• Flisan79

Solskenshistoria

Här ska ni få en solskenshistoria: Jag och min man träffades 98 och bestämde ganska snart efter det att låta det bli när det blir, dvs inga preventivmedel. Efter ca 2 år började vi undra när det skulle bli egentligen och startade en utredning. De kunde inte hitta några fel och vi hamnade ganska snabbt på karolinskas infertilitetsavdelning. Först fick jag hormoner som stimulerar ÄL ett par månader men det fungerade inte så vi satte igång en härva med 3 IVF som alla misslyckades. docktorn var förbryllad då han hade trott att det skulle gå utan problem. Efter de gratisförsöken fick vi ta n paus då vi inte hade pengar till privata försök. Vi fortsatte försöka på egen hand eftersom att ingenting sa att det inte skulle kunna gå på det sättet. Nu i våras tänkte jag beställa tid i Falun till hösten för fler IVF försök och tänkte att medans jag väntar kan jag ju försöka allt annat så länge. Med inget att förlora for jag till naturapoteket oc inhandlade diverse prearat.

Det här åt jag: Rosenrot extra stark 2/dag, Multikvinna (vitaminer)maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag (slemlösande)
    Min man åt: Zinktabletter 3/dag, Multiman maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag.

Alla tabletter utom Bisolvon hittar du på Naturapoteket. Bisolvon är reseptfritt och finns på vanliga apoteket.

Vitaminerna och omega 3 äter ni varge dag. Zinken och rosenroten äts från mensens första dag till ÄL. Bisolvonet räcker det med att äta i en vecka tom ÄL.

Tro att jag blev förvånad men det fungerade

Jag är idag i v 16 och hoppas att allt fortsätter som det ska.

• Svar på tråden Solskenshistoria
  • skrattigtjej
    Flisan79 skrev 2006-09-24 01:08:13 följande:
    Om din mens är försenad kan du ju testa . Vore ju toppen om det blev ett +. Ingen ide att ha förhoppningar innan BIM egentligen. Då blir man ju så besviken. Jag har left med tanken att inte tänka på det så mycket. det har gjort det lättare. Sedan har jag försökt få ordning på så mycket annat i livet som möjligt, vilket är bra om man väl lyckas bli gravid. Man vill ju kunna ge så mycket som möjligt till sitt barn.
    JO hehe de ha du rätt i
    asså jag fick på bim dagen dag 28 (när ja bruka få mens med rosenroten)
    och jag fick en konstig blödning denna gr...
    ja trodde och va 100% säker jasså nu komme mens fanen tänkte jag
    jasså, de kom en sån där seg droppe och de kom kanske så stor som en 5 krona på hela
    4h som gick och d eva inte mkt (med tanke på jag kan inte få stop på blödandet annas)
    och jag hade lite små ont.. så ja trodde de skulle sätta igång dagen efter..
    Men nopp inge då helle.. Mest när ja kissat och torkade mej kom de ljus ljus rosa färg
    och sen tänkte ja inte mer på de..
    men ja trodde ju de va mensen....
    så ja väntade och tänkte eftesom de kommit aprikos färg innan och brunt innan mensen puttad e igång innan i tiden då.. så tänkte ja de komme nog..
    hm.. jag väntade och tänkte inte så mkt på de...
    och de kom mindre och mindre rosa färg...
    kanske tog en halv dag för att komma kanske 4 droppa på pappret sedan...
    de va skit irriterande och jag va  ganska sur.. haha...
    så ja va bomb säker de skulle komma... och ja va inte bered mamma skulle svara om ja testat mej så blomma hon upp med värsta snacket om barn vagn och allt
    ja blev utan andledning arg och bitter och tänkte fanken jag vill inte ha barn...
    men nu ha tanken sjunkigt in...
    så nu hoppas ja mer på plus...
    men med min otur tror ja inte så stor chans tyvär.. ha trot innan..
    men ha ALDRIG VAT SÅHÄR..
    de ha isf börjat med brunt och slutat i brun färg.. elle dylikt
    men asså jag tog rosenroten i 30daga.. fö en på fl sa ja skulle testa de
    eftersom ja inte blivit gravid innan
    dum nog som ja va löd jag henne och ja nu sitte jag här osäker :-/
    sucka.. de va ca 17 dagar sedan idag senaste "blödningens" första dag.. elle blödning och blödigt... men ja känne mej inte gravid..
    så de e säker ingenting...
    Emmy
  • Lillinge

