• Myrna

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn

*Honey1982 (Maja), 24 år från Jönköping. Adopterad från Sri Lanka. 1 son (född i Januari-06).

*Jolo (Johanna). 28 år. Uppsala. Sydkorea. 1 son född mars 06.

*Helis (Helena), 29 år, Göteborg, Sydkorea, 2 döttrar, mars 03, juni 06

*Sara 30 år,göteborg/phuket , Thailand med dottern sofina, mars 06.

*michanna ( Anna) 29år, Enköping, Chile, 3 barn -99,-04,-05

*lollolo (Louise) 25 år, Mölndal,Guatemala, 1 son född Aug-05

*jennsan ( Jenny) 26år, Stockholm, Indien, 1 son född Mars 05, och väntar 2:a barnet.

*maria1978 (Maria) 28år, Västerås, Chile, 1 son född juni-00 och väntar 2:a barnet.

*sara76 30 år, Stockholm, Indien, 1 son nov-04, 1 dotter aug-06

*Destined Star (Naina),Säffle,Indien, 3 barn -98,-02,-05

*Coco33 (Cornelia) 34år, Göteborg, Sydkorea, 2 döttrar -95, -01 och 1 son-06

*Lussan (Sussi) 29 år, Göteborg, Sydkorea, 1 dotter 05

*Nysnö* Stockholm, Sydkorea. Dotter 6 månader
    .
    *Myrna* Stockholm, Sydkorea, en son född -06
  • Myrna

Maria: Detsammma! Lycka till hos BM!

Apropå stora bebisar, någon sa till mig att blandbarn (märklig benämning egentligen) blir större och det stämmer på några jag känner så jag trodde att jag skulle få en jätteklump men han vägde inte mer än 3,339 och var 50 cm lång vilket är i proportion till mig antar jag.

(Har nyss lärt mig göra den här typen av smileys så jag gör det hela tiden...

)

• Myrna

Maria: Var det ett rutinbesök eller något kul typ UL hos BM?

Minns inte om du skrivit BF-datum eller om du vet om det blir en tös eller en gosse?

• Myrna

Jolo: Ja, 1.72 är väl över medellängd för koreanskor! Måste vara skönt att slippa lägga upp byxor. Sjäv mäter jag knappt 1.57 i strumplästen och har taxben...

• Myrna

Ja, du hade kanske stuckit ut (eller snarare upp) mer där än här...

...eller så kanske du har något mer påbrå? Är lite avundsjuk, det hade varit praktiskt att vara några cm längre...

• Myrna

På bilderna från återresan, som min syrra gjorde, ser man faktiskt vem som är fransk, amerikan, norsk o.s.v. Alla är ju ursprungligen koreaner men det sociala arvet i form av kläder, stil och hållning säger så mycket mer!

• Myrna

Honey: Ser man på något annat sätt att din syrra har amerikanskt påbrå? Typ ljusare hår eller så? Spännande att se hur hennes eventuella barn kommer att se ut! Blåögda kanske? Ursäkta att jag låter som en rasbiolog från 40-talet men jag tycker att det är så spännande detta med "blandbarn"...

Vet en tjej adopterad från Asien som helt klart har amerikanskt påbrå, afroamedrikanskt påbrå!

• Myrna

Maria: Så spännande! Vi försökte ta reda på vårt barns kön men han låg och skylde sig vid båda de sena ultraljuden. När jag fick upp honom på bröstet efter förlossningen glömde de tala om det så jag frågade. Det var inte så att det spelade någon roll vilken sort det var men jag var ju nyfiken och hade svårt att bestämma namn.

Just nu känns det som om jag aldrig vill ha en bebis igen.(Eller åtminstone inte på väldigt länge!) Huvudsakligen på grund av att jag är så trött! Har försökt följa rådet att komplettera kvällsmålet med ersättning men gossen vill inte ta flaskan utan gråter och då känner jag mig så taskig där jag sitter med brösten fulla. Jag ger således upp flaskan och tar fram bröstet och fortsätter att bli väckt varannan timme hela natten... *gäsp*.I övrigt är gossen go´och glad och allmänt lätt att ha att göra med kan tilläggas.

Jolo: Ja det skrev du visst! Jag reagerade inte eftersom jag är en sådan zombie...

• Myrna

Jolo: Vilken lång "konstpaus" du gjorde....

• Myrna

Apropå längd har jag hört att den allsidiga svenska kosten kan bidra till åtminstone ett par extra cm. I mitt fall tycks mjölk m.m. mestadels ha lett till en kraftig benstomme. Och ett väldigt stort huvud...

Har försökt shoppa i Kuala Lumpur en gång och alla malajer (heter det så) var pyttetunna och storlek M räckte inte till mig som annars är en XS-S och inte överviktig.

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn