• Myrna

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn

CuteD: Ja kolla det!

• Myrna

Kan fortfarande när som helst. Som föräldraledig gapar almanackan tom!

• Myrna

När man är föräldraledig gapar almanackan tom menar jag förstås...

• Myrna

Välkommen ghostman! Kul med en kille i tråden, vi hade ett par tidiagre men de försvann.

Tror jag förstår vad du menar med hur en svensk partner bidrar till ens egen "svenskhet" även om jag inte helt och hållet känner som du.

• Myrna

F I N E: Klart man präglas av det som är "normen" omkring en men jag har alltid suktat efter brunögda, mörkhåriga killar. Lustigt nog föll jag till slut ändå för en mellanblond man med grå-blå-grön blick. Eller lustigt och lustigt, det är ju i slutänden personligheten man faller för

• Myrna

Maria1978: Jo, väntan känns verkligen lååång så där på slutet. Hoppas allt går bra och försök sova så mycket som möjligt innan!

Lussan: Ha en underbar semester! Berätta gärna hur det gick att flyga så långt med en liten!

• Myrna

Som en del av er kanske minns hörde jag för en tid sedan av mig till Social Welfare Society i Sydkorea för att få kontakt med min bio-mamma.
    De svarade att de skulle gå igenom min akt och återkomma. Då jag tyckte att det tog ganska lång tid mejlade jag nyligenför att fråga om de hunnit titta på mitt ärende ännu. Min kontakt på SWS svarade att de spårat upp en kvinna som sannolikt är min bio-mamma (jag är inte hittebarn och har bio-föräldrarnas uppgifter) men hon själv förnekar detta. Min SWS-kontakt skrev också att hon fått intrycket av att kvinnan, som de tror är min bio-mamma, inte talar sanning men att det inte finns mer de kan göra.

Om de hittat rätt kvinna antar jag att det finns flera skäl till att hon inte vill medge att hon är personen de söker och det får man ju respektera. Jag har ju inte "förlorat" något men känner mig ändå lite besviken! Jag hade så gärna velat berätta om mig själv och min son! Tog för givet att hon ville veta...

Min (adoptiv-)syster fick så fin kontakt med sina bio-föräldrar när hon sökte upp dem och syrran ska eventuellt träffa sin bio-mamma i vår. Jag vet inte om jag hade velat träffa min bio-mamma men jag hade velat fråga några saker som bara hon kan svara på och jag hade som sagt velat berätta att hon fattade rätt beslut när hon lämnade bort mig. Jag hade helt enkelt velat stilla HENNES nyfikenhet och det känns lite snopet att inte få göra det. Vet inte varför det känns så angeläget för MIG? Hur hade ni andra reagerat?

• Myrna

maria1978: Tack för ditt svar!
    Jag har mejlat SWS frågat om de berättat att jag hade det bra och är lycklig. Vet inte hur de gör när de ringer bio-föräldrar. Det kan ju vara ganska känsligt, speciellt för mamman då den nya familjen inte alltid vet om mammans bakgrund. Så var det t.ex i min syrras fall. Mitt sökande slutar nog ändå här.
    Skulle den presumtiva bio-mamman höra av sig till SWS och plötsligt "minnas" att hon adopterat bort ett barn så skulle jag förstås inte vara "långsint" utan bli glad men ja, jag har ju som sagt inte förlorat något jag haft, om du förstår hur jag menar.

• Myrna

maria1978: Kanske är det så men om inte så är det verkligen OK.

Sofina och Sara: Jo, det blir inte alltid som man tänkt sig. Förstår om du blev besviken när allt bara kom att handla om pengar. Men, ja, antar att du måste te dig som väldigt rik för dem.

• Myrna

Tack för ert stöd alla!

Jag är som sagt lite besviken men faktiskt inte mer än så!

F I N E: Något brev har jag inte fått skriva eftersom det inte är helt säkert att de fått tag på rätt person och då personen ifråga inte är inresserad. När SWS letade upp bio-pappan för ca tio år sedan fick jag dock skriva ett brev och skicka foton och så fick jag ett brev med foto tillbaka.

Helis: Jo, jag hade ju svårt att tänka mig att bio-mamman, som ju burit mig i nio månader och fött mig, INTE skulle vara nyfiken på vad som hänt mig. Även om bio-mamman var i en sådan situation att hon mest upplevde det som en befrielse att lämna mig, så måste hon ju ha ägnat mig en tanke ibland tänker jag.

Nåväl, som flera av er skriver, och som jag själv tänkt finns det säkert flera anledningar till att bio-mamman (om det nu är hon) nekar till att hon är min bio-mamma.

• Myrna

jag fick precis ett mejl från SWS där min kontakt där förtydligade att det blivit ett missförstånd. Hon hade inte fått känsaln av att den presumtiva bio-mamman talade osanning utan tvärtom. Blev inte klokare av det men i vilket fall som helst säger de på SWS att de berättat att jag inte hyser något agg mot biofamiljen och att jag har det bra. Ja, ja... blir inte klokare men hoppas att det ändå är rätt person och att hon blev glad av att höra att allt gått bra för mig.

cs68: Förstår vad du menar med att bli bortvald igen men jag känner faktiskt inte så. Däremot skulle jag säkert känna så om jag sökt upp henne personligen, vet inte varför men så känner jag.

