• Miafia33

Vi Som Fixar Våra Naglar Själva [DEL 2]

hella:
    jag undrar om man ska torka bort det kladdiga som blir även om man bygger med gelè? jag har fortfarande inte fått hem mitt nya uvrör men blev lite konfunderad över detta

jag såg att du hade tipsat ngn här om om att torka bort det kladdiga med remover, eller gäller det endast acrylnaglar

ska inte gelèn härda helt i lampan?

• Hella77
    Mia: Det är endast gelén jag menade när jag pratade om att torka bort det kladdiga...

När du penslat på första lagret med gelé, så ska du härda det i lampan i ca 3 minuter (beroende på vilken styrka du har på lampan)

Sen när du tar ut handen ur lampan, så finns det en kladdig yta på naglarna.
    Det ska torkas bort med en acetonfri nagellacksremover...

När du torkat bort denna kladdiga yta, så ser du att gelén har härdat under...

Ta sedan ett lager gelé till och gör om samma sak 2 ggr till, som jag beskrev ovan.

Det är alltså normalt (iallafall för oss som gör naglar hemma) att det blir en kladdig yta på nageln.

MrsK: Tak för komplimangen GeneradGlad
    Var rädd om varandra
  • Hella77

Nu finns det färdiga resultatet i galleriet Glad

Ble nåt knas med blixten på lillfingret, så det ser ut som att det är nåt i nageln men det är inget som syns så här i verkligheten Glad

Var rädd om varandra
  • Aleksandra

Hella, som sagt. Jag kommer hem snart :D

• Hella77
    Aleksandra: Skrattande
    Var rädd om varandra
  • Hallonmopeden

Hella 77; såååå snygga naglar du gör!!

• Hella77
    Hallonmopeden: Tack så mycket! (roligt nick du har Skrattande)
    Var rädd om varandra
  • MammasÄlsklingar

Hella77 Tackar Japp det e med Depends kit  jag gör dom

• Hella77
    M.Ä: Det är så fint när man gör med fransk manikyr... Ser så frisk & rent ut!
    Var rädd om varandra
Svar på tråden Vi Som Fixar Våra Naglar Själva [DEL 2]