Inlägg från: Alyssa |Visa alla inlägg
  • Alyssa

Vi Som Äter Reductil :-)

Idag har jag fått tid till att träffa en läkare den 10:e. Vill kolla om han kan skriva ut reductil till mig, jag är så otroligt trött på min övervikt,har kämpat i 4mån nu sen min son födes men ingenting hjälper...

Har ca 30kg att bli av med för att komma ner till normalvikt, jag lyckades förra året att gå ner 26kg på egen han men hade iaf 14kg kvar till idealvikten för min längd. Denna gång går det inte alls.

Har varit överviktig hela livet men efter jag fått mina två barn så är det lite väl extremt. Hur går det för er tjejer? Funkar det?

Får jag vara med här?

• Alyssa

Bara 6 dagar kvar till mitt läkarbesök!! Hoppas nu att hon skriver ut det åt mig..  Har sånna jäkla problem med mina knän. De knakar och gör ont när jag motionerar. Vi har reumatism i vår familj momors knän är uppätna av det.

Hon kan knappt gå längre och jag är orolig att det ska drabba mig med.

• Alyssa

michiara; vad kul!!! Härligt att du fick dom utskrivna.

Vad fick du för styrka på dom? Vad kostar det?

Vad har du för BMI?

Är lite orolig att de inte ska skriva ut åt mig då jag "bara" har 31 i BMI.

Glöm inte apotekskortet när du hämtar ut dom!! Då får du plocka ut gratis tillslut när du uppnått 1900kr .-)

• Alyssa

Imorgon är det dags!!! Jag ska träffa läkaren, hoppas verkligen att hon skriver ut åt mig. Jaghar ett sånt hemskt sockerberoende som jag blir gaaaalen på!!

Vad kostade R för er?

• Alyssa

Är det verkligen INGEN som kan svara på mina frågor? För att jag inte fått R utskrivet ännu eller vadå?

Känns som man bara blir ignorerad härinne

• Alyssa

Ok men du får bara hämta ut för en månad i taget inte alla 3 på en gång.

• Alyssa

Jaha! Då har man varit hos läkaren idag! Hon var så snäll och förstående. Jag ska tillbaka på fredag för vägning blodprover mm. Det verkar som om hon är villig att skriva ut åt mig, det hänger bara på mina provsvar. Håller tummarna nu.

Det är nog mest min BMI som det hänger på. Annars betalar jag det ur egen ficka om jag inte får det finansierat.

• Alyssa

Man kan ju få utskrivet ändå sa min läkare men att man då får stå för hela kostnaden själv. Men det är jag villig att göra. Vill inte beställa från internet, man vet ju aldrig vad man får

Har alla ni som fått utskrivet och finansierat haft BMI på 35 eller över?

Verkade allt tycktes hänga på min BMI idag när jag pratade med henne.

Lady Tess ingen fara

Men ni har väl fått till ett rabaterat pris eller hur? Min kompis kollade på sitt paket och där stod det 1800kr men hon kunde plocka ut gratis på högkostnadskortet.

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)