• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • Miafia33

hoppas ingen tar illa upp men jag kunde inte låta bli

• rosablomma

marachino: vad duktig du är =)

själv fuskade jag med godis idag... men ska försöka låte bli i morgon.. när sambon köper chips är det sååå svårt att låte bli. aj aj =(.

i morgon ska jag morgonträna. det är skönt att komma igång så. =) (sedan har jag plugg hela dagen)

• FlikkanZombie

Idag fuskade jag, bigtime..men vet ni, jag har ingen ångest överhuvudtaget denna gång för jag VET att jag klarar detta och att jag får trilla dit nångång..jag tar mig upp lika fort

• Johannah Ottosson

Miafia; hahahahah det är ju jag ju

• Princess Leia
    Miafia33 skrev 2006-11-17 20:42:51 följande:
    så här kan det se ut när jag tränarvideo.google.com/videoplay
    *asg* Så där känner jag mig när jag tränar! Har lite snedvriden bild av min kropp!!!
    Mamma älskar dig skrållan!
  • Princess Leia

Jag fattar ingenting???? Jag har under två veckors tid slarvat något enormt ätit godis och sena nattmackor.... Ja och ändå har jag gått ner 700g hmmm?? Ja jag har ju tränat och så men ändå?! Nu skall jag ta itu med träningen och inget småätande så kanske jag kommer ner till 70 innan Nov slut?? Sen är det "BARA" 5kg kvar till mitt första mål.
    Har ju en drömvikt på 60kg men nej där hamnar jag nog aldrig?!
    Ja föresten så har min gubbe sagt att om jag tränar och når min drömvikt inom 3 år så skall han betala en bröstförstoring till mig!!! Det vore ju nice. Har ju bara två tomma påsar kvar efter en lång och intensiv amningsperiod...
    jag har ÄL i morgon och är ju sååååå godissugen...

Carro29: (158cm): 85 kg / 81 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike: (175cm): 79 kg / 77,3 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan: (161cm): 75 kg / 71,7kg / 63 kg (-3,3 kg)
    Sessan: (160cm): 60 kg / 57,0kg / 50 kg
    Betania: (175cm): 87,5 kg/81,4 kg / 70 kg
    Eija77: (168cm): 79,9 kg/78,2 kg/65 kg (-1,7 kg)
    Marlean: (180cm): 93kg / 92kg / 85kg
    Princess Leia: (161cm) 89kg / 73,3kg / 65 (-15,6kg)
    Rasmus06: (161cm): kg/60kg/ 54kg
    maddeofreddes: (168cm): 98 kg/ 98 kg/ 90 kg (till att börja med)
    Lenafena:(160cm) 94,6/ 87,6/ 78 (mål innan februari slut-07)
    Karita:(170) 97.20kg/95.40kg/65kg (till att börja med)
    Cassanna:(164cm) 91 / 85,5 / 75 (till att börja med)
    Jenny1978: (170 cm) 78/68/58 (nu väger jag alltså runt 68) -ca 10kg
    Soffi86: (165cm) 82-84/71,5/60 (helst runt December/Januari)
    danitra: (164cm) 75 / 73 / 55 - -2kg
    Eddiesmamma:70,8/69,6/65 (till att börja med)
    Miha: (164cm) 88,6/79,1/75 (till jul tack) -9,5kg
    Johannah: (161) 74kg/68,7
    SanneB: (165) 73kg/70,6 kg/66kg
    Qliana: (160) 66,6/65,3/60 (ev 56) Innan jul
    FlikkanZombie: (165) 112,2/109,9/målvikt 75, till att börja med 100 (innan januari slut-07)
    Maraschino: (162) 72,5/72,7 /60 delmål vid 65.
    rosablomma: (168cm)84kg/ 77kg/ ca60 kg (delmål, 80,75,70 och 65)
    Liona: (170cm) 68kg / 68kg / 58kg

Mamma älskar dig skrållan!
  • Miafia33

ikväll ska jag oxå fuska lite. Man behöver en ätarkväll ibland annars orkar åtminstone inte jag.

sen är det nya tag igen imorgon med pointsen

• Snutte och Snuttan

åh my gooooooooood........ miafia... hahahahaha..... den där bilden satte igång min motivation direkt!!! haha

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Johannah Ottosson

Det är så jobbigt när man inte har ngn våg hemma! Måste ta och skaffa det! Ska inte hem till mina päron denna helg så jag kan inte väga mig denna veckan heller. Inte för att jag tror att jag gått ner speciellt mycket men ändå! Undra om det kan vara så för en del att man inte går ner så mycket om man ammar mycket. Jag har slutat med smakisarna för att lillen har varit sjuk och då känns det precis som att kroppen behåller mina extrakilon fast jag äter nyttigt! Tränar gör jag ju inte mer än promenader varje dag! Någon som vet??

Ha en trevlig helg tjejer!!!

• rosablomma

hej tjejer!!

känner mig så duktig har kört ett träningspass på 60 min idag =) först var det neej orkar inte.. det är ju lördag.. MEN så har jag satt min sambo på att tjata på mig..trots jag blir arg. (uppskattas efteråt)

känns som jag har förlorat lite.. men har lovat att inte väga innan fre nästa vecka. jag har så lätta att bli esatt av att väga och kan väga föera gånger om dagen.. =( inte bra.

ska iväg till affären o köpa mat.. tänkte på kebabrulle först.. men känns bra att valt bort det. lovade mig dock hemma pizza nästa helg om jag lyckas nå mitt mål jag satt upp...

Svar på tråden Gå ner i vikt!