• Flisan79

Solskenshistoria

Här ska ni få en solskenshistoria: Jag och min man träffades 98 och bestämde ganska snart efter det att låta det bli när det blir, dvs inga preventivmedel. Efter ca 2 år började vi undra när det skulle bli egentligen och startade en utredning. De kunde inte hitta några fel och vi hamnade ganska snabbt på karolinskas infertilitetsavdelning. Först fick jag hormoner som stimulerar ÄL ett par månader men det fungerade inte så vi satte igång en härva med 3 IVF som alla misslyckades. docktorn var förbryllad då han hade trott att det skulle gå utan problem. Efter de gratisförsöken fick vi ta n paus då vi inte hade pengar till privata försök. Vi fortsatte försöka på egen hand eftersom att ingenting sa att det inte skulle kunna gå på det sättet. Nu i våras tänkte jag beställa tid i Falun till hösten för fler IVF försök och tänkte att medans jag väntar kan jag ju försöka allt annat så länge. Med inget att förlora for jag till naturapoteket oc inhandlade diverse prearat.

Det här åt jag: Rosenrot extra stark 2/dag, Multikvinna (vitaminer)maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag (slemlösande)
    Min man åt: Zinktabletter 3/dag, Multiman maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag.

Alla tabletter utom Bisolvon hittar du på Naturapoteket. Bisolvon är reseptfritt och finns på vanliga apoteket.

Vitaminerna och omega 3 äter ni varge dag. Zinken och rosenroten äts från mensens första dag till ÄL. Bisolvonet räcker det med att äta i en vecka tom ÄL.

Tro att jag blev förvånad men det fungerade

Jag är idag i v 16 och hoppas att allt fortsätter som det ska.

• Svar på tråden Solskenshistoria
  • LillaMi

Grrrr... vad arg man blir när allt man kladdat ner bara försvinner..

Hade räknat fel på BIM , idag är det 7 dagar kvar... *suck* Tror jag.. det var ju i och för sig 1:a gången jag fick utslag på ÄL testet.
    Har inte gjort så många ÄL-test innan eftersom jag trott mig känna när jag har ÄL .. men Ack nej.. Jag hade det några dagar innan än mina beräkningar.. Så äh vi säger 7 dagar!

Men jag är hoppfull,för nu har jag slutat röka börjat äta vitaminer, RR och bisolvon.

Men det är inte konstigt att man får huvudvärk.
    Ena stunden tänker jag "ÅÅååå.. Hoppas, hoppas,hoppas" och andra sekunden "Vem är det du försöker lura, med din vanliga tur så blir det ingen bebbe den här månaden heller"
    Så här håller jag på heeeela dagarna... f*n va´ less jag är på det.. Önskar bara att jag kunde sluta tänka på det i några dagar..
    Man blir ju så stressad- inte konstigt att man inte blir gravid..

Ska lägga mig och sova en stund..
    (Och antagligen fantisera om hur det är att vara nybliven mamma, som jag alltid gör innan jag somnar!

Phu.... d va´ skönt att skriva av sig lite grann..
    Tror humöret gick upp och ner 10ggr under tiden jag skrev detta..
    *puss på er och tack för att ni "lyssna"*

• skrattigtjej

lilla  mi

förstår dina känslor
    krama om
    när ska du testa?

Emmy
  • LillaMi

Skrattigtjej;
    Testa ÄL eller? Det har jag gjort så vi hade ju Älskog till tusen dom dagarna, Gravtest tror jag inte det blir nått om jag ska va ärlig.. Men vi märker om en vecka om mensen kommit.
    Jag kan ju räkna ner dagarna så ni oxå får vara med på ett hörn.
    Har du köpt gravtest än?

• skrattigtjej
    LillaMi skrev 2006-09-25 16:48:34 följande:
    Skrattigtjej;Testa ÄL eller? Det har jag gjort så vi hade ju Älskog till tusen dom dagarna, Gravtest tror jag inte det blir nått om jag ska va ärlig.. Men vi märker om en vecka om mensen kommit.Jag kan ju räkna ner dagarna så ni oxå får vara med på ett hörn.Har du köpt gravtest än?
    ja de skulle vara rolig
    hålle tumma och tår fö dej
    ja ja beställde 5 grav test nu (sånna billiga)
    men men
    ja tror faktiskt ärligt talat inte de e nåt denna gr helle :-/
    Emmy
  • Flisan79

Ooo...vad ajg känner igen dessa motstridiga tankar. Jag vågade faktist inte ta ett gravtest förens jag missade min andra mens. Var ju så otroligt rädd att bli besviken. Så när jag väl testade (tänkte att antingen är jag faktist gravid eller så har jag typ en tumör i hjärnan eftersom att jag mådde så dåligt) så var jag redan i v 9. Tyvärr byttes denna nojja mot en ny. jag var livrädd för MF el MA. Tänkte att om jag förlorar barnet så kanske det tar 7 år till innan jag blir gravid igen eller kanske aldrig. Fickk åka in på akuten och kolla att den levde. idag går jag in i v 18

• skrattigtjej
    Flisan79 skrev 2006-09-26 15:30:23 följande:
    Ooo...vad ajg känner igen dessa motstridiga tankar. Jag vågade faktist inte ta ett gravtest förens jag missade min andra mens. Var ju så otroligt rädd att bli besviken. Så när jag väl testade (tänkte att antingen är jag faktist gravid eller så har jag typ en tumör i hjärnan eftersom att jag mådde så dåligt) så var jag redan i v 9. Tyvärr byttes denna nojja mot en ny. jag var livrädd för MF el MA. Tänkte att om jag förlorar barnet så kanske det tar 7 år till innan jag blir gravid igen eller kanske aldrig. Fickk åka in på akuten och kolla att den levde. idag går jag in i v 18
    ÅHH OK för att jag mår illa till och från
    de känns hela tidne som jag ska kräkas.. urk va äcklig ja e
    men asså ärligt...
    ja bruka inte må såhär 24h om dygnet, de blir bara värre..
    kanske fåt kräk sjukan ????
    haha
    ja men ja lova ja ska testa när testen kome..
    måste ändå veta..
    men komme vara livrdädd om de e minus :s
    Emmy
  • LillaMi

Japp.. Då var det 5 dagar kvar till BIM då..
    Idag har det vart lite bättre..

Jag har aldrig tänkt på det så här mycket som jag har gjort den här månaden.. Men igår hade jag en riktigt jobbig dag..

Kram på er!
    ("Desperate Housewives" på tv ikväll!!)

• LillaMi

6 dagar till BIM menar jag ju... sedär ja... Försökte jag tom. fuska!

• skrattigtjej

JAG KANSKE FÅ HEM TESTERNA IMON

ush jag vet inte om jag ska hoppas på plus elle minus
    men ja vet ja komme få minus

så ja försöker och inte hoppas på plus fast ja gör de ändåä

ahhhhh ja vill bara förvänta mej ett minus och få ett plus

in my dreams typ

Emmy
Svar på tråden Solskenshistoria