• Mrs B

"Runt juni kom de ut..."***Del 2***

Redan tråd nummer två för oss i juni-tjutar-trådarna, numera som mammor!Skrattande
    Tiden går fort och här delar vi med oss om tankar, känslor, tips, råd, gråt och mycket glädje!

Våra tidigare trådar:
    Planerar barn: www.familjeliv.se/Forum-1-32/m4495981.html

Väntar barn
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m4862398.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m6115750.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m8188190.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m10337395.html

BF-listan: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m8193142.html
    För de hurtiga: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m11338580.html

Låt oss snacka vidare....

***Alexander är här! 30/5-06***
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-23 17:16:19:
    Hur kunde jag missa... Del 1 som mammor! www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9587809.html
  • Svar på tråden "Runt juni kom de ut..."***Del 2***
  • Mamsie
    Livstecken!
    Och egoinlägg...

Men inte så mycket mer nu... Har så förbannat ont i magen, men det är inget fel: inga antikroppar mot magsårsbakterien. Ultraljud av gallblåsa, lever & sköldkörtel visar inget fel. Alltså har jag bara ont utan anledning *surar lite*. Jaja, det geeer sig *s* Jobbigt bara att vara duktig med maten: jag får aldrig vara helmätt & aldrig hungrig, inga kryddor, kaffe, fet mat osv. Jag måste ju följa läkarens rekommendation innan jag klagar igen

Sköt om er tjejjor!
  • Mumin Mamman
    Ville bara kika in med en stor kram till er mina vänner..så ni inte glömer mig..
    En Smilla & Saga mamma
  • jolan27

mumin: Klart att vi inte glömmer dig !!!

meta: Här är det en till som längtat efter cityakuten! Själv spelar jag in det nu! Vilket fint handavtryck ni gjort!

Tack för alla råd ang dikterna. Det lutar åt att det blir den första!

Ankibagger: Tack! Men jag ska erkänna att jag ångrar lite att jag inte valde ett av de namn vi velade mellan - Sally.

• jolan27

Drsnuggles: Vilken tuffing du har! Stencool!

Mamsie: Hua, skickar en kram till dig!

• Pillan72

Nää..jag orkar inte läsa tilbaka alla dessa sidor Ledsen

Hej allihopa!!
    Jessica och jag har börjat bli lite förkylda. Vi som har klarat oss så länge.
    Jag har fruktansvärt ont i halsen. Misstänker att jag hade lite feber mellan lör-sön.
    Sov till kl 1500 igår... KL 1500!!  Så något är det ju...
    Går runt och hostar och känner mig allmänt hängig.
    Jessica är jättegnällig och vill bara sova. Imorse var jag så trött kl 0600 när Jess vaknade och ville ha mat jag stoppade in nappen igen och vaknade sen kl 1000. Misstänker att hon oxå mår lite taskigt, det har ju varit gnälligt ett par dagar så...

Jo, jag måste kika tbx lite, är ju så nyfiken på vad ni har "pratat" om ihelgen Flört

• Tessekd
    CasaMia: Är själv bara nybörjarsjalare men tycker att det är jättehärligt Skrattande. Hoppas verkligen att Nellie kommer att fortsätta att gilla det.
    Lite tråkigt att en del har lite konstig inställning till att man bär sitt barn baraFundersam. De läser in så mycket flum i det eller vad jag ska säga. Fast de flesta tycker nog mest att det verkar mysigt men...räkna med att bli uttittad i en liten stadRäcka ut tungan.

Bodi: Det där att slänga saker som han inte vet om känner jag igen Flört. Har man tur så saknar han inte vissa saker alls eller så låtsas jag ovetandeOskyldig. Sötis Stella föresten

Zazu: Ska det aldrig ta slut för dig. Vad jobbigt du har det. Tror också att det kan funka att amma från ett bröst men hoppas att det ska fungera som vanligt igen. Kram

Mamsie:
    MagontLedsen. Hoppas att det blir bättre snart.  Kram till dig också.

DR snuggles:
    Oj, oj, vilken tuffingCool.
    ♥ Mamma till Nellie ♥ 4/6-06 ♥
  • Dr Snuggles07
    Coolmin tuffa brudKyss
    // Linda & Enya Världens stoltaste mamma & världens sötaste bebis!!
  • Tessekd

Har varit på Öf idag och gjort handavtryck i gips, blev riktigt bra. Skulle ha önskat att vi kunde ha gjort en fot också. Ett sånt härligt minne att ha kvar ju. Får väl klämma mig in igen när alla har fått chansenFlört.

Nellie är så himla go just nu. Hon kan verkligen snacka den tjejen (precis som mamma) och hon testar nya ljud varje dag. Skrattar o charmar sig gör hon mest hela tidenKyss.

Dessutom har det blivit sån fart på henne. Hon sträcker sig efter saker, vänder sig lätt som en plätt, fötterna i munnen... Det går verkligen inte att lämna henne i bebisittern utan att spänna fast henne längre. Då har hon vänt sig och är på väg ur på ett ögonblick. Det gäller att passa sig nuFundersam.

♥ Mamma till Nellie ♥ 4/6-06 ♥
  • falken

Fråga till er sjalbärare: Vart har ni blöjgrejer, plånbok o nycklar o sånt? Tycker det är mycket man ska ha med sig, blir tungt. Barnvagnen är ju en utmärkt lastpråm

Svar på tråden "Runt juni kom de ut..."***Del 2***