• Mrs B

"Runt juni kom de ut..."***Del 2***

Redan tråd nummer två för oss i juni-tjutar-trådarna, numera som mammor!Skrattande
    Tiden går fort och här delar vi med oss om tankar, känslor, tips, råd, gråt och mycket glädje!

Våra tidigare trådar:
    Planerar barn: www.familjeliv.se/Forum-1-32/m4495981.html

Väntar barn
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m4862398.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m6115750.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m8188190.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m10337395.html

BF-listan: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m8193142.html
    För de hurtiga: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m11338580.html

Låt oss snacka vidare....

***Alexander är här! 30/5-06***
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-23 17:16:19:
    Hur kunde jag missa... Del 1 som mammor! www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9587809.html
  • Svar på tråden "Runt juni kom de ut..."***Del 2***
  • zasu

Tusen tack tjejer ! Ni är så goa ! *kramar*

• Kreativ

zasu - du får en kram till!

Nu har jag kollat upp pris för 4 babybilder hos fotograf. 2300 spänn!!!!!! Aldrig!!!! Jag fr nog faan fota själv.

Melvin, 4 månader
  • Meta83
    Jolan: Jag hade valt den första sååå fin den är!!

Kreativ: Gud så irriterande Skrikandes Hoppas att bilderna är fina när dom kommer ändå!!
    F-n att det ska vara så dyrt att fotta hos fotograf, vi hade tänkt göra det vid 6 månader, men det får kanske vara om det är så dyrt!!

Tozza: Jag o Tilde var ALLTID på babycafé när hon var liten, såå kul o mysigt!!!
    Men det är tyvärr lite svårare denna gången, eftersom jag har Tilde oxå, är nog inte poppis att ta med en vild 2½ åring bland alla små bebisar!!
    Meta - Stolt mamma till Tilde -04 och Tove -06
  • Dumas

Halloj! Har varit utan internet i fyra dagar så har inte hunnit läsa igenom allt. Det skrivs så mycket ju!!!

Zasu - usch vad jobbigt Om du kan fixa med att amma på ena bröstet utan att det blir massa stockningar på det onda bröstet så kan du väl försöka med det annars så håller jag med Jolan - du har ju ammat så pass länge ändå! Hoppas de kan ge dig lite bättre hjälp i forsättning från sjukhuset!

Tessekd - så bra det såg ut, med ringsjalen!!!

Jolan - jag tycker den första Den är tuffare, lite häftigare och det tycker jag om! Den andra är så klart fin den med... men äsch, titta på Agnes och läs de båda dikterna för henne nu och se vilken som känns bäst!

Hann läsa lite om bajsblöjor Här dumpade Liv tre dagars samlad kompottt ... har jag aldrig varit med om förrut ... det tog ju sin lilla tid att tvätta rent och sen var det direkt i badet. Huj, hoppas hon hoppar tillbaks till sin rutinmässiga en gång om dagen nu!

• Dr Snuggles07

min tötis

på fotbollen i lördags
     (sorry att jag tar upp så stor platsGenerad)Flört

// Linda & Enya Världens stoltaste mamma & världens sötaste bebis!!
  • Meta83

Är dte någon mer än jag som inte kan lägga upp bilder ikväll??
    Jag lyckades med en, men inte resten Ledsen

Nu är det snart CITYAKUTEN Skrattande Som jag har längtat efter det Flört!!

Här är bilden jag lyckade med att lägga in iaf, vi gjode sånna här avtryck med fingerfärg igår på både Tilde o Tove!

Detta är Toves hand då!!

Meta - Stolt mamma till Tilde -04 och Tove -06
  • AnkiBagger

Halloj!

Zasu, shit va tungt! Vet inte vad jag ska säga, skickar iaf en cyberkram

Kreativ - trist med sunkig fotograf - förstår att du är irriterad! Jag gick med i Svenska Porträttklubben med Oscar (vet inte om du fått reklam om det?) och då får man ta 4 babybilder gratis innan babyn fyllt 6 månader. Dock är det ett villkor - och det är att man ska köpa en fotoserie (som tas runt 1-års dagen) av samma fotograf till ordinarie priser . Tror vi betalade ca 3000 för 8 bilder och en förstoring och ramar i ek. Då kanske ni hinner spara eller få lite bidrag till 1-års bilderna... Ska nog göra samma sak till Agnes.

Jolan - jättefina dikter båda två, men jag röstar nog på den första... men det är ett bra förslag att läsa dem för henne. Fint namn hon har, din dotter förresten

Hos oss har sambon, för första gången, gett Agnes utpumpad bröstmjölk på flaska! Hon slukade 60 ml och såg ganska förvånad ut där hon låg Lägger in en bild senare.

• Kreativ

anki  ja det erbjudandet har jag fått, men i helvete heller att jag pungar ut med TUSENLAPPAR för att få några ynka foton Får önska i present isf Eller julklapp kanske.

Melvin, 4 månader
  • Dumas

Kreativ - jag tror du tar minst lika fina foton som studiefotografer När vi var på BB kom det en fotograf förbi och vi kände oss nästan tvingade att låta henne fota Liv. Det blev ett sött kort iof men jag tycker i efterhand att det var helt onödiga pengar för de kort vi själva tog på henne som nyfödd är ju minst lika fina!

Svar på tråden "Runt juni kom de ut..."***Del 2***