• Kantarellen

Tygbindor del 3

Här kommer en ny tråd där vi kan diskutera tygbindor. Förhoppningsvis kommer fler inspireras till att börja använda tygbindor, vilka har flera fördelar gentemot andra mensskydd.

Tidigare trådar
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m7821642-1.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m9881894-1.html

Den stora fördelen med tygbindor är att dom andas och låter luften cirkulera vilket ger en behagligare känsla och en hälsosammare miljö i underlivet. Utöver det så är tygbindor miljövänliga vilket är ett stort plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-03 15:22:33:
    Några länkar till tygbindor.
    Ecosoft - home.swipnet.se/ecosoft/introsv.html
    ImseVimse - www.imsevimse.se/ListProducts.aspx
    Babyheavens bindor - www.babyheaven.se/Webbutik/bindor.htm
    Mother of Eden - www.allt-i-tyg.se/tygbindor.htm
    Ellas House minx pads - www.ehnappies.co.uk/images/padpics/pads.jpg
    Popolini - www.babyboden.nu/Mias/Websidor/tygbindor.htm

Och till dom som vill sy egna bindor och använda PUL-tyg.
    www.babyheaven.se
    www.diapershop.com
    www.ekopirpana.com/products.php
    www.wazoodle.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-05 21:45:06:
    www.deervillage.se - både ImseVimse och Ecosoft

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-28 15:12:59:
    www.barnshop.se/index.php - Mommy´s Touch (snygga!)

• Svar på tråden Tygbindor del 3
  • snysop

Läckra!!!

WAHM står nog för: Work at Home Moms

• Syster Dyster

Har bara testat Babyheavens tygbindor, men de är jättefina, sköna och lättskötta Man lägger dem bara i vanliga 60-tvätten, sen kan man torktumla dem.

Ska beställa lite trosskydd därifrån nu, som jag ska komplettera min menskopp med

• Syster Dyster

Jag köpte en av varje för att testa båda. Perosnligen gillar jag fuskmocka bäst, men vet att många gillar flanell bättre.
    Man måste nog testa själv för att hitta sin favorit

• Syster Dyster

Det känns som om fuskmockan suger upp vätskan fortare och känns mer torr mot underlivet, medans flanell känns mer fuktig.
    Själv gillar jag inte den där fuktiga känslan, därför tänker jag köra på fuskmocka

• bananapeach1995

snysop; TACK, så kan det nog vara!

Kantarellen; Du FÅR inte tipsa om så snygga saker för nu vaknade ha-begäret i mig. Men kan man verkligen ha så vackra saker under syndafloden? Risken är ju att man kommer att längta efter den veckan då man får vara så vacker....

• snysop

Frågan är om inte de är hala mot trosan. Om det är "siden" så är det ju ganska halt...?

• bananapeach1995

Jaa, man får tänka så, annars blir det till att lätta på plånboken igen och det svider. Bättre att tänka på mindre bra saker med allt det vackra man vill ha. Som att de kan vara hala och att de jag har redan finns hemma o är betalda och att de här kostar pengar o att jag kan sy liknande själv av tygstuvar jag har hemma. Men himla snygga var de!

Svar på tråden Tygbindor del 3