• Lilltävan

Träningsprogram Crosstrainer

Jag har precis skaffat en crosstrainer och skulle nu behöva lite tips på hur den ska användas... Är ganska (läs mycket) otränad och vill dels uppnå bättre kondition, men givetvis också förbränning och "fasthet"
    Så, finns det någon som känner till något bra kom-igång-program så tar jag tacksamt emot det.

Tack på förhand!!

Anna , mamma till Isaac
  • Svar på tråden Träningsprogram Crosstrainer
  • Lilltävan

Ingen?

Anna , mamma till Isaac
  • diamonden

alltså, ett program behöver ju alltid anpassas efter just DIG. om du är väldigt otränad ska du börja med att ta det lugnt, givetvis :) vad sägs om tre ggr i veckan, 15 minuter, sedan 10 minuters vila o sedan 15 minuter till?

• Sommar mamma

Någon som vet om det brukar finnas crosstrainer på gym? Vet inte hur den ser ut?

• MajaLarsson

crosstrainer finns på gym! googla fram en bild så får du se hur den ser ut!

diamonden: hehe, måste bara säga att jag e extremt otränad å jag klarar inte mer än 20 min, max! första dagarna klarade jag precis 10min...

lilltävan! precis löpt mig en crosstrainer, coop hade rätt billiga nu så jag passade på!
    första dagarna klarade jag inte längre än 10min, blev skittrött efter bara 2min!
    då körde jag varje dag bara för att 10 min räknas knappt som träning...
    nu försöker jag köra 20min varannan dag en tid för att se hur det känns! kör på det lättaste oxå, för jag vill framförallt få mer kondis, inte muskler bara!

jättebra tråd förresten!

• Lilltävan

Sessan85: Det hade jag missat att de hade billiga på Coop... Köpte min förra veckan, fick ge 2000:- för den. Ganska överkomligt ändå tror jag...
    Ska nog börja med att köra 10 min varannan dag. Men jag vill nog ha liiite motstånd i alla fall... Tycker det blir lite väl flåsigt annars
    Kör du intervaller eller bara 10 min i sträck?

Anna , mamma till Isaac
  • MajaLarsson

lilltävan: kör lite olika, beror på vad jag orkar... men oftast kör jag två min framåt, två bakåt osv... å nån min kör jag jättesnabbt för att sedan köra lite lugnare... inget schema direkt... måste göra lite olika annars skulle jag inte stå ut så länge, hehe! den jag köpte kostade 1695:-... vad e din för märke??
    när jag har på det lättaste så e det bra med motstånd iaf, fast d kanske e jag som e klen

• Annapanna

Jag kör 40 minuter om dagen, har musik i öronen och brukar köra en låt framåt nästa bakåt osv. När jag blir trött kör jag baklänges utan att använda armarna en stund.

*****Hedda & Love******
  • MajaLarsson

annapanna: HUR orkar du?? e slut efter 2 min, resten går med ren vilja!
    e du van vid att röra dig lr hur får du det att funka?? hur länge har du hållt på å har du sett några resultat?? jag KÄNNER bara resultaten, ej visat sig på vågen lr måttbandet än men har bara hållt på i drygt en vecka...

• Annapanna

Jag har alltid tränat ganska mkt, men jag kör inte på jättehårt motstånd heller då jag främst är ute efter konditionsträning.Glad

Jag fick min crosstrainer för knappt månad sedan , men har tidigare använt gymmets flitigt (innan sista graviditeten) Jag har väl kanske tappat ett kilo eller två, men det beror nog främst på amningenCool 

*****Hedda & Love******
  • Jenny81

En fråga bara. Var har ni köpt crosstrainern? Jag såg Coop. Men den borde väl finnas på typ Stadium o liknande?

• MajaLarsson

jag köpte ju som sagt min på coop...tror d finns i sportaffärer, dom e nog dyrare men alldeles säkert bättre oxå!

• MajaLarsson

annapanna: då förstår jag att du orkar mer iaf, både tränat innan å haft din ett litet tag!

• Jenny81

Okej, tack för svaren! Här ska inhandlas en cross trainer! Körde den på gymnet i våras, jäklar vad effektivt det var!

• nas3

Har länge letat efter en bra och stabil crosstranier. Priset på din annapanna är ju helt ok. Hur är den? Är den stabil?

• NochA

Jag har oxå en cross trainer hemma. Måste bara fråga: kör ni baklänges oxå?? Varför det? Tränar man nå´t annat då eller?
    Har liksom aldrig fattat att man kan göra det *trög*

• Annapanna

Jag är jättenöjd med min! Tycker att den är stabil med tanke på att den inte är så stor som de på gymmet!

Anledningen till att jag kör bakåt också är såklart att andra muskelgrupper tränas, men också för att få variation. Sedan tycker jag att det är mindre jobbigt baklänges, så det är skönt mellan varvenGlad

*****Hedda & Love******
  • Rettis

Hejsan!
    Jag köpte en crosstrainer i förrgår och satte igång igår kväll!! Vad jobbigt det var! Svetten rann ju efter bara 10 min! Köpte den här på Intersport (Energetics)!!

Hade förut en motionscykel från COOP (Maxfit), men den började gnissla något förskräckligt så vi lämnade tillbaka den för någon vecka sen!!

Vilken skillnad det är på X-trainer och motionscykel!! Den här var ju mycket jobbigare än cykeln!! Vad glad jag är att jag köpte den här!! Snygg är den oxå!! Svart silver och rödmetallic!!
    Ska köra ikväll oxå!! Men då blir det nog minst 30 min. Stannade vid 20 igår, men känner inget i kroppen idag! Vill ju känna liiite grann i a f!!

• estelita

köpte min av en vän...för 1 vecka sen o idag  har man varit duktig.. körde 1 timme,,, måste säga att d kändes skönt efteråt man vill inte veta hur mina ben mår i morron Gråter

Svar på tråden Träningsprogram Crosstrainer