Inlägg från: Alyssa |Visa alla inlägg
  • Alyssa

Vi Som Äter Reductil :-)

aha men 1800kr är ju för 3månader. då är det ju inte så farligt per månad ju...

• Alyssa

Nu har jag läst på... subventionerat eller inte så gäller högkostnadsskyddet. Receptet mjåste ha en arbetsplatskod för att högkostnadsskyddet ska gälla. Vad det innebär förstår jag inte.

Men jag tror nog att det går under högkostnadsskyddet. Står att alla människor boende i sveroge har rätt till det. Så det borde gälla.

• Alyssa

Ellihur

Precis... så blev det för min kompis. resten av året plockade hon ut gratis! Dessutom botox o liknande! Botox om NÅGOT borde ju inte gå under frikortet!

Jag har en teletid med min läkare på måndag så jag ska prata med henne om detta.

• Alyssa

"Arbetsplatskod

Receptet måste ha en arbetsplatskod för att förmånen ska gälla för de förskrivna läkemedlen. Saknas koden måste du betala fullt pris för läkemedlen, även om du har frikort."

Så här står det på fass hemsida om frikortet detta har jag tagit från en salva jag får för mina hörsel gångar. Så jag tror inte at det handlar om ens BMI i fallet med R.

Det gäller nog alla mediciner. Står inte koden där så räknas det inte oavsett om det är antibiotika eller R.

För att få R subventionerat så får man en rabatt från BÖRJAN. Att staten hjälper dig att betala en det av medicinen. Sen den delen som betalas av staten räknas inte under högkostnadsskyddet, utan bara den del DU själv betalat. Så fortsätter det tills du uppnår summan för frikort. 

Läs på fass hemsida under priser&förmåner- klicka sen på förmåner i gråa rutan. Stå samma sak under alla läkemedel. 

• Alyssa

Jag vet Ellihur!! Botox... Det borde ju inte räknas som läkemedel direkt. Det har ju med typ skönhet att göra. Fast nu sprutade hon inte in det i ansiktet utan det var en behandlig mot svett! De sprutade i armhålan och det minskar svettningar.

• Alyssa

Ellihur, hon har både och! Hon är helnöjd nu!! Svettas ingenting längre. Fast det måste fyllas på igen om 6mån eller så.

• Alyssa

Åh vad tråkigt Lady tess!! Tappa inte suget nu nya tag!  

• Alyssa

jeli79 -4,5kg är ju JÄTTE bra på 3 veckor!

• Alyssa

Jeli79; cupen i Ljusdal!? saknar, det var flera år sedan jag var på den.

• Alyssa

Wow vilka mått tjejer!! helt otroligt... Nä nu längtar man ju ännu mer efter samtalet med läkaren imorgon så jag får veta om hon skriver ut eller inte. Det tror jag nog att hon gör
    *hoppas*

Fortsätt att kämpa tjejer, tänk va snygga ni blir till nästa sommar

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)