• Anonym

Partner som kollar på p o r r?

Hej!

Har kollat lite på denna sida och tar nu mod till mig att skriva av mig lite.
    Jag bor med min sambo sedan ett år tillbaka. Vi har det jättebra tillsammans och jag vet att han älskar mig.
    Nu till problemet: Jag vet att när jag inte är hemma så p o r r surfar han. Vi har talat om detta och han erkänner att han gör det ibland och menar att det är ngt som de flesta killar gör.
    Men jag blir så orolig över detta och tycker inte att han ska behöva surfa på dessa sidor om man har sambo!

Jag går hela tiden och ältar detta och vill numera helst stanna innanför dörren och inte gå ut, allt för han inte ska få en chans att surfa...

Detta är ju helt fel av mig, ska jag bara acceptera att detta förekommer eller vad göra?

Tror helt ärligt att min sambo inte kommer att sluta med detta. Surfandet har i alla hans tidigare förhållanden inte vart nåt problem alls, hans ex har sagt att det är ok. Så det kanske är svårt att kräva detta av honom? Man har ju trots allt rätt till ett eget privatliv...

• Svar på tråden Partner som kollar på p o r r?
  • Anonym

Jag är stark motståndare til prnogrfi och skulle därför inte kunna acceptera en p o r r surfande partner. Varför skulle jag acceptera argumentet "jamen alla andra gör ju så"? Dåligt argument. Ytterst få p o r r sajter förmedlar en bild av kvinnan OCH mannen som jag går med på.

Hade jag kommit på en partner med att sitta och p o r r surfa när jag är hemma och gått och lagt mig lite tidigare hade jag blivit fullständigt vansinnig. Snacka om respektlöst! Såvida inte man har överenskommelsen att det är ok förstås, då kan jag inte säga något om just den handlingen. Bara fortsätta argumentera mot p o r r generellt...

Så trådstartare: skäms inte för dina känslor. Inte heller om de beror på att du känner dig otillräcklig. Prata med honom! Det är det bästa du kan göra!

• Anonym

Är det verkligen ett problem??? Ryck på axlarna och acceptera att 99% av manliga befolkningen gör det, vissa mer och andra mindre. Det betyder inte det minsta att han skulle vara trött på dig eller leta efter något annat.
    Män tänder på bilder och kvinnor tänder mer på ord och handlingar, för det så behöver det inte betyda att han har andra bilder än dig i huvudet när ni har sex.

Det här är inget problem i vårt förhållande, vill min man porrsurfa så är det ok. Bara jag slipper se det.

• Anonym

Min man är kille och han surfar inte på sådana sidor. Jag anser att du bör prata ut innan det är för sent. Säg exakt hur du känner och vad du anser. I värsta fall kan du alltid spärra datorn från sådana sidor, men det löser ju inget i det långa loppet...
    Jag hade nog inte tillåtit det...
    Lycka till!!!!

• Anonym

Till Anonym som skrev 18.53: Vad tror du att din kille gör när inte du är hemma?? Ursäkta att jag säger det, men om ni har en dator och ni har Internet så tror jag garanterat att han kollar p o r r! Ledsen att göra dig besviken tjejen, men det är så grabbar funkar!

• Anonym

Till anonym 19:50: (inte från den du svarar till)

Jag vet att du har fel. Det finns *alltid* undantag, men de är förmodligen inte jättemånga. Däremot är det skillnad på att utforska nätets möjligheter och att helt snöa in på tutt-TV så att man glömmer sin partner i verkligheten och hennes känslor.

Men eftersom jag vet att det finns män som överhuvudtaget inte tänder på något du skulle kalla sex så finns det med all säkerhet också de som inte surfar generisk porr, eftersom den inte är intressant för dom. Det finns även en del killar som inte bara kallar sig feminister utan också i praktiken försöker leva utan att exploatera kvinnor på det viset.

Precis som det faktiskt finns folk som inte kör för fort eller fuskar med skatten. De må inte vara så många, men de finns absolut!

• Anonym

Till anonym 19:50

Du har ingen rätt att sitta och bestämma hur andra människor är eller vad de gör, det vet du ingenting om! Vad vet du om "hur grabbar funkar" egentligen? Precis som det finns tjejer som är intresserade av porr så finns det killar som INTE är det. Är det något konstigt med det?

Jag vet till 100 % att min kille inte bryr sig om porr och jag har bra anledning att vara säker. Jag har känt honom sedan vi var små och har pratat med hans före detta flickvän. Hon gillar porr och försökte flera gånger få honom att intressera sig för det men utan resultat. Han tycker porr är trist och inget som lockar. Så var det med det. Jag kan tillägga att vårt sexliv är det inget fel på så det handlar inte om att han inte är intresserad av SEX!

