• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • Miafia33

Jenny o Nike:

jag erkänner

tjuvvägde mig i morse och det såg bra ut om nu min våg stämmer ikväll klarar jag mina dagliga points trots att vi har haft gäster till middag och massor av god mat.

• JejDii

miafia   Men det var väl bra att det var bra, och vad duktig du är som håller pointsen!!

• Nericia

Hej på er! jag är ju inte så flitig på att skriva här, men som jag skrivit här förut så är jag här och läser då och då.

Min ut och gå kompis (min hund lisa) avled igår, så nu är man inte på tipp topp humör. så jag har vägt mig idag och jag står still.

Lycka till alla framöver i veckan.

• Miafia33

Carro29:

jag beklagar, vad hemskt

• Nericia

Miafia33: ja det är så tråkigt, var inte alls beredd på det, hon vart bara 6 år. allt gick så fort. men det är ju det här man får räkna med, någon dag försvinner ju ens bästa vän. men inte trodde jag det var ännu.

• JejDii
    Carro: det var verkligen tråkigt att höra.

välkommen rosablomma
  • Nericia

hej på er! idag känns det lite bättre, men jag saknar min vän så otroligt mycket. nu har jag och min man pratat en hel del. vi är ju båda väldigt chockade. vi inser ju att vi vill ha en ny hund, jag behöver ju en vän när jag är ute och går.

vi har bestämt oss för en labrador, är det någon som har en här? vi vill ha en till sommaren. renrasig. om ni har en vad tycker ni om dem? kostnad?

nu vet jag ju att denna tråd handlar om vikt, men tänkte jag frågar er här först, ska ut och söka lite oxå, jag känner att jag måste verkligen ha en ny, det är så tyst här. och ingen att gå ut och få ner vikten med. puh det kommer bli jobbigt nu. för förut var jag ju tvungen att gå ut. men nu. ojoj nu gäller det att jag "tvingar" mig själv.

• FlikkanZombie

Jag har inte haft en labrador själv men många av mina bekanta har just den rasen och det är en underbar hund måste jag säga, roliga, gosiga,lojala..bra temperament, en väldigt bra familjehund också så jag tror att det blir ett bra val för er.

Svar på tråden Gå ner i vikt!