• I väntan på Bebis

Köp hem ersättning!

Hej!

Även om ni kan amma bra så måste jag rekommendera att ni köper hem ett paket ersättning! Jag fick matförgiftning i går natt och fick inte behålla någon vätska. På kvällen hade mjölken sinat och lille grabben hängde i brösten och skrek och skrek. Jag blandade till ersättning som han fick i sig efter att ha grimaserat och bökat en stund (hade alrig provat flaska förut) och sen blev han mätt och glad igen. Pust!

• Svar på tråden Köp hem ersättning!
  • MissWhiskey
    Bailar skrev 2006-09-22 08:45:33 följande:
    Sturen: Ska du och samhället då tala om för mammor vad de ska göra och inte eftersom mammorna tydligen inte alltid vet det bästa för sitt barn enligt dig? Mamma till världens sötaste skåne-upplandsmix
    Hur vet de "duktiga" att det de gör är bäst för barn och alla andra gör fel? Då kan det faktikst vara tvärtom att de duktiga "gör fel". Eller?
    Mamma till Casper
  • MissWhiskey
    sturen skrev 2006-09-22 08:49:05 följande:
    miss- tja till att börja med så dör ju miljontals barn av ersättning men det är ju ingen fara för de som diskuterar i denna tråden.givetvis skall man inte bli tvingad till något (förutom små barn). utan mamman väljer ju detta för både sig själv och barnet. men varför får man inte diskutera, upplysa och ifrågasätta?
    jasså? och då syftar du på?
    Mamma till Casper
  • sturen

Xandra- så länge man gör det man faktiskt tror är bäst för barnet så är ju dte jättebra. Ännu bättre är det om man med kunskap kan göra MEDVETNA val.

att det sinar är så OTROLIGT ovanligt under vanliga omständighter. därimot så sinar ofta kunskapen.

• TinaG

Ts ville komma med ett bra råd till alla blivande mammor och så beter en del sig så himla barnsligt! detta var inte en tråd om bröstmjölk vs ersättning, utan bara en tråd med ett råd av ren välvilja!

skäms ni som bara ska klaga!!

• sturen

miss- det handlar inte om att vara duktig. Utan att ta till sig kunskap, erfarenhet och kännslor. Hur vet du att det är fel att slå sitt barn. kanske du har fel om du inte gör det??

ja, vad syftar du själv på nu

• MissWhiskey
    TinaG skrev 2006-09-22 08:51:58 följande:
    Ts ville komma med ett bra råd till alla blivande mammor och så beter en del sig så himla barnsligt! detta var inte en tråd om bröstmjölk vs ersättning, utan bara en tråd med ett råd av ren välvilja!skäms ni som bara ska klaga!!
    jag tycker att det var ett bra råd men vissa tyckte tydligen inte det. Upplysning, ge ej råd om ersättning på fl då kommer ammningspatrullen.....
    Mamma till Casper
  • xandra84

Sturen: så du menar att jag bara tror att jag gör bäst för mitt barn?? Tror du jag egentligen vill ge henne ersättning?? jag älskar att amma henne men ja hatar att höra henne gråta av hunger..ja hade gjort vad somhelst för att helamma henne utan hjälp med ersättning men det funkar inte...så varför hålla på?

• riccolina

sturen:

att du inte är kvinna hör man direkt. Varför ger du dig in på en tråd för att provocera. Om din frus mjölk inte sinade, fine...men säg inte till någon annan här är personen inbillar sig.
    Vad vet du om amning egentligen, har du någon egen erfarenhet?

• sturen

TinaG- men jag mfl anser att dteta är ett väldigt DÅLIGT råd. att det kan sabotera många amningar. Så i all välmening_ gör inte som ts föreslår.

• Ödlan

Sturen:

Tråkigt att du har så låga tankar om andra föräldrar.
    Man kan ju undra vad du baserar dina åsikter på?
    Om det har att göra med att vissa flaskmatar sina barn? Är man då verkligen inte en bra förälder? Sätter man då inte sitt barn i första hand? Oberoende av varför man flaskmatar.

Svar på tråden Köp hem ersättning!