi har inga pengar osv osv Men vi då herregud!!! Har sagt att vi kan försöka dela på det, men icke! Vi kan skjutsa henne dit eller hämta. Vad gör man?? Kan man göra något förutom att prata??

Kram till er!

• Tezz72

Sofie1979: Får jag fråga hur gamal är bonusdottern?  Jag tänkte om det går något tåg elelr så, som hon kunde åka dit med eller hem så får faktiskt biomamman betala en slant eftersom det är inte meningen att bara ni ska lämna och hämta flickan!

• tomcar1

Hej !
    I vårat fall bor barnen ca 4 mil från oss. Eftersom min mans dotter är autistisk så försvårar det transporterna lite. Jag menar att annars är de så pass stora att de skulle kunna åka bussen. De är 16 och 18. Min man tycker synd om dem, så även om sonen någon gång skulle komma själv, så hämtar han honom med. han är 18. Det kan jag också bli tokig på !

• Tezz72

tomcar1: Har ni barnen vv eller?

• Tindra75

Men gud ser just att min arga mellan son nog har lyckats skriva in lite fina bokstäver och siffror!
    Ber så hemskt mycket om ursäkt!

Idag bröt jag ihop på min mellan grabb. Han har bråkat med mig i två veckors tid nu. JAg är trött och orkade inte mer nu. Jag fick ringa till hans farmor och be henne om hjälp. Hon är så snäll så hon kom inom 20min och hämtade honom.

Nu ska jag sova och gosa med min tjeja och min bebbe. imorgon kväll kommer min sambo hem. Gud så skönt!

detta kanske inte hör tråden till men jag behövde er mina VÄNNER.

Kram och god natt

• 1malle

Tindra...
    Vi finns här o du finns säkerligen här för oss när vi bryter ihop...
    "alla skall vi den vägen vandra"...

• Sofie1979

Tezz 72: Hon är bara 8 år och inte mogen för det ännu Annars kommer vi nog göra så när hon blir äldre. Till saken är att för att ta sig till sin mamma måste hon först ta bussen härifrån, sen pendeltåget till en annan station, sen byta pendel igen och sen ta buss eller gå till mamma. Lite jobbigt så har vi fått gjort innan min sambo fick körkort förra hösten alltså i ca 1 år och hon ställde aldrig ens upp då!!  Ja, ja vi får väl se hur vi gör!

• gumsan76

Tack för en bra trådstart. Synd bara att det ens ska behöva finnas en sån här tråd, eller hur???

Själv önskar jag lite råd och tips när det gäller umgänge och när biomamman har "huvudansvar" för barnet. I min killes fall har dom gemensam vårdand, men eftersom han ligger borta och arbetar på veckorna så har hon kunnat styra och ställa som hon velat. Även om mamman har huvudansvaret så kan väl inte det innebära att hon kan göra vad hon vill? Hur tar vi reda på hans rättigheter? Dom har kopplat in familjerätten tidigare, men då har mamman vägrat komma till samtal. Som det är nu är det hennes humör och goda vilja som styr umgänget, i mina ögon. Pappan tar ju tacksamt emot den extra tid han kan få. De bestämmer t ex vad som ska gälla för semestern, men detta kan ändras hux flux om hennes planer ändrar sig. Får det vara så? Vad kan vi göra?

I övrigt, efter att ha läst många inlägg här på FL, så tjänar vi bonusmammor inte så mycket på att "hata" biomammorna. Sjunk inte till hennes nivå. Beter hon sig som ett svin, besvara det genom att vara den mogna och vuxna. Även om det är svårt, försök att tillsammans med pappan vara starka och agera utifrån det som ni tycker är bäst för barnet/barnen. En biomamma är en människa som vi, tro det eller ej... Att hon gör det hon gör, beror oftast på saker som inte har med oss att göra.

Stor kram till alla bonusmammor därute, kämpa på!!!

• Tezz72

annatob: Pappan har samma rättigheter som mamman, när det gäller att träffa sitt barn. Det är vad jag har läst mig till och vad sunda förnuftet säger. Eftersom dom har gemensam vårdnad, så kan inte mamman styra och ställa som hon vill. Din sambo borde sätta ner foten mot henne och säga att jag vill träffa mitt barn.

Men när det gäller biomamman till mina bonusar, så har hon förstört en hel del. Du kanske har läst vad hon har gjort?  Jag avskyr henne, det kan jag skriva här men det är inget jag visar mina bonusbarn vad jag tycker om deras mamma.

• Tezz72

Sofie1979: Ok, då förstår jag. Men jag tycker din man ska sätta ner foten mot barnens mamma och säga att så här ligger det till att du får börja betala en del av resan eller så får din kille hämta eller lämnar barnen hos er. Så att ni verkligen gör 50/50...

Lycka till med allt!!!

Svar på tråden Problem med bio-mamman vi ses här!