• missimi

Ullared. När ska man åka dit?

V har planerat in en resa till ullared i nov.
    Men vilken dag är bäst att åka?
    V 44 när det är lov är det dumt att åka då?
    Ska man satsa på 7 nov-11:e istället för v innan...

Vill inte åka dit när det är som mest med folk.
    2 v efter lön måste det ju ha lugnat ner sig liteFlört

• Svar på tråden Ullared. När ska man åka dit?
  • Jennick

Jag brukar åka ganska ofta och alltid på eftermiddagen en dag då dom har öppet till 20. Det är aldrig kö in och ingen kö att tala om i kassorna heller. Bäst är att åka nån gång i början eller mitten av månaden, innan barnbidraget har kommit.

• Felicia78

Vi var där i fredags. Jättemycket folk då. Men var tydligen auktion nånstans i krokarna just den dagen så folk sa att de brukade alltid vara grymt me folk på Gekås då.

Men kan rekommendera att åka dagen innan midsommarafton. Det var vi detta året. Kändes som man var ensam där inne nästan. Hur skönt som helst. Två dagar innan julafton var vi där oxå förra året. Lika lugnt då. De flesta har ju redan köpt sina julklappar då ju...

• Fanny2

Skall dit på lördag. Vi kan inte ta ledigt så det får bli på en lördag. Hoppas det inte är för mycket folk bara.

• minimamma12

Jag har en kompis som jobbar på ge-kås och enligt honom har dom låg period nu fram till v.43 efter det blir det högsäsong. Nu ska alla dit och handla julklappar. Visst inga köer in men det kan ju ändå vara trångt inne...

• MosieSassa

Vi var där idag, var framme kl 07:55 (öppnar kl 8:00).
    Det var ingen kö in, lite folk fram till ca 12-13 då det började fylla på en del. Hade en person framför oss i kassan (vid 15:45).
    Idag var en toppendag att vara där, hittade MASSOR saker att handla också

• LiiNe

var där den 9:e september (lördag) och det var alldeles lagom med folk då inte för mycket asså men det hade ju å andra sidan inte gjort nåt om det bara hade vart vi o några få till
    Tänkte som så att om man åker runt den tiden i månaden så har ju ingen precis fått lön o så...

~~LiiNe~~
  • Squeezetoy

Hm, jag funderar lite grand över hur tjockt det kan vara där i barnbidragstider?
    Det är nämligen så att min mamma och två systrar kommer och hälsar på mig helgen 20-22 oktober. Ingen av oss har tidigare varit på Gekås och tänkte det kunde vara kul. Jämfört med innan bor jag nu relativt nära... Typ 18 mil istället för 85

a, de kommer på iaf fredagen den 20:e på morronen och våra alternativ är att antingen åka direkt på fredagen, eller vänta tills på lördan.
    Någon som har ett tips om vad som kan vara bästa alternativet?

• norgesessan

vi bor oxo 18 mil ifrån....jag hadde nog åkt på fredag om dom orkar...(det är vel inte nationellt höstlov då?)

• Squeezetoy

Nej, höstlovet börjar nog senare.

Vi tror nog också på att åka på fredagen. Får väl kolla köbarometern kanske på morronen. Kommer ju att hämta dom på morronen vid 7 när tåget kommer, om tåget är i tid förståss.

• Temugg

Jag var på Ullared dagen efter de hade varnat på TV för att åka dit! Visste naturligtvis inte om detta och fick därför köra runt på parkeringen några varv... Mitt i sommaren och dåligt väder - då åker folk till Ullared!
    Det är ju så stort där nu så det gick ganska bra ändå, på slutet började folket avta också så då blev det lite lättare att hitta vad man ville ha!
    Med andra ord - det spelar ingen större roll vilken dag du väljer, det kommer gå bra ändå!

Svar på tråden Ullared. När ska man åka dit?