Jag har också en sambo som p o r r surfar. Precis som du så tyckte jag också att det var jättejobbigt! Jag upptäckte det en gång när jag lagt mig tidigare än honom på kvällen. Efter det så la jag mig nästan aldrig tidigare än honom. Om jag någon gång gjorde det, så hittade jag på olika ärenden för att gå upp från sängen och kolla honom, han fick aldrig vara ifred! Jag trodde också precis som du, att han skulle börja surfa efter jag gått ut och stängt dörren bakom mig, och försökte hålla mig hemma så ofta som möjligt.
Första kvällen (då jag gått och lagt mig) som jag upptäckte det blev jag jätteledsen. Jag kände mig så oerhört oattraktiv, eftersom han tydligen hellre kollade på "vackra" tjejer på internet än kom in till mig och sa att han var sugen... Han försäkrade mig om att det inte hade med mig att göra, och att de flesta killar faktiskt kolla på p o r r då och då. Jag kunde inte acceptera det då, men jag har gjort det nu.
Jag VET att han tycker att jag är attraktiv och jag vet att det är MÅNGA killar som är ute och surfar, vare sig deras flickvänner vet om det eller ej. Jag har alltså nu nästan helt och hållet kommit över detta, och tänker inte så mycket på det längre. Jag var helt enkelt tvungen att acceptera det, man har ju ett privatliv, precis som du sa. Och det måste du låta honom ha. Och tänk på att du är inte ENSAM, jättemånga tjejer har pojkvänner som surfar. Tänk så bra istället att du har en ÄRLIG kille som faktiskt sagt till dig att han gör det ibland, han kunde likaså nekat och ljugit dig rakt upp i ansiktet och sagt att han inte gör det.
Jag vet att det inte är lätt, men du måste komma ifrån de tankar du har och våga lämna honom. Vad som hjälpte mig var nog att jag VET att han älskar mig, och att jag tänkte att jag verkligen inte var ensam. Vore ju konstigt om bara min kille satt och surfade..? Jag insåg verkligen att det är mycket, mycket vanligare än man kanske tror.
Är du helt och hållet motståndare till p o r r? Jag skulle aldrig få för mig att sitta och kolla på det själv, men det är rätt "mysigt" att göra det ihop. (Nu menar jag absolut inte grov!) Jag frågade faktiskt min sambo om vi inte kunde titta ihop istället någongång, och det uppskattade han faktiskt. Jag lovar, ni kan få en fin stund.
Allt jag kan säga är lycka till! Jag hoppas att det löser sig, och att du kommer kunna slappna av. För det är jobbigt att ha de tankarna som du har - jag vet!