Jag vet varför jag blev bortadopterad men hade velat fråga lite andra saker om tiden innan jag adopterades bort, det vill säga tiden jag levde med bio-mamman som hennes dotter.

• Myrna

cs68: Nej inte så otäckt utan ganska banalt. Flicka möter pojke, flicka blir på smällen, pojke vill ej mer. Flicka ensam med barn fungerar ej bra o.s.v. Jag var 5 månader ungefär när jag lämnades till SWS för adoption. Bodde sedan hos fosterfamilj och damp ner hon mina föräldrar när jag var nio månader. Man kan säga att det blev två ordentliga separationer. Som jag tidigare skrivit undrar jag lite över hur överlämnandet gick till rent praktiskt. Om jag var ledsen eller om bio-mamman smög iväg när jag somnat. Min son blir fem månader i helgen och tankarna snurrar väl en del just därför.

Var hittade de dig? Hade du bara lämnats någonstans eller? Brydde du dig aldrig om att kolla upp han som påstod sig vara din bio-pappa? Kanske kunde han ha gett dig ledtrådar till bio-mamman?

• Myrna

Destined Star: Aj, aj, streptokocker låter inte kul! Men ni kanske kan bädda ner er i soffan framför en bra film eller något?

Välkommen Pralinen!

• Myrna

Angående plats i Stockholm, ska vi hyra/låna lokal eller försöka få plats på något fik? Det sistnämnda är enklast va? Svårt i city, vet fik i utkanterna med bra utrymme men i stan...? Någon som vet?

Coffehouse by George vid Odenplan är ganska rymligt men akustiken bedrövlig...

• Myrna

emcjoh: Kul att du hittat oss!

Angående IRL-träffen: Det verkar som om det blir barndop den 25 november vilket, tyvärr, innebär att jag troligtvis inte kan komma.

Litar dock på att ni rapporterar allt

• Myrna

Välkomna alla nya!

Dags att uppdatera listan kanske?

Så här såg den ut sist jag tittade på den:

Honey1982 (Maja), 24 år från Jönköping. Adopterad från Sri Lanka. 1 son (född i Januari-06).

*Jolo (Johanna). 28 år. Uppsala. Sydkorea. 1 son född mars 06.

*Helis (Helena), 29 år, Göteborg, Sydkorea, 2 döttrar, mars 03, juni 06

*Sara 30 år,göteborg/phuket , Thailand med dottern sofina, mars 06.

*michanna ( Anna) 29år, Enköping, Chile, 3 barn -99,-04,-05

*lollolo (Louise) 25 år, Mölndal,Guatemala, 1 son född Aug-05

*jennsan ( Jenny) 26år, Stockholm, Indien, 1 son född Mars 05, och väntar 2:a barnet.

*maria1978 (Maria) 28år, Västerås, Chile, 1 son född juni-00 och väntar 2:a barnet.

*sara76 30 år, Stockholm, Indien, 1 son nov-04, 1 dotter aug-06

*Destined Star (Naina),Säffle,Indien, 3 barn -98,-02,-05

*Coco33 (Cornelia) 34år, Göteborg, Sydkorea, 2 döttrar -95, -01 och 1 son-06

*Lussan (Sussi) 29 år, Göteborg, Sydkorea, 1 dotter 05

*Nysnö* Stockholm, Sydkorea. Dotter 6 månader
    .
    *Myrna* Stockholm, 32 år, Sydkorea, en son född -06

*Lillvicky* (Victoria), 25 år, Sundsvall, Sri Lanka, en dotter född sep -04, en son född sep-06

*CuteD* (Daniela) , 31 år, Stockholm, Equador, en dotter född april -06

*Oji* 29 år, Eskilstuna, Sydkorea, dotter född april -05

*Annroll* 23 år, Göteborg, Sri Lanka, Inge barn än.

*EunYoung* (Lena), 30 år, Sundsvall, Sydkorea, son född sep -06

*Isbi* (Isabella), 31 år, Gävle, Korea, en dotter född december -05

* MissS (Sarah), 26 år, Karlstad, Sydkorea, 1 son född maj -02, 1 dotter född dec. -05 och gravid med 3:e barnet BF 070215

*Lime25* Stockholm, Sydkorea, en dotter född juli-05

*sandranoren (Sandra) 27 år, Kil, 1 dotter född juli-02, 1 son född januari-05 och 1 dotter född juni-06

* Bella76 Stockholm, Sydkorea, en dotter född 1 maj -06

* Över 35* 39 år,Sundsvall, Sydkorea, en son född 1 aug 2004, gravid igen med BF 070214.

*Miababia* Maria 28 år, Visby, Sri Lanka, BF 23 februari-07

*bumbi* Anna 24 år, Uppsala, Indien, BF 30juni-07

Ber om ursäkt om jag missat någon senare uppdatering.

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn