• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • Snutte och Snuttan
    Jenny o Nike skrev 2006-11-16 11:47:07 följande:
    hej snutte och snuttankul att det gått åt rätt håll, trots att du inte kunnat hänga i tråden
    japp det e jag glad för men nu har man fått internet tillbaka o ja mer pepp behöver man för jag börjar kanta dit igen åt det negativa
    men inget godis o sådant förutom ja dagen då min dotter döptes
    Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Liona

Ett litet gott tips om man är sugen på något glassigt och gott ikväll:

1: Mixer (ej handmixer)
    2: Jordgubbar + andra frysta bär efter smak & tycke
    3: Lättmjölk
    4: Sötningsmedel (om man har behov av det)

Släng i mycket frysta bär i mixern , häll på lättmjölk (det ska inte täcka bären) och kör igång mixern och mixa tills det blivit en jämn glassig "smet" - Klart!
    Viktigt är att bären är frysta annars blir det bara en soppa av alltihopa. De frysta bären slås sönder i mjölken och gör att det blir en cremig/glassig konsistens. Om man har behov av att det ska smaka sött kan man slänga i lite sötningsmedel istället för socker. 

Jag tycker detta är jättegott

Hoppas ni får en skön helg!
    Ikväll blir det "vitlöksmiddag" på Bröderna Olsson (all mat serveras med vitlök) och sedan Iron Maiden på Globen

• Maraschino

Jag tränar oxå 20 minuters pass på orbitrek, men börjar fundera på  att öka på med fem minuter till.. Väntar nog med det till nästa vecka så att man inte bränner ut sig!! Sen blir det en del promenader oxå!!

Hur gör ni med vilodagar???

Jag får dåligt samvete när jag hoppar över att träna en dag men vet att kroppen behöver det.. Den här veckan har jag bara haft en vilodag, tänker köra på orbitreken i helgen..

• Snutte och Snuttan

åh blir så less... vill så gärna se att vågen visar 69 kg nu och inte den envisa 71!!! suck... står ju helt still o tappar riktigt lusten o vill bara äta mig fet...

måste vara den dumma effekten på p-sprutan... blääää

• rosablomma

miafia 33: jag har oxå en orbitrak .

köpte en då jag insåg att jag nästan aldrig hinner till gymmet. jag kör ca 45 minuter och kör sedan 15 min styrka med khantlar (av cola fflaskor. hmm..) och en abslide.

jag kör oxå carmen electras dvd nr 2. toppen bra.

brukar varva varnannan dag. (vilo dag lördag och tisdag)

har jag lyckas komma till gymmet diggar jag spinning . eller så kör jag rodd och tramp maskin och div viktmaskiner. men som sagt det är svårt att komma iväg..

maraschio: jag har vision att träna 5-6 dagar i veckan. men ibland blir det kankse bara 3. Men är nöjd ändå. ibland finns inte tiden. men tycker att i detta nr av iform och alla undanflykter gav mig inspiration.
    men ibland är det 100 saker att göra (går i skola) eller så är man slutkört... och det tar man ju igen en annan dag=)

• rosablomma

snutte o snuttan... jag håller tummarna för dig. kämpa kämpa=)

• Miha

Snutte och Snuttan: Jag gick upp ca 4 kg av p-sprutan under en månad utan att jag åt mer eller motionerade mindre. Detta var för fyra år sedan då jag vägde betydligt mindre. Men jag lägger på mig massa vätska även när jag har mens så det är nog väldigt olika.
    Egentligen kanske du har tappat fett men istället binder kroppen lite vätska, min egna teori :)

• Snutte och Snuttan

jomen jag har inte gått upp utan har precis satt igång med motionen så jag antar att mina muskler fått vila för länge så därför står jag väl still

• Maraschino

Nu har jag orkat med 25 minuter på Orbitreken!! Tappade helt sugen att äta av godiset min son köpte hem förrut till vår myskväll!! Är stolt över mig själv!! Det får bli en kopp te till Possedion och DaVinci koden ikväll istället!!

Hoppas att det går bra för er andra oxå!!

Längtar lite till på måndag när man får se på vågen om det gett resultat oxå!!

Svar på tråden Gå ner i vikt!