• Anonym

Jag tror oxå att "alla" killar som har chansen kollar p o r r! O de tjejer som inte tror det tycker jag ska kolla på internet vilka sidor som är besökta eller kolla på datorn efter mappar eller liknande som är döpta till nåt helt annat än vad de innehåller... :) Det är så killar e!

Trådstarten- jag tycker att du ska försöka acceptera o strunta i om din sambo surfar ibland. Börja med det du oxå, helt ok sysselsättning ibland ;)

• Anonym

Jag blir nästan lite förvånad. Det är flera som skriver att all akillar som har chansen kollar på p o r r. Tror egentligen inte att tjejer är mycket sämre... bara det att vi inte pratar om det på samma sätt! Jag kan ju bara se till mig själv. Jag har ett underbart s e x lliv tillsammans med min partner men både han och jag tittar på p o r r ibland, ofta tillsammans. Jag kan inte se det som ett rent "killfenomen" alls. Självklart är jag ingen förespråkare för filmer där det går hårt till eller så. Men jag kan inte säga att jag tycker illa om det rakt av. Vi har fått många uppslag som berikat vårt s e x liv. Däremot skulle jag bli stött om han gjorde det i smyg och uteslöt mig... men då tror jag att det faktiskt kan handla om att det är lite "farligt" och förbjudet som gör det extra spännande.

För oss handlar det om förtroende för varandra. Jag litar på honom och han litar på mig. Jag vet att han bara vill ha mig och ingen annan även om han tittar på p o r r när jag inte är här. Som han säger "jag satt ju och tänkte på dig och... ja..." Då är p o r r filmen bara där som lite substitut för att jag inte är där...

Som kanske märks så har jag inga större problem med ämnet ;) Det första jag någonsin skrev till min kille (varit ihop i två är och förlovade i snart ett) var en porrnovell på 25 sidor... han älskade det... ;)

• Anonym

Jag tror att jag blev bortsorterad =/ Men men... blev jag inte det så kommer nästan samma inlägg en gång till...

Jag blir förvånad över kommentaren "alla killar som har chansen kollar på p o r r ". Visst killar gör det, men det gör tjejer också, bara det att vi inte pratar om det lika ärligt och öppet. Jag har en partner som gör det, precis som jag gör själv. Jag och min partner har aldrig haft några problem med att den ena av oss tittar på p o r r . Fast det är klart, för det mesta gör vi det faktiskt tillsammans. Vi har fått många ideér till vårat eget s e x liv som faktiskt berikat ;) Jag har absolut inget emot att han tittar så länge han inte försöker dölja det, för då hade jag blivit orolig. Jag tror att det handlar mycket om förtroende. Jag litar på honom och han på mig, jag vet att han älskar mig och inte tittar på p o r r för att han är missnöjd med mig eller det vi har tillsammans.

Sjävklart finns det gränser för vad som jag tycker är okej, jag gillar inte heller filmer med riktig h å r d p o r r ... tycker att det är osmakligt. Men det finns faktiskt annat ;)

Bland det första jag någonsin skrev till min partner var en p o r r novell på 25 sidor... han verkade inte ha något emot det iaf ;) Och som han säger "jag satt ju och tänkte på dig och så var du inte här! och ... ja... ;)" Jag ser ingen konkurens i det för vi vet båda vad som är okej och inte okej i vårat förhållande. Och jag vet att han inte förväntar sig att allt man ser inte är genomförbart eller ens önskvärt att vara genomförbart...

• Anonym

"99 % av manliga befolkningen gör det"
    "det är så grabbar funkar"
    "alla killar som har chansen kollar p o r r"

I så fall tillhör min kille den procenten som inte gör det!
    Jag vill inte få några usla påhopp om att "om du bara visste" eller "han ljuger för dig" bara för att jag talar om detta.

Att min kille inte är intresserad av p o r r är något jag vetat lika länge som jag känt honom och det var flera år innan vi blev ihop. Han har varit tillsammans med tjejer som gillar p o r r och de har försökt få honom intresserad men han tycker helt enkelt inte det är något för honom.

Varför är det så svårt att förstå att det finns killar som inte kastar sig över p o r r -sidor så fort ingen kollar? Jag själv var storkonsument av p o r r när jag var i tonåren, har man storebröder får man lätt tag på sånt och man är ju nyfiken i den åldern. Numera är jag totalt ointresserad av det eftersom jag tycker det är plastigt och tråkigt och inte ger mig något.

Både jag och min partner föredrar att göra det på riktigt och upptäcka vår egen njutning istället för att matas med fantasilösa p o r r intryck. Vi är alltså inte heller ointresserade av s e x och passion om nu någon skulle få för sig det.

Jag tycker det är väldigt dålig stil att sitta och uttala sig om hur andra är eller vad de gör utan att veta någonting om dem.

Svar på tråden Partner som kollar på p o r r?