• missimi

Ullared. När ska man åka dit?

V har planerat in en resa till ullared i nov.
    Men vilken dag är bäst att åka?
    V 44 när det är lov är det dumt att åka då?
    Ska man satsa på 7 nov-11:e istället för v innan...

Vill inte åka dit när det är som mest med folk.
    2 v efter lön måste det ju ha lugnat ner sig liteFlört

• Svar på tråden Ullared. När ska man åka dit?
  • knoddis1

Vi har själva haft tankarna på att åka dit och fick rekommenderat av en kompis att åka en tis eller ons. Eftersom