Stort GRATTIS till dig TS!!! Så härligt det måste kännas efter allt tjorv ni verkar haft. Är så kul att du delar med dig också. Har antecknat och ska ta fram lappen när den behövs :D

• Flisan79

Hmm....skulle nog testa iaf om jag var du. Jag fick pyttelite rosa på pappret på min BIM och trodde att mensen skulle komma igång när som helst. Kom dock ihåg att aldrig äta RR under hela cykeln. bara från mensens första dag tom ÄL. Det finns risk att RR ger missfall anars.
    Så du har varit gravid förut? Hur länge sedan var det? det är ju jätte bra isf för då vet du ju att du kan bli gravid.

• Flisan79

Lillinge: Tackar så mycket. Hoppas att det kan hjälpa någon här på FL. Fick all info här själv och är evigt tacksam.

• skrattigtjej
    Flisan79 skrev 2006-09-24 01:28:38 följande:
    Hmm....skulle nog testa iaf om jag var du. Jag fick pyttelite rosa på pappret på min BIM och trodde att mensen skulle komma igång när som helst. Kom dock ihåg att aldrig äta RR under hela cykeln. bara från mensens första dag tom ÄL. Det finns risk att RR ger missfall anars. Så du har varit gravid förut? Hur länge sedan var det? det är ju jätte bra isf för då vet du ju att du kan bli gravid.
    Haha va nice hm.. haha nu e jag skraj
    ja e ju inte bered denna månaden
    ush mentalt mena ja.. ush herre shit ja svimma nog om ja får plus
    ocj stor gråter nog om ja får minus
    hahaha ja e såååå tveksam
    men samtidigt bättre ha de på vitt och blått hahhaha...
    elle hur de nu blir...
    bäst så?
    men ha isf inga symtomer som tyder på grav?
    kan man gå utan de?
    jo ja vet men kan de vara rosenroten som orsakat denna rubbningen med mensen?
    de e oxså skumt eftersom rosenroten hjälp mej innan ju :-/
    Emmy
  • LillaMi

Här var det massa tjatter inatt ju... det är det aldrig när jag är inne..

Skrattig tjej;
    tycker du ska gå och köpa ett gravtest!

(1v.kvar till min BIM)

Kram på er!!!

• skrattigtjej
    LillaMi skrev 2006-09-24 10:17:35 följande:
    Här var det massa tjatter inatt ju... det är det aldrig när jag är inne.. Skrattig tjej;tycker du ska gå och köpa ett gravtest!(1v.kvar till min BIM)Kram på er!!!
    hehe ja ja får nog göra de
    shut med... jaja.. ja får göra de ändå :-/
    men ja e rädd de knäcker mej totalt
    e nästa säker att de inte e nåt...
    men kan vara för ja e osäker denna månaden
    pg jag inte tänkt på de alls :s
    tänk så svimma jag..
    shit.. om ja får plus mena ja
    ingenting e omöjligt till en viss del iaf

Hoppas du med plusa

och alla andra så klart

krama om er goa människor
    Emmy
  • Flisan79

För mig gjorde RR att ÄL kom 4 dagar för tidigt och skulle jag fått mens hade den nog varit tidig isf sen.

Hör av er när ni testat

• skrattigtjej
    Flisan79 skrev 2006-09-24 20:42:28 följande:
    För mig gjorde RR att ÄL kom 4 dagar för tidigt och skulle jag fått mens hade den nog varit tidig isf sen.Hör av er när ni testat
    Hhee ok
    ähhh va ja förstog inte redigt
    ja må vara trög sorry
    Emmy
Svar på tråden Solskenshistoria