• LillaG

Är rött en tjejfärg?

Vad tycker ni? Hade klarröda hängsleshorts på sonen idag, och fick från tre skilda håll höra att "flickan var så söt". Han är 8 v, så han har ju inte några maskulina drag direkt .

Och följdfrågan är naturligtvis då om jag kan ha PoPs bruna fleecemössa på honom? Eller är den bruna en tjejfärg?? Inte för att jag bryr mig så mycket, men ibland tycker jag det är roligt att ha en killfärg, för att alla ska tycka att han är en söt kille.

• Svar på tråden Är rött en tjejfärg?
  • Molnet

Rött är så snyggt! På ALLA!

• Kärnan

Min bäs passar jättebra i rött! Det är en neutralfärg tycker jag.

• smurfis75

Klart det inte är..rött är jättefint på killar, min äldste son har mycket kläder i rött.

• Pillanstjernberg

Jag hade på min flicka röd body och jeans och det var många som sa att "min lilla pojke" var söt ! He,he... Jag tycker att rött är lika fint på pojkar som på flickor.

Lev här och nu...
  • Busfröet

Vår lillkille har också rött på sig! Han är så SÖT i det. Säkert har man vilselett nån ibland men...

Han har inte enbart röda kläder när han har rött...

Brunt är inte heller en tjejfärg. Vår grabb har det med fast då ofta tillsammans med blått faktiskt.

• Morgaine

Min son har mycket röda kläder, hade ex en röd overall förra vintern... jag tycker inte att rött är en tjejfärg.
    Rött är en fin färg som man blir glad av!!

• Snurriga trollungen

Nej, jag tycker att färgen röd kan bäras både av pojkar och flickor.

• Tigger is a she

LillaG:

"Inte för att jag bryr mig så mycket, men ibland tycker jag det är roligt att ha en killfärg, för att alla ska tycka att han är en söt kille."

Rött är kanon på en kille - jag har det ofta på min. Men om du vill vara säker på att andra ser att du har en kille kan du tejpa fast en blå rosett i pannan på honom (á la Vänner)

• cinderella26

rött passar till båda tycker jag.

Svar på tråden Är rött en tjejfärg?