• Anonym

blygdläppsoperation

Jag har bestämt mig för att göra en förminskning av de inre blygdläpparna. Är det någon här som har gått igenom en sådan? Hur går det till? Hur känns det efteråt? Hur mycket kostade det?
    För att undvika kommentarer om att det jag gör är onödigt och utseendefixerat, så vill jag påpeka att jag endast gör detta pga bekvämlighetsskäl.
    Jag funderar på att göra operationen på Akademikliniken i Sthlm, de verkar ha en stor erfarenhet av detta.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden blygdläppsoperation
  • Anonym

TS. Haha Detta är lätt inkörsporten till ler ingrepp. Jag gjorde en blygläppsförminskning för sex år sedan, mina bröst för fem år sedan och nu är jag sugen på att göra näsan

• Anonym (en till)

Grattis! Berätta hur det går!

• Anonym

Tack!
    Hi hi! Nej du, det blir nog inga andra ingrepp för mig. Jag är rätt nöjd för tillfället, trots pyttetuttar Men det här som jag ska göra nu ser jag verkligen fram emot!
    Min sambo skämtar och säger att vi ska ta med dem hem och ha en värdig begravning på gården, för att han kommer att sakna dem Men han vet ju att jag har haft mycket besvär med dem, så han få väl sörja dem ett tag..

• Anonym

Halloj! Nu är det gjort! Tack och hej till skaviga skinnbitar! Jag opererades i måndags, och det gick väldigt fort. Det var underbar personal på Akademikliniken, och det var länge sedan man var så otroligt ompysslad. Nu två dagar efteråt, är det fortfarande lite ömt och svullet, men det gör absolut inte ont. Redan första dagen när jag gick upp för trappen hemma, så kände jag inte av att benen drog med sig blygdläpparna, helt underbart! Ser fram emot en lååång härlig höstpromenad nu, eller varför inte en cykeltur

• Anonym (Big lips)

TS: stort grattis tänk vad härligt......att kunna känna sig fri!

• Anonym (:-))

Grattis till en lyckad operation. Har ni bestämt datum för begravningen ?

• Anonym

Tack! Ha ha, nej de kremerades nog på plats

• Anonym (undrar oxå)

Grattis TS!
    Vad kostade din operation?

• Anonym

Min operation kostade 15000kr. En blygdläppsförminskning på Akademikliniken kostar 10000-17000kr, jag tror det beror på hur man ser ut i underlivet. Jag är fortfarande svullen, men det ser bara bättre och bättre ut för varje dag som går. Jag hade som "ideal" att underlivet bara skulle ha ett "streck" om du förstår hur jag menar. Men min läkare Jan Jernbeck förklarade att det inte gick att göra så på mig, eftersom mitt underliv inte är gjort för att kunna se ut så. Mina yttre blygdläppar är för små för att kunna täcka de inre. Han var mycket noga med att förklara för mig hur allt gick till och hur slutresultatet skulle bli. Jag är helnöjd!

• Anonym (undrar oxå)

Har du någon känsel?
    verkar kunna bli lite problem för vissa ju.. att det aldrig känns som "förr" igen så att säga..
    hoppas det fortsätter gå bra för dig!
    är jättectacksam för att du delar med dig! =)
    kram

• Anonym

Anledningen till att du har fått höra "skräckhistorier" om intimoperationer, är antagligen för att operationen i sig inte är lika etablerad som tex bröstförstoringar eller ansiktslyft. På Akademiklinken skär de ut en "tårtbit" och syr ihop, och det sker under narkos. Läkaren förklarade att de inte ger enbart lokalbedövning, eftersom vävnaderna då sväller under operationen, och då finns risk att de tar bort för mycket. Det har säkert hänt dom som du har hört tappat en del av känseln. Här tar man bara bort en skinnbit, och man är inte ens i närheten av själva klitoris, eller området runt om. Operationen tog en halvtimme, är ett jätteenkelt ingrepp, och jag har inte ont. Det finns alltid en risk med alla operationer, men jag led verkligen av detta, och om jag hade tappat en del av känseln så hade det varit bättre det, än att gå med ständigt skav mellan benen. Jag ska tilllägga att jag hade onormalt stora blygdläppar. "Bara" stora blygdläppar är ju helt normalt.

• Alyssa

Grattis vad kul att du är nöjd med ditt underliv!

Svar på tråden blygdläppsoperation