• Flisan79

Solskenshistoria

Här ska ni få en solskenshistoria: Jag och min man träffades 98 och bestämde ganska snart efter det att låta det bli när det blir, dvs inga preventivmedel. Efter ca 2 år började vi undra när det skulle bli egentligen och startade en utredning. De kunde inte hitta några fel och vi hamnade ganska snabbt på karolinskas infertilitetsavdelning. Först fick jag hormoner som stimulerar ÄL ett par månader men det fungerade inte så vi satte igång en härva med 3 IVF som alla misslyckades. docktorn var förbryllad då han hade trott att det skulle gå utan problem. Efter de gratisförsöken fick vi ta n paus då vi inte hade pengar till privata försök. Vi fortsatte försöka på egen hand eftersom att ingenting sa att det inte skulle kunna gå på det sättet. Nu i våras tänkte jag beställa tid i Falun till hösten för fler IVF försök och tänkte att medans jag väntar kan jag ju försöka allt annat så länge. Med inget att förlora for jag till naturapoteket oc inhandlade diverse prearat.

Det här åt jag: Rosenrot extra stark 2/dag, Multikvinna (vitaminer)maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag (slemlösande)
    Min man åt: Zinktabletter 3/dag, Multiman maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag.

Alla tabletter utom Bisolvon hittar du på Naturapoteket. Bisolvon är reseptfritt och finns på vanliga apoteket.

Vitaminerna och omega 3 äter ni varge dag. Zinken och rosenroten äts från mensens första dag till ÄL. Bisolvonet räcker det med att äta i en vecka tom ÄL.

Tro att jag blev förvånad men det fungerade

Jag är idag i v 16 och hoppas att allt fortsätter som det ska.

• Svar på tråden Solskenshistoria
  • viki

Stor grattis till dig och lycka till med bebisen i magen!
    Kram Viki

• girlie 01

Grattis! Hur många månader tog det för er efter att ni börjat äta alla dessa "preparat" ?

• smilla 1

Grattis!!!!!!!!!
    men varför bisolvon??

• LillaMi

Flisan 79 ;

Va´gla´ jag blev!
    Köpte mig faktiskt Rosenrot och bisolvon för en vecka sedan! Men man kanske ska inhandla det andra oxå.. Så det känns extra kul att läsa det nu.. Vi får väll se..!!
    Men jag är jättegla´ för din skull! *kraaam*

Kanske; Bisolvon förtunnar segt slem, sägs även göra slidsekret tunnare o lättare för spermierna att tränga igenom...ska även tunna ut sädesvätskan... Sägs det..

• BM1

Hej!

Stort grattis!
    Solskenshistorier ger hopp!

En fråga.
    Du skrev, Bisolvonet räcker det med att äta i en vecka tom ÄL. När ska jag börja äta Bisolvon, tillsammans med de övriga preparaten? Ska jag börja äta Bisolvon en vecka innan beräkand ÄL? Jag har oregelbunden mens och ÄL, när är det då lämpligt att börja med Bisolvon?

• Flisan79

behöve bara hålla på en månad vilket förvånade mig, och ja Bisolvon tunnar ut sekreten hos dig och sperman så spermierna har lättare att simma upp. Det är tydligen ett vanligt problem hos oförklarligt barnlösa att deras "slem" är för tjocka. Lycka till alla andra.

• Flisan79

BM1: Eftersom att ÄL sker ca 14 dagar efter mens i de flesta fall så satsa på att börja ca 7 dagar efter mensens första dag. med RR kom dessutom min ÄL 4 dagar tidigare än vanligt.

• Cahela

om man inte vet att man har förtjockt sekret så ska man inte ta bisolvon...
    det kan vara en förekomst hos oförklarligt barnlösa att sektretet är för tjockt men som sagt det kan oxå vara helt normalt och då gör bisolvon att det blir för tunnt....

Svar på tråden Solskenshistoria