Inlägg från: Alyssa |Visa alla inlägg
  • Alyssa

Vi Som Äter Reductil :-)

Ellihur; Det är det jag undrar över också! Jag är helt förvirrad över detta med R och priser rabatter o dyl. Kanske var det det min läkare menade.

Det kostar 535kr för oss under BMI35 och mycket billigare för de över? Jag förstår inget. Får ta och fråga hene. För 535kr är inte alls farligt.

Tycker inte att hon borde neka mig. Har ju ändå BMI på 32 inte så farligt långt därifrån.

• Alyssa

Ellihur; vad konstigt det är. Att det är så olika i olika län... galet.

Nananas; Samma i här frikort gäller ett år från datum av första köpet

I vilket fall som helst så blir det inte så farligt dyrt som jag trodde det skulle bli. På internet är det ju helt GALNA priser.

• Alyssa

Bonanza; det är nog ganska stor chans att du kan få det utskrivet.  Med tanke på ditt BMI. Ring vårdcentralen imorgon och boka tid hos en läkare. Då får du veta säkert.

Lycka till!

• Alyssa

Guldhjärta! Kör på att det är mensen! Alla vet vi vad mensmonstret kan göra med oss

• Alyssa

Imorgon 8.45 ska jag in på faste tester på VC. Blodsocker, vägning, längd mm Sen kommer läkaren att höra av sig till mig. Brev eller samtal, förmodligen brev sa hon. Jaha får jag veta i brevet då om hon ska skriva ut till mig?

Ska ta och mumsa i mig mat så att jag väger lite extra imorgon hi hi hi.  Hoppas att extra kilot hjälper vid vägning.

Från kl22 ikväll får jag inte äta dricka.

• Alyssa

Ellihur; härligt!! Minus 3kg är ju ändå jättebra på 2v!

• Alyssa

Är det någon som vet hur länge det tar innan man får provsvar från labb på VC? Är så himla otålig nu!

Tittade på en bild av mig själv från förra sommaren då jag var 18kg lättare, så deprimerande

• Alyssa

Ok tack Ellihur... att allt ska ta sån tid

Men vilka mått!!!! -6 på midja o rumpa!?  Det lär kännas rejält på kläderna!

• Alyssa

Har ff inte hört av läkaren ännu... Åh hur länge ska man behöva vänta nu har det gått över en vecka sedan jag lämnade prover... Vill ha mina R nu.

• Alyssa

Fick brev från min läkare idag, hon skrev; "ditt bmi är 32 för att få reductil subventionerat krävs >35. Boka tid till mig så får vi diskutera detta"

Det verkar alltså som hon ska skriva ut till mig men hon vill veta om jag är redo att betala utan subv. Vad har ni här betalat som inte fått subventionerat? (jag vet vi har tjatat om detta i evigheter)

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)