• bripoint

Få mig att skratta!

Berätta något kul du varit med om
    eller som du hört, sett eller läst.

Ler jag blir det 1 poäng
    Skrattar jag 2 poäng
    Asgarv utan magont 3 poäng
    Asgarv med magont 4 poäng
    Asgarv med magont och tårar
    samt att jag håller på att pinka på mig ger 10 poäng

• Svar på tråden Få mig att skratta!
  • Benganfans

Flygvärdinnan på ett flygplan som skulle till New York gick fram
    till en blond kvinna som satt i första klass. Flygvärdinnan bad
    blondinen att flytta till ekonomiklassens avdelning, eftersom hon
    inte hade någon biljett för första klass.
    Blondinen svarade -Jag är blond, jag är vacker, jag ska till New
    York och jag tänker inte flytta på mig!
    Eftersom flygvärdinnan var mycket artig ville hon inte bråka, utan
    frågade piloten om han kunde tala blondinen till rätta. Piloten
    försökte, men återigen svarade blondinen:
    Jag är blond, jag är vacker, jag ska till New York och tänker inte
    flytta på mig!
    Piloten gick tillbaka till cockpiten och frågade flygkaptenen vad
    han skulle göra. Flygkaptenen sa -Jag är gift med en blondin, så
    jag vet precis hur man hanterar dem.
    Han gick till första klass och viskade i blondinens öra. Hon reste
    sig omedelbart, sprang till ekonomiklassen och satte sig där,
    samtidigt som hon mumlade -Varför sa dom inte det från början?
    Den förvånade flygvärdinnan och piloten frågade kaptenen vad han
    hade sagt till blondinen. Flygkaptenen svarade -Jag sa bara att
    första klass inte skulle till New York.

• vernis

Att slå in en present med hjälp av din katt

1.Gör i ordning ett stort utrymme på bordet för att slå in presenten.

2.Gå till garderoben och hämta påsen som presenten ligger i och stäng dörren.

3.Öppna dörren och ta ut katten ur garderoben.

4.Gå till skåpet och hämta presentpapper.

5.Gå tillbaka och ta ut katten.

6.Gå till skrivbordet och hämta snören, rosetter, etiketter, etc.

7.Lägg presenten och tillbehören på bordet för att förbereda inslagningen.

8.Ta upp presenten ur påsen.

9.Ta bort katten från påsen.

10.Öppna kartongen för att kolla presenten, ta upp katten ur kartongen och lägg tillbaka presenten.

11.Lägg ut papperet för att räkna ut vart du ska klippa.
    Försök att räta ut papperet, inse att katten är under papperet och ta bort den.

12.Klipp papperet till sätt storlek, se till att klippa rakt.
    Kasta det första papperet som katten klöste sönder när den lekte med saxen.

13.Klipp till ett nytt stycke papper genom att sätta katten i påsen som presenten kom i.

14.Sätt presenten på papperet.

15.Vik upp sidorna på papperet för att täcka presenten, fundera över varför kanterna är för korta, kom på att katten är mellan presenten och papperet.

16.Ta bort katten och försök igen.
    Ställ något på presenten för att hålla papperet på plats medan du klipper tejpbitar.

17.Ägna 20 minuter åt att försiktigt försöka få bort tejpen från katten med hjälp av ett par nagelsaxar.

18.Tejpa ihop paketet. Försök att få kanterna så fina som möjligt.

19.Leta efter rullen med snöre. Jaga katten genom huset för att få tillbaka snöret.

20.Försök att binda snöret kring presenten med band åt båda håll.

21.Rulla upp bandet igen och tag bort papperet som är trasigt sedan katten lekt med bandet.

22.Upprepa steg 10 ? 18 tills du bara har ett pappersark kvar.

23.Skippa steg 10 ? 15 för att spara tid och reducera risken att förlora det sista arket.

24.Hämta en gammal kartong som är i rätt storlek för papperet.
    Lägg presenten i kartongen och bind ihop den.
    Knyt upp snöret, öppna kartongen och ta ut katten.

25.Lägg allt inpackningsmaterial i en påse tillsammans med presenten och gå till ett rum som går att låsa.

26.När du har kommit in i det låsbara rummet, lås dörren och börja packa upp allt igen.

27. Ta upp katten igen, lås upp dörren, ställ katten utanför dörren, stäng dörren och lås igen.

28.Lägg ut det sista pappersarket. (Detta kommer att bli svårt i det trånga utrymmet i badrummet, men gör ditt bästa.)

29.Inse att katten redan har rivit sönder papperet. Lås upp dörren, gå och leta igenom alla skåp och lådor efter förra årets papper.

30.Kom ihåg att det är slut för att katten hjälpte till med inslagningen förra året också.

31.Gå tillbaka till det låsbara rummet, lås dörren. Sätt dig på toaletten och försök att få presenten att se presentabel ut med alla rivna pappersdelar.

32.Stäng lådan, slå in i papper och täck väldigt försiktigt revorna med tejp.

33. Knyt rosetter och sätt band för att gömma det värsta ställena.

34.Sätt på en etikett.

35.Slappna av och beundra ditt hantverk, gratulera dig själv för att du klarade av ett sådant svårt jobb.

36.Lås upp dörren och gå till köket för att göra dig en drink och ge katten mat.

37.Spendera 15 minuter med att leta efter katten innan du fattar det uppenbara.

38.Packa upp presenten, öppna kartongen och tag ut katten.
    Hämta alla trasiga pappersark, mata katten.

39.Gå till det låsbara rummet för ett sista försök. Se till att dörren är låst.

