Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym

blygdläppsoperation

Jag har bestämt mig för att göra en förminskning av de inre blygdläpparna. Är det någon här som har gått igenom en sådan? Hur går det till? Hur känns det efteråt? Hur mycket kostade det?
    För att undvika kommentarer om att det jag gör är onödigt och utseendefixerat, så vill jag påpeka att jag endast gör detta pga bekvämlighetsskäl.
    Jag funderar på att göra operationen på Akademikliniken i Sthlm, de verkar ha en stor erfarenhet av detta.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden blygdläppsoperation
  • Anonym (nöjd)

Jag opererade mig för 3 år sedan på akademikliniken i sthlm. Det kostade 11000kr. De var duktiga och mkt proffsiga vilket kändes tryggt. Jag hade väldigt ont när bedövningen släppte. Minns inte riktigt hur länge jag hade ont men det var inte så länge. Det läker snabbt i underlivet. Är jättenöjd med resultatet. Hade samma problem som TS innan operationen.
    De gör inte klitorislyft på akademikliniken.

• Anonym (Bullen)

"Stora blygdläppar för mig är inte blygdläppar som hänger ner lite innanför de yttre. Så har ju de flesta. Utan stora blygdläppar för mig är när de är klumpiga och så pass stora att man inte kan sitta ner och cykla, inte kunna sitta med benen i kors, inte kunna använda dagens moderna jeans, inte kunna rida, inte kunna använda stringtrosor, inte kunna genomföra ett helt samlag utan att behöva hålla isär blygdläpparna. Det är för stort för mig... "

Mina hänger inte långt nedanför, men gott och väl utanför. Men trots detta har jag problem med allt det du skrivit, speciellt cykla. Så man måste inte ha jättehängande för att besväras heller.

Angående operationerna så låter det jättebra, men inte en chans att jag har 12000 över till sånt. Har inte ens 12000...

• Anonym

Har precis lakadant problem...lider jättemycket utav för stora blygdläppar:/ gör ont ibland när jag går om jag har tajta byxor på mej, eller trosor..även vid sex e det ett problem så jag hade gladerligen varit utan sex två månader bara för att dom skulle försvinna lite. Har hört att man kan få en gratis op av ländstinget..om man då lider jättemkt av det och det e ett medicinskt problem.

• Anonym

Tack så otroligt mycket för era svar! Så skönt att vi tjejer kan hjälpa varandra med sånt här! Jag har känt mig kränkt av andra trådar i ämnet, där vårt problem inte tas på allvar. De som inte tror oss har definitivt inte detta problem! Jag hade just Akademikliniken i tankarna, men så såg jag ju nu att de inte gör klitorislyft. Det är ju mitt största problem, att klitoris hänger ner.
    Citylatina: Gjorde du ett klitorislyft på kirurgcentrum?

• Anonym

Jag glömde skriva: Citylatina: Hur kan jag nå dig utan att andra ser vem jag är? Jag är inte lika modig som dig

• Anonym (undrar oxå)

Tycker inte det låter som ett problem att inte kunna ha (vaginalt) sex på 2 månader. finns flera andra former av sex som jag gillar. =)
    mina blygdläppar är inte stora så sett, så att jag har problem med det.
    MEN min ena inre blygdläpp är ca 3 ggr så stor som den andra, jätteful verkligen... =(

• Anonym

Jag har förminskad mina för 6 år sedan på Akademikliniken för 10.000 kr Supernöjd!

• Anonym

Jag gjorde en sådan operation via landstinget och behövde inte betala ett endaste öre. Mina blygdisar var absolut inte något extremfall, jag bara sa till min gynekolog på sjukhuset efter en cellprovskontroll att jag var besvärad av mina blygdläppar. Han satte upp mig på en lista och ett par månader senare fick jag operera mig. Efteråt var det förstås ömt och så med stygnen, men det var helt klart värt det!

• Anonym

Jag har blygdläppar som är bra över snittet. Men i mitt landsting gör man bara operationer om man har medfödda missbildningar eller svår förlossningsskada. Läkaren som undersökte mig sa till och med att det är beklagligt att de inte kunde bekosta operationen åt mig, men han skulle hjälpa mig att hitta en plastikkirurg som han visste vem det var och som har stor erfarenhet inom detta område. Han nämnde just Akademikliniken. Hade jag bott någon annanstans hade jag garanterat fått operationen batald, eftersom jag endast har fysiska problem med blydläpparna.
    Jag har "försonats" med dem för länge sedan, även fast jag inte kan påstå att det är särskilt snyggt att han en låtsassnopp mellan benen..

Svar på tråden blygdläppsoperation