• Mrs B

"Runt juni kom de ut..."***Del 2***

Redan tråd nummer två för oss i juni-tjutar-trådarna, numera som mammor!Skrattande
    Tiden går fort och här delar vi med oss om tankar, känslor, tips, råd, gråt och mycket glädje!

Våra tidigare trådar:
    Planerar barn: www.familjeliv.se/Forum-1-32/m4495981.html

Väntar barn
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m4862398.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m6115750.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m8188190.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m10337395.html

BF-listan: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m8193142.html
    För de hurtiga: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m11338580.html

Låt oss snacka vidare....

***Alexander är här! 30/5-06***
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-23 17:16:19:
    Hur kunde jag missa... Del 1 som mammor! www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9587809.html
  • Svar på tråden "Runt juni kom de ut..."***Del 2***
  • Dumas

Falken - här kallas vår vagn för SUV --- den tar ju upp typ hela trottoaren och halva gatan Jag har nycklar och plånka i en liten tygväska (jag bedyrar, den är "chic" - vill ej riskera att låta "flummig" Really, I am not!) och där kan en blöja el. två få plats med. Men jag måste ju erkänna att jag sällan går ut med sjalen så långt att blöja kan tänkas behövas. Mest typ till affären/videobutiken eller en promenad i kvarteret.

Tessekd - visst är det kul att bebisarna börjar bli så fysiskt aktiva nu!!!

Hurra, ikväll kommer sambon hem. Liv och jag har varit ensamma i hela tre dygn! Snacka om att han kommer få ta morgonen imorrn! Jag ska sooooova till tio!

• falken

Dumas - tror jag sett såna små tygväskor på typ www.freshmilk.se. Fattade inte vad man skulle använda dem till, men nu vet jag då Snygga!

• falken

Tessekd - blir mycket att bära då! Men man kanske inte behöver ha med sig så mycket grejer egentligen, kan väl rensa ur skötväskan lite.
    Det borde finnas matschande magväskor till sjalen då! Nån som är sugen på att starta eget?
    (Fattar inte mammor som har tid med sånt under sin mammaledighet )

• Tessekd

Falken: Man vill ju helst ha händerna fria. I alla fall jag.... och är ingen handväskperson egentligen. Har inte med mig mer än blöjor, några våtservetter, plånbok, nycklar o telefon.

♥ Mamma till Nellie ♥ 4/6-06 ♥
  • Tessekd
    Falken: Ja de säljer ju matchande magväskor o ryggsäckar till ERGON så det borde ju finnas en marknadFlört. Har sett att de säljer matchande påsar till vissa sjalar. Ni vet sådana som man hade till gympan när man var liten.
    ♥ Mamma till Nellie ♥ 4/6-06 ♥
  • CasaMia

Hej igen tråden,

Känner mej som en fullblodsegoist som bara tittar in och visar upp bilder av min lilla änglaunge, men jag kan inte styra mej, utan måste bara visa dagens lunch:
    www.familjeliv.se/krypin/casamia/gallery/phpaombgm.jpg

Sen ska jag verkligen läsa igenom snart,
    har lixom inte hämtat mej från dopingen än - det kom folk med presenter och fikade idag med ...

Svärmor har flyttat in i väntan på att hennes lägenhet renoveras. Två veckor ska hon bo här och jag kommer att få spader en massa gånger ... Hon menar så väl och är jättesnäll, men fyller snart 75 år och ganska 'mycket' om ni förstår? Måste lixom göra nåt jämnt, plockar och grejar och stoppar in saker i fel skåp, sorterar papper och plast ihop tillsammans med sopor ibland, pratar oavbrutet om gud vet vad, plus att hon glömmer vad hon har frågat och frågar samma sak igen efter nån timme ...

Hu så hemsk jag känner mej som klagar, men det är lite småjobbigt trots att hon är snäll ...

Tesse:
    Torsby är ingen stad - 5000 pers och uttittad, tja ... inget nytt under solen - alla känner apan, typ, så det är nog ingen som blir förvånad att vi inte riktigt 'gör som alla andra'.

Att det är så ovanligt med sjal förresten!?! Det borde ju vara alldeles naturligt, och hur härligt som helst att ha lilla pyret nära, nära. Varför är det egentligen en sån stor grej - så konstigt och flummigt lixom? Nån som kan förklara?

• falken

CasaMia - jobbigt med svärmor...

Sjalar ja - kanske för att de som började använda sjalar var lite flummiga? Det kommer väl från afrika o sydamerika, måste vara lite etno-intresserad för att få nys om det?

Men annars har den Svenska modellen varit allt annat än att ha barnen nära, det har varit matning var 4:e timme, sova egen säng mm. Min gammel-svärmor frågar varje gång det första hon gör med gäll röst "SKÄMMER NI BORT HENNE?!" .....vad svarar man på det, JA, antagligen.
    Det är klart att bära i sjal står för nåt nytt, och okänt - o faaarligt.....

Själv tycker jag det vore jobbigt att knyta av o på hela tiden, kör med Baby Björn.

• Dumas

Appropå sjal och flum så är det ju def. så att sjaltillverkare är precis minst lika logo-intresserade som babybjörn (ja, nu kör jag en enkel motsättning flum/"no logo" vs "big business"). Som när en kompis första kommentar till sjalen var "jaha, och så ska den där lappen (liten lapp med sjalens märke) sitta så där exakt mitt fram då?" Jag kunde höra hans antropolog-analyserande dra igång och suckade för mig själv men insåg ju hur sant det var - här har man gått omkring som en reklampelare ju

Jag tycker bara det är sååååååå mysigt att ha Liv i sjal! Det är både praktiskt och supergosigt.

• Dumas

Nu har jag hunnit med att läsa tråden.

Bodi - så skönt det låter, att du slutat med amningen!!! Härligt

Meta - ditt aåula hue Älskar skånska Min och sambons favorit är, när man kommer "hem" från Kastrup via Pågatåget och de säger "nästa Burlöv, Hjärup" etc på värsta breda dialekten. Vi skrattar alltid lika gott åt det. De små sakerna här i livet...

• Dumas

Nej nu får det bli sista inlägget i rad från mig
    CasaMia - söting Och lycka till med svärmor! Jag vet hur det är...been there, done that...och snart på det igen... men men! Sånt är livet! Igen, lycka till och ta ett djupt andetag efter varje "fått spader" situation

Svar på tråden "Runt juni kom de ut..."***Del 2***