40.Tag den minst trasiga och skrynkliga pappersarket, försök att använda papper med samma mönster.

41.Försök att slå in presenten i en massa bitar av papper, bind ihop den med ett nu slitet band och dekorera med den nu slokande rosetten.

42. Sätt på en etikett och lägg presenten i en påse för att ingen ska se katastrofen.

43.När du ger bort presenten så le sött när mottagaren försöker gömma sitt ogillande över att få ett sånt dåligt inslagen present.

44.Lova dig själv att nästa år låta affären slå in den förbannade saken åt dig.

45.Le för dig själv eftersom att du vet att mottagaren kan ha fått en katt.

• markattan
    fiiiiiifan va roliga stories..garvar läppen av mig!!!!!!
  • apsa

det här är något jag skrattar åt varenda gång jag ser det.
    har inte en aning om vad dom pratar om för jag förstår inte ett ord men förstår att killens rektion inte kanske är det mest passande just i den situationen... och man kan ju inget annat än skratta!!!!!!!!!
    www.riemurasia.net/jylppy/displayimage.php&cat=0&pos=0

• habibty25

george bush dog och han fick komma till himlen..(fråga mig inte varför)
    han skulle få stanna i himlen,någon anna skulle ta hans plats i helvetet där han igentligen hör hemma.
    Han får välja 1 av 3 rum där han ska stanna för evigt.
    I det första rummet badar hilary i en pool.Bush säger att han inte kan simma, så dit ville han inte.
    I det andra rummet står tony blair och hugger i sten.
    Jag har alltid ont i min axel,det där dkulle jag aldrig klara av.
    I det tredje och sista rummet ligger bill clinton på rygg och monica lewinsky gör det hon är bäst på.
    Oooh, här vill jag gärna stanna säger bush.
    Ok monika, ner i helvete med dig säger gud.

• Ofir1

Kankse inte så bra..men men..

Herr Andersson åkte på en affärsresa till Indien. När han kom fram skickade han ett telagram till sin fru.
    Olyckligtvis hamnade det på villovägar och hamnade istället hos en annan Fru Andersson. Hennes man hade tragiskt nog avlidit dagen innan, men hon tog förvånat emot tellegrammet som löd: "Nu har jag kommit fram. Hettan är fruktansvärd."

Sen den här också..

En herre skulle ta taxi in till stan. När de hade åkt en stund ville han säga något till chaffören och knackade honom försiktigt på axeln. Chaffören fick då snabbt stopp på taxin och rusade ut gallskrikandes, i panik. Chaffören kom emellertid tillbaka ganska snabbt och förklarade: - Ursäkta, men jag brukar vanligtvis köra likbilen.

• Grisling

Om länken funkar är det lite kul att se killen "växa"...

Han måste svettats!

• SassieStar

Nu får vi se om den här historien blir nå bra då man skriver den..

Det var en man som hade en ruskigt pipig röst och hade alltid mått dåligt över den så han ringer till läkaren som har en basig röst..
    läkaren säger åt honom att komma in på mottagningen på en undersökning och kan inte komma på vad som gör att mannen har sån pipig röst..
    läkaren ber mannen att klä av sig naken och då förstår läkaren varför mannen har en sådan pipig röst.. han hade en sån stor snopp som tyngde ner.
    Mannen med den pipiga rösten undrade om det fanns något att göra åt den saken så läkaren sa med sin basröst att man kunde förminska snoppen..så dom gjorde det
    Mannen blev jätte glad och hade fått sin efterlängtade basröst och kom hem till frun..
    Mannen fick ringa upp läkaren direkt och säga att min fru tyckte inte om min lilla snopp så går det att sätta tillbaka det du opererade bort?
    Nej det går inte sa läkaren med en pipig röst..

• Benganfans

En ung tjej beklagar sig för sin mor genom att erkänna att hon inte haft mens på över två månader. Den oroliga modern tar med sig dottern till doktorn varpå det konstateras att hon är gravid. "Vem är svinet? Jag kräver att få veta...Du måste berätta om det inträffade för din far...bla.bla.." När tjejen äntligen fick ett ögonblick för sig själv så ringde hon ett samtal.
    En halvtimma senare så anländer en sprillans ny Ferrari utanför deras hus. En stilig och välklädd man i lämplig ålder kliver ur bilen och går fram till dörren, ringer på och blir insläppt till vardagsrummet där fadern, modern och dottern tar emot honom.

Han säger:
    "God dag, er dotter har informerat mig om problemet. Jag kan tyvärr inte gifta mig med henne pga privata familjära skäl men jag är villig att ta mitt ansvar för att vidta lämpliga åtgärder".

"Om hon föder en flicka, så skänker jag henne tre av mina butiker, två av mina bekväma lägenheter, en strandvilla samt gör en påfyllning av hennes bankkonto med femhundratusen dollar". "Om hon föder en pojke, så skänker jag henne två av mina fabriker samt gör en påfyllning av hennes bankkonto med femhundratusen dollar." "Om hon föder tvillingar så får var och en av dem en fabrik samt tvåhundrafemtiotusen dollar." "Om hon av någon anledning skulle råka ut för en ofrivillig abort...."

I det ögonblicket blir han omilt avbruten av fadern som suttit knäpptyst under hela samtalet och som då lägger sin hand på mannens axel och säger:

"Då knullar du henne igen..."

• Benganfans

Hur går det i tävlingen länge sedan poäng utelades.. samt en sammanställning vore kul =)

Svar på tråden Få mig att skratta!