• I väntan på Bebis

Köp hem ersättning!

Hej!

Även om ni kan amma bra så måste jag rekommendera att ni köper hem ett paket ersättning! Jag fick matförgiftning i går natt och fick inte behålla någon vätska. På kvällen hade mjölken sinat och lille grabben hängde i brösten och skrek och skrek. Jag blandade till ersättning som han fick i sig efter att ha grimaserat och bökat en stund (hade alrig provat flaska förut) och sen blev han mätt och glad igen. Pust!

• Svar på tråden Köp hem ersättning!
  • Thezz mamma till två

Ja ja, ersättning är LIKA BRA som bröstmjölk, låter det bättre i dina öron hallonpaj? För mig är nämligen ersättningen bättre då jag inte hade haft min son kvar om jag hade vägrat ersättning.

ღ 25/1-2006 kom min skatt Matteus! Mamma älskar dig! ღ
  • Jessica24
    Hallonpaj skrev 2006-09-22 00:27:15 följande:
    Jag blir mer förvånad och chockad över hur man kan säga att ersättning är MINST lika bra som bröstmjölk. Det var i alla fall osakligt, oavsett om man inte ammar så kan man väl hålla sig till fakta?
    Mmm, alla blir vi förvänade och chokade över olika saker.
    Jag blir det av rena elakheter och urduma komentarer som man tar till då argumenten tryter och man vill trycka ner andra.
  • Hallonpaj

Nej, det låter inte bättre. Det låter som att du blandar ihop äpplen och päron och inte ser skillnad på olika produkters innehåll.

• Thezz mamma till två
    Pallas skrev 2006-09-22 00:28:13 följande:
    "Och hur förklarar du min sons och kompisens dotters "sjukdomar"? Hon kan inte ha fått en antikropp utav sin amning medans min stackars stackars son som inte fick några antikroppar, klarat sig mycket bättre?!"Det är lätt: När man tittar på sådana här saker så handlar det om _stora_ statistiska underlag, inte om enskilda individer. Det finns folk som levt till de blir 80 fast de rökt ett paket cigg om dagen, det betyder inte att rökning är ofarligt. Och med detta säger jag inte att ersättning är farligt eller dåligt på något sätt, bara att bröstmjölken är det bästa för barnet och att ersättning kan störa tarmfloran på olika sätt till exempel. Därför tycker jag att man OM man vill helamma, skall vara påläst och medveten om de olika teorier som finns och inte gå på det där med att ersättning skulle vara minst lika bra som bröstmjölk. För det enskilda mamma-barnparet kan ersättning vara den bästa lösningen, men ur folkhälsosynpunkt är fortfarande bröstmjölk det bästa alternativet. Förstår du skillnaden?

Jo självklart förstår jag skillnaden, men fortfarande så var det där inlägget det mest idiotiska jag läst(Helenes)! Min son, liksom många andra barn, har klarat sin minst lika bra på ersättning som dom som ammats, vilket inte den här personen inte verkar förstå, därav "sjukdoms" förklaringen. Hon verkar tro att det enbart kan vara åt det andra håller och det gör mig förbannad.

• Hallonpaj

Jag hålelr inte med om att det är en dum kommentar. Det är nog mer att ni tolkar in någon värdering i det som inte finns där. Varför skulle en produkt tillverkad av en annan arts mjölk vara en BÄTTRE produkt än den egna artens? Det är väl bara ett naturvetenskapligt argument, inget spydigt i det?

Man måste väl kunna skilja på saker här? Vilken produkt som är mest lämpad måste väl kunnas fastslås utan att man lägger någon kritik i det? Amning är en sak och bröstmjölk en annan. Eller hur?

• Thezz mamma till två
    Hallonpaj skrev 2006-09-22 00:32:18 följande:
    Nej, det låter inte bättre. Det låter som att du blandar ihop äpplen och päron och inte ser skillnad på olika produkters innehåll.
    *suckar ljudligt*
    Seriöst, låt det låta som du själv vill.
  • Razzla

jag undrar om de verkligen va detta TS va ute efter..

• Thezz mamma till två
    Hallonpaj skrev 2006-09-22 00:35:52 följande:
    Jag hålelr inte med om att det är en dum kommentar. Det är nog mer att ni tolkar in någon värdering i det som inte finns där. Varför skulle en produkt tillverkad av en annan arts mjölk vara en BÄTTRE produkt än den egna artens? Det är väl bara ett naturvetenskapligt argument, inget spydigt i det? Man måste väl kunna skilja på saker här? Vilken produkt som är mest lämpad måste väl kunnas fastslås utan att man lägger någon kritik i det? Amning är en sak och bröstmjölk en annan. Eller hur?
    Ja, nu är det snarare du som missuppfattat hela inlägget!
    För en del är det bättre, men inte sagt att det är bättre för alla!
  • Jessica24
    Hallonpaj skrev 2006-09-22 00:35:52 följande:
    Jag hålelr inte med om att det är en dum kommentar. Det är nog mer att ni tolkar in någon värdering i det som inte finns där. Varför skulle en produkt tillverkad av en annan arts mjölk vara en BÄTTRE produkt än den egna artens? Det är väl bara ett naturvetenskapligt argument, inget spydigt i det? Man måste väl kunna skilja på saker här? Vilken produkt som är mest lämpad måste väl kunnas fastslås utan att man lägger någon kritik i det? Amning är en sak och bröstmjölk en annan. Eller hur?
    För det första; Vem är ni? Kan du precisera?

För att sedan fortsätta att komentera ditt inlägg ovan, så försöker du styra in det hela på något helt annat, än det som jag ansåg förvånande och chokerande.
  • Hallonpaj

Okej, vilket var det du reagerade på då? jag trodde det var det med kalvar?

Minns inte nu vem som skrev det. thezz?

Svar på tråden Köp hem ersättning!