• Flisan79

Solskenshistoria

Här ska ni få en solskenshistoria: Jag och min man träffades 98 och bestämde ganska snart efter det att låta det bli när det blir, dvs inga preventivmedel. Efter ca 2 år började vi undra när det skulle bli egentligen och startade en utredning. De kunde inte hitta några fel och vi hamnade ganska snabbt på karolinskas infertilitetsavdelning. Först fick jag hormoner som stimulerar ÄL ett par månader men det fungerade inte så vi satte igång en härva med 3 IVF som alla misslyckades. docktorn var förbryllad då han hade trott att det skulle gå utan problem. Efter de gratisförsöken fick vi ta n paus då vi inte hade pengar till privata försök. Vi fortsatte försöka på egen hand eftersom att ingenting sa att det inte skulle kunna gå på det sättet. Nu i våras tänkte jag beställa tid i Falun till hösten för fler IVF försök och tänkte att medans jag väntar kan jag ju försöka allt annat så länge. Med inget att förlora for jag till naturapoteket oc inhandlade diverse prearat.

Det här åt jag: Rosenrot extra stark 2/dag, Multikvinna (vitaminer)maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag (slemlösande)
    Min man åt: Zinktabletter 3/dag, Multiman maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag.

Alla tabletter utom Bisolvon hittar du på Naturapoteket. Bisolvon är reseptfritt och finns på vanliga apoteket.

Vitaminerna och omega 3 äter ni varge dag. Zinken och rosenroten äts från mensens första dag till ÄL. Bisolvonet räcker det med att äta i en vecka tom ÄL.

Tro att jag blev förvånad men det fungerade

Jag är idag i v 16 och hoppas att allt fortsätter som det ska.

• Svar på tråden Solskenshistoria
  • Flisan79

Hmm, låter dock som jag fick och jag var ju gravid . Tycker du ska testa....tänk om......åhhh vad roligt isf. Det behöver ju inte ha påverkat, det är bara det at risken finns. Och den risken vill man ju inte ta. Fasst har det fungerat nu så måste du skriva och berätta det. Jag hade en pytteliten rosa bödning på BIM dagen. Och det känndes som om mensen sklle sätta igång när som helst, använde tom mensskydd i tre dagar för att jag var så säker .

• skrattigtjej
    Flisan79 skrev 2006-09-22 12:22:02 följande:
    Hmm, låter dock som jag fick och jag var ju gravid . Tycker du ska testa....tänk om......åhhh vad roligt isf. Det behöver ju inte ha påverkat, det är bara det at risken finns. Och den risken vill man ju inte ta. Fasst har det fungerat nu så måste du skriva och berätta det. Jag hade en pytteliten rosa bödning på BIM dagen. Och det känndes som om mensen sklle sätta igång när som helst, använde tom mensskydd i tre dagar för att jag var så säker .
    ÅHHHHHH
    men asså den första dagen så kom de typ en droppe blod med..
    när ja kissade... du vet sånt rent blod... vet ej om de e som jag inbilla mej
    sen den andra dagen, tills de slutade kom de rosa och lite lite blod...
    kan de verkligen vara nåt
    men ja ha ju inte fåt symtomer isf?
    åhhhh va spännande.. hoppas iaf..
    annas ska ja ta som du beskrev i ts
    tack du gav mej lite mer hopp hehe...
    krama om
    Emmy
  • LillaMi

Hallå Tjejer,

Väntar spänt till nästa helg då jag har BIM..
    Vaaad kul att du känt sparkar nu, du måste ju uppskatta detta mer än någon!

*kram*

• bodica

Stort grattis till graviditeten!

• Flisan79

LillaMi: Jo du må tro att det känns underbart och samtidigt jätte konstigt. Jag fattar ju ännu inte att det är sant

Du måste meddela hur det går nästa vecka, håller tummar och tår. (nyser på datorn så gravbasillerna sprider sig)

bodica: Tackar och bugar

• skrattigtjej

Jag måste bara plussa på måndagen

åhhh ja våga inte testa de e säker minus

Emmy
  • LillaMi

Skrattigtjej;

Visst é huvudet som ett enda virrvarr!!

Flisan79:
    gravbacillerna.. HiHiHi!
    Blir det ett plus så tror jag nog att det var det!

• LillaMi

Flisan79;

Läste nu hur många tabletter ni egentligen åt... det var ju hur mycket som helst!!

Jag Äter bara 2 Mitt liv Kvinna
    1 RR (mellan M och ÄL)
    2 Bisolvon (mellan M och ÄL)

Och min sambo bara 1st Bisolvon!
    (Vill inte skrämma honom med alla praparat (;
    Kanske ska öka lite i taget! (;

• Flisan79

LillaMi: Ja, kanske smyga ner i maten . En sköterska sa att alla överflödiga vitaminer mm kissar man ut, kroppen tar vad den behöver så man behöver inte oroa sig för att överdosera. Dessutom håller man ju bara på några månade ( eller bara en månad som mig ). Fungerar inte det kan man ju prova något annat. Jag kände att jag inte hade något att förlora.

• LillaMi

Ska ta en sväng till apoteket på Måndag(;

Svar på tråden Solskenshistoria