• LillaG

Är rött en tjejfärg?

Vad tycker ni? Hade klarröda hängsleshorts på sonen idag, och fick från tre skilda håll höra att "flickan var så söt". Han är 8 v, så han har ju inte några maskulina drag direkt .

Och följdfrågan är naturligtvis då om jag kan ha PoPs bruna fleecemössa på honom? Eller är den bruna en tjejfärg?? Inte för att jag bryr mig så mycket, men ibland tycker jag det är roligt att ha en killfärg, för att alla ska tycka att han är en söt kille.

• Svar på tråden Är rött en tjejfärg?
  • veronicaermanbriks

Jag älskar rött. Speciellt på mina söner!!!! Så nej, det är absolut inte en tjej färg.
    Lite lustigt för idag hade båda mina grabbar röda tröjor på sig..klarröda dessutom

Rosor är röda, violer är blå. Äh skit samma! Jag e bäst ändå!
  • LillaG

Lite kuriosa: Jag såg på en affär en mössa där det stod "Before you even ask - I'm a boy/girl"

Vore nåt som borde delas ut till alla nykomna bebisar.

• Dixie

klart man kan ha rött till både pojkar och flickor, och självklart även brunt!
    Min son har ofta röda kläder.

• HeddaBigBum

JAG tycker inte röd är en tjej-färg. Min kille har mycket rött, men å andra sidan blir han då ofta kallad hon, trots att han är hela 20 mån och ser alltså inte så "bebis" ut.

Min mamma och jag har diskuterat det här med färger och hon (när hon stickar något) stickar alltid i GULT. För mig är en gul en mycket flickigare färg än rött. Det tycker inte hon.
    Nu spelar det ju verkligen ingen roll vilka färger mina barn har på sig, och de råkar faktiskt vara extra super-fina i just gult...

• sannapanna76

Äh, klart killen ska ha rött på sig! Rött är jättefint på både killar och tjejer!

Och det där att folk tror att han är en tjej när han har rött på sig... Vår Vilma är hur tjejig som helst, men folk tror ändå att hon är en kille ibland när hon har just rött på sig. Helknäppt!

• stin a

Min kille är 12 1/2 år och älskar röda kläder.
    När vi är ute och handlar kläder med honom så pekar han ofta på röda kläder.
    Det slinker med även rosa tenniströjor oxåSkrattande

• nuria

Nej nej!!
    Min son har en massa röda kläder...
    ( kolla bildgalleriet)

Och även en del i rosa...
    Han är i en rosa period just nu

• terran

Rött är ABSOLUT INTE en tjejfärg. Jag tycker att det är så snyggt när pojkar har rött..... Så fortsätt med det.

• MessyTessy

Tycker att rött är en jättefin färg som passar både tjejer och killar! Kul att det kommit så mycket plagg med en massa färger i så att även killar kan få ha andra färger än grönt/blått. Brunt är väl en riktig unisexfärg? Mina tjejer har massor av brunt, men då min lilla ha det så får vi alltid höra att hon ser ut som en kille...

Svar på tråden Är rött en tjejfärg?