• I väntan på Bebis

Köp hem ersättning!

Hej!

Även om ni kan amma bra så måste jag rekommendera att ni köper hem ett paket ersättning! Jag fick matförgiftning i går natt och fick inte behålla någon vätska. På kvällen hade mjölken sinat och lille grabben hängde i brösten och skrek och skrek. Jag blandade till ersättning som han fick i sig efter att ha grimaserat och bökat en stund (hade alrig provat flaska förut) och sen blev han mätt och glad igen. Pust!

• Svar på tråden Köp hem ersättning!
  • Fija

Man vet nog vad som är bäst för sej själv och sitt barn. ingen annan ska ju komma och säga det.

• Longwayhome

Det är väl inget att debattera om egentligen? Ett välmenande råd från ts resulterar åter i revolution i hönsgården.
    Alla gör väl som de vill ändå oavsett vem som skriker högst i dessa otaliga trådar om amning.

Mamma till världens sötaste skåne-upplandsmix
  • Longwayhome

Fija: Precis......

Mamma till världens sötaste skåne-upplandsmix
  • myskatt

Jag köpte inte hem nån ersättning i förväg för jag räknade kallt med att amma! Tyvärr tyckte inte Tilde att amning va nått för henne och vägrade öppna munnen, ta tag och suga.

På BB fick hon bara ersättning till en början och sen råmjölken blandad i ersättning.

Väl hemma blev det till att köpa ett par tetror innan jag fått upp ett par flaskor mjölk i lager mha pumpen. Sen fick hon 15-25% ersättning och resten mjölk i femmånader.

Men jag kommer inte köpa ersättning innan om det blir nåt syskon för jag räknar iaf kallt med att nästa unge vill bli ammad .

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Ödlan

Jag blir så trött på att se samma människor hacka på nyblivna mammor/pappor som för snart 1,5 år sedan.
    Är detta ert mål i livet att förvirra och trycka ner nyblivna föräldrar?

TS:
    Jag tycker att ditt tips var jätte smart och moget.

• sturen

fija- långt ifrån alla vet vad som är bäst och ännu färre *gör* det som är bäst för barnet.
    låter farligt att man inte bör lägga sig i hur andra har det. hur tänker du om alla som slår sina barn, låser in dem, lämnar småbarn ensamma, svär, trycker ned, låter dem leva på godis osv?

• Nelly78

sturen - Tror nog du förstår vad fija menade...Fattar inte varför allt skall gå till överdrift här?!
    Ammar man - fine! Ammar man inte - fine det med!
    Jag har gjort både och!

• sturen

ödlan- hahaha, ja man kan ju få till det hur man vill...Suck!

håll dig till det som skrivs istället för att fantisera ihopp egna saker som jag inte har gjort.

• sturen

nelly- ja, det är "fine" men detta ÄR ju faktiskt ett diskussionsforum och då hör du kanske på ordet vad det handlar om "diskussion...."

Svar på tråden Köp hem ersättning!