• missimi

Ullared. När ska man åka dit?

V har planerat in en resa till ullared i nov.
    Men vilken dag är bäst att åka?
    V 44 när det är lov är det dumt att åka då?
    Ska man satsa på 7 nov-11:e istället för v innan...

Vill inte åka dit när det är som mest med folk.
    2 v efter lön måste det ju ha lugnat ner sig liteFlört

• Svar på tråden Ullared. När ska man åka dit?
  • Axels och Annies mamma

2v efter löning verkar ju bra, det är mindre folk i början av veckan än i slutet och alla bussresor är där på morgonen så kom dit efter lunch då har bussarna börjat ge sig iväg, man kan ta en dag då de har öppet till 20 så har man gott om tid iallafall.

• Elute

Och så ska du helst vara där tidigt, när dom öppnar.

• elrovi

den enda gången jag har fått stå i kö är när jag har varit där på morgonen....åk dit vid lunchtid är mitt råd!!!

• metallgem

Vi var där på morgonen den 25 augusti, alltså lönedag och semestertider.

Lite kö innan vi kom in men det var för att vi kom innan dom öppnade.. Ingen märkbar trängsel i affären och ingen kö vid kassorna.

• elrovi

det fungerar så här: på morgonen kommer massor med folk, GeKås släpper in X antal människor, sedan är det STOPP: De börjar släppa in igen när de första börjar betala och går ut, och de som har varit där vet ju att man springer inte igenom på 1 timme direkt. Därför får man stå i kö LÄNGE om man kommer dit tidigt på förmiddagen. Vid lunchtid är ruljansen igång så att säga, de som var där tidigt är klara och på väg ut= det är kö vid kassorna och det är bara att promenera in

• missimi

Vi tänkte ev övernatta.
    Annars åker vi tidigt på morgonen.
    Men då är en mån en bra dag alltså?

• metallgem

Det var ingen kö utanför heller, vi gick ut vid 09,30

• Elute

Jag har aldrig köat, inte på väg in och jag har varit där ca 10 min efter öppnandet. Och inte behövt köa på väg ut heller.
    På hemsidan har de en webkamera som visar köstatus.

• elrovi

då hade jag helt enkelt otur, som hamnade i en kö var kanske där under "fel" säsong....

• Elute

Då man absolut INTE ska åka, är en regnig dag efter en lång solig period under semestertider. Alla som då semestrar vid västkusten och tillbringar soliga dagar på stranden passar då på att åka när vädret slår om.

Svar på tråden Ullared. När ska man åka dit?