• Happy baby

    Det verkar som att min man inte fattar att man måste HA SEX för att bli med barn!!!

    Känner mig sååå ledsen idag o måste bara skriva av mig lite. Det verkar som att min man inte fattar att man måste HA SEX för att bli med barn!!!

    Två månader i rad så har han inte känt för att ha sex dagarna runt ägglossning. Han vill ha barn (det är jag säker på) så det är inte det att han försöker förhindra att jag blir gravid. Det är bara det att han är så trött, inte vill ha sex när vi har gäster som sover över, vill stanna uppe o titta på fotbollskväll eller nåt annat.

    I söndags o igår kväll var det likadant (trött på söndagen o fotbollskväll igår). Jag har verkligen försökt att respektera att han inte alltid vill ha sex (man kan ju inte tvinga honom!) men igår blev jag ledsen o upprörd! Jag sa att då blir det ju inget barn denna månaden heller!

    Till saken hör att han inte vill att jag skall berätta när jag har ägglossning. Han tycker det är så osexigt o ospontant att ha sex bara för att göra barn. Han säger att det räcker att jag vet.

    Min situation är alltså den att jag kan inte tala om när jag har ägglossning för att få honom att fatta att jag vill ha sex för att bli gravid. Jag får då försöka få honom att vilja ha sex ändå, men det är inte alltid han vill det just de där viktiga dagarna. Om han hade vetat att jag hade kunnat bli gravid då kanske han hade tänkt annorlunda...

    Oj, vad långt detta blev! Hoppas nån orkar läsa...

  • Svar på tråden Det verkar som att min man inte fattar att man måste HA SEX för att bli med barn!!!
  • Happy baby

    Jerrys matte: Ja, jag har också försökt förföra honom just den veckan typ var o varannan dag men det blir ju rätt löjligt när man inte kan säga att man har ÄL! Normalt kanske vi har sex 1-2 ggr på veckan o då känns det bara urfånigt att vara värsta sexgalningen o vilja ha sex varje dag just den veckan utan att förklarar varför! Precis som att han inte skulle fatta vad som är i görningen ändå. Varför kan man inte bara prata öppet om det!?!

  • HemligaMamman

    Ts.. vad jobbigt!!
    Men om det är bådas beslut lika mycket kanske inte du heller tycker om att ha sex på beställning..
    Så egentligen tycker jag att han har lika stor del i förförandet..
    Han kanske ska hålla koll på din ÄL och förföra dig de dagarna(trots att du vet det)..

    Fast jag förstår ju att det inte är så enkelt.. men egentligen.. hypotetiskt menar jag... *grr*

    Fast killarna blir nog inte lika "ledsen" varje gång mensen kommer.. Det är ju mer känsloladdat och "desperat" från oss tjejers sida redan från början..

    Lycka till!! Hoppas du kommer fram till en lösning!!
    Kram

  • Jerrys matte

    För då känner dom sig "pressade", de små liven... ?
    Men då får de väl försöka lära sig hantera "pressen", jag fattar verkligen inte... För snacka om press på OSS när vi ska bli värsta sexgalningarna med avancerade förförelselekar bara för att man vill ha en bäbis Ja, ja, vi får önska oss själva lycka till, din man verkar ju du åtminstone lyckats med EN gång

  • MHE i CH

    Hejsan bobo och ni andra,
    Känner igen mig så väl. Har gråtit hela natten och hela dagen idag av samma anledning. Tillsaken hör att vi är inte precis purunga heller (34 och 41) så det lär ju ta tid även om man är flitig de rätta dagarna i månaden...är hel frustrerad... och nästa vecka är han borta på tjänste resa... och hela denna vecka var det mkt jobb inför resan...suck säger jag!!!

  • Badabing00

    Är oxå i samma situation. För det första tog det ett tag för honom att förstå att man bara kan bli gravid under ägglossningen, han trodde man kunde bli gravid varje gång man har sex, ha ha (lite sött kanske) Sen ska man försöka slita honom från det där jä*la dataspelet. Och i början sa han typ "blir det någon bebis snart eller"!!! Hallå, man måste ha sex för att det ska bli någon. Han tycker dessutom som era att det är osexigt när jag säger att jag har ägglossning. Men va f*n jag får ju gå och räkna och planera hela tiden och kan inte tänka på annat, men han ska inget veta om. Allt ska va som vanligt, lite sex ibland och vips så var jag med barn. Har funderat på att lägga in när jag har ägglossning i kalendern på hans mobil så vet vi båda om det, men vi behöver ju inte nämna ordet ägglossning, som verkar vara väldigt avtändade.

  • Gnosis

    Läste ni om det unga, tyska paret som kom till läkaren och undrade varför de inte blev med barn?


    Det stod i tidningen för några år sedan (och var tydligen helt sant). Det var ett ungt par som båda hade haft ganska pryd kristen uppfostran. Nu hade de varit gifta i ett antal år (minns inte hur många) och gick till doktorn och undrade varför de aldrig blev gravida..
    Det kom fram under samtalen att ingen av stackarna visste att man skulle ha sex, eller ens hur man gjorde.. Doktorn ordinerade sexualundervisning. 
    Söt men tragisk historia..
    Lessen att jag blev lite OT!! =) 
  • Happy baby

    Jag satte mig ned för några veckor sedan o hade en lite biologilektion med min man. Började från början med menscykeln, ägglossning, fertilitet, spermiernas livslängd o s v. Reaktionen från min man var att "oj, jag visste inte att det var så här svårt att bli med barn - då måste vio verkligen ligga i de där viktiga dagarna!" En aha-upplevelse för honom med andra ord.

    Han insåg också att det inte bara kan vara mitt ansvar att hålla reda på när det kan bli bebis o förföra honom. Det är inte lättare för mig att ha sex "på beställning" än vad det är för honom! Så nu hoppas jag att det skall gå bättre för oss! Jag rekommenderar er andra att ge era killar/män en liten biologilektion, så kanske det blir annat ljud i skällan.

  • after eight

    Haha! Förlåt att jag skrattar bobo, men jag känner igen mig. Jag fick också ge min man en biologilektion, fast det var han som bad om den, så det underlättade ju. Men vi tog fram Lennart Nilssons bok "Ett barn blir till". Nu har han som argument att vi måste verkligen ligga i, för det är ju svårt att befrukta ägget. Han är hemskt fokuserad nu.

  • Badabing00

    Det finns en liten tecknad film som cirkulerade på FL för ett tag sedan, som drog hela proceduren och hur svårt det faktiskt är att bli med barn. Någon som vet vilken jag menar? Killarna borde ta och kolla på den.

  • Happy baby

    after eight: Ha, ha! Nu när det har löst sig mellan oss tycker jag också att det är ganska lustigt!

  • Carmo

    Jag förstår dig samtidigt som jag kan hålla med om att det är ganska trist att ha sex "på beställning"... Vi försökte i ca 11 månader och "gav upp" den sista tiden... Alltså, vi hade sex när vi kände för det... Det var då jag blev gravid... Dock slutade det tyvärr i mf i vecka 11, men ändå...

    Hoppas du inte ser det här som att jag skulle försvara din man på något sätt, för det gör jag inte! Hoppas du tar mitt inlägg på rätt sätt!

  • Carmo

    Oj! Missade ditt senaste inlägg!

    Skönt att det har löst sig för er!

    Lycka till nu!

  • Happy baby

    Carmo: Du har helt klart rätt i att det inte alltid är kul att ha sex på beställning! Min poängvar, som du säker förstod, att om vi båda tillsammans har bestämt oss för att försöka skaffa ett barn till så är det upp till oss båda att göra vårt bästa för att det skall bli så. Det är inte mitt ansvar att hålla koll på ÄL o sedan förföra honom. Som du förstod så har vi rett ut saker o ting nu så det känns bra. Återstår att bli gravid!

    Lycka till o hoppas att ni snart blir gravida igen!

  • Hatter

    Släng ut TV'n! Jag har inte haft TV på två år...finns inte mycket annat att göra på kvällarna än att ha sex. Blev gravid hux flux helt oplanerat...skyller det hela på TV bristen :)

  • Snart kanske

    Bobo- skönt att det har löst sig för er. Hoppas ni får ett plus snart  
    Själv är jag mitt inne i samma dilemma.
    Hade äl igår, försökte förföra sambon med resultatet av att han var trött och sov och jag ville bara gråta!!
    Visst, vi hade sex i lördags, men hur stor chans är det att spermierna klarat sig så länge?
    Ska försöka ikväll igen, men det kanske är försent?
    varför är inte jag tillsammans med en karl som vill ha sex? Det har alltid varit jag som vill ha mer, särskilt nu när det kanske är barn på G..


    Jag vill få ett plus snart!
  • Lilltessan

    Vad skönt att höra att man inte är ensam.

    bobo: Bra att det löst sig för er! Min sambo vet dock i detalj hur, när och hur svårt det är, ändå verkar det omöjligt att få till det under ägglossningen. Han tycker jag är för desperat och han är för trött just då etc... Han tycker också att några månader hit eller dit inte spelar någon roll men jag vill NU!

Svar på tråden Det verkar som att min man inte fattar att man måste HA SEX för att bli med barn!!!