Inlägg från: Thessis77 |Visa alla inlägg
  • Thessis77

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

skrattigtjej: det går inte att sara på de flesta av dina frågor tyvärr. Alla har en individuell temp och tempförändringarna vid äl är också individuella. Det som rekommenderas är att man tempar i någon månad för att få reda på vilka tempar som är de "normala" för en själv. Man kan alltså med andra ord inte ämföra sina temperaturer med andras temperaturer!

• Thessis77

Som tillägg: det är bäst att ha en riktig basaltemperaturmätare, men har nog förstått att många också använder helt vanliga tempmätare. Du kan tempa trots att du är förkyld, men det kan vara värt att notera detta under "specifics" på din kurva.

• Thessis77

johto: eftersom jag bor i Finland för närvarande så köpte jag den härifrån:

www.pedihealth.fi/se/02_produkter/302.html

Den är väldigt lik en vanlig febertermometer (ej digital) men noggrannare och har mindre intervall. Mätaren är av märket Geratherm och den finns säkert att få också i Sverige.

• Thessis77

Ofir: en jättekram från mig med! Vet nog precis hur det känns. Ett par tjejer på jobbet har precis blivit gravida (på första och andra försöket) och det är väldigt svårt att vara genuint glad för dem, även om man försöker. Men jag tror också att fealin har rätt i att man sedan då man väl blir gravid (för det ska vi ju alla bli!!!) kommer att vara mer tacksam och glad än sådana som det gått lätt för!!

• Thessis77

Magda84: fför mig har FF satt ut ett vitt "T" på "Stats"-raden nedanför kurvan. "T":t motsvaras av en vt ruta i kalendern.
    Jag har VIP-medlemsskap så jag vet inte om detta är något som hör bara till det eller om alla får det....?

• Thessis77

vad avis jag är på alla som har en cykel på 25-28 dagar! Min väntan känns alltid så himla lång då mina ligger på 32-34 dagar Fast å andra sidan så känns nog väntan säkert lång också för er andra...

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*