Vi Som Fixar Våra Naglar Själva [DEL 2]
Anette: Har inga bilder på just den förstärkningen i galleriet, men jag använder akryl.Då utan vita tippar förstås, så vill man ha fransk manikyr så får man måla =)
God morgon Mjukis82 och välkommen in i den "nygamla" tråden.
Fina bröllopsnaglar du har i galleriet!
Hella77 så nu har jag läst ..
Hur länge håller era naglar? Hur ofta gör ni om dom?
hej tjejer.
Här kommer en tjej till som är nageltokig...=).
Jag skulle vilja veta hur man gör alla fina mönster på naglarna. Jag var inne på den sidan som Hella77 hänvisade till, såååå många fina varianter det fanns.....men hur gör man det?????
Kraam
Hej ny här och jag ÄLSKAR naglar
Har länge gjort naglar på salong men det är ju så dyrt....
Köpte hem kit från tradera och testa ett tag nu men inte fått materialet att sitta, det ramlar av efter en dag
har testat både akryl och gelé, vad gör jag för fel tror ni?
Är det underarbetet jag slarvar med kanske, har förstått nu när jag läst tråden och det Hella77 skriver att det är jätte viktigt.
Jag ska testa att lägga på mina naglar nu,ska gör underabetet jätte noga och rugga upp ordentligt utan att fila sönder min naglar
har äntligen fått långa men de är ganska sköra så jag vill bara förstärka dom lite.
Jätte snygga naglar ni har gjort, kollat in era bildgallerier
Mjukis82: Vilka otroligt fina naglar du har gjort!!!
Måste man ha tippar för att kunna göra detta eller fungerar det även på naturliga naglar?
Välkommen hit annki72!
M.Ä: Mina håller i ca 3veckor. Sedan behöver jag fylla på utväxten som blir längst ner vid nagelbanden...
gröngöling: Välkommen hit du också!
Det finns så många olika sätt att dekorera naglar på...
Man kan köpa olika slags stenar att sätta på nageln, man kan måla för hand, det finns dekorationsmönster att klicka/gnugga på naglarna, airbrush (utbildning behövs?), osv osv...
Bara att prova sig fram!
Tack Hella77 för svaret! Jag har användt stenar och jag har målat i olika färger, men just mönsterna har jag inte provat på ännu, var köper man dekorationsmönster som håller?
Jag passar på att slänga ut en fråga till nu när jag är bland proffs. Mina naglar är hårda och de tål rätt mycket stryck innan de går av (de får olja varje dag så de är lite mer flexibla nu än innan...), men jag har ett problem att nagellacket ofta krackelerar när jag har haft det i mer än två dagar. Jag har fått förslag om att inte lägga så tjocka lager, men jag har inte märkt någon skillnad. Är det någon som har något tips?
Kan det ha att göra med att mina naglar är så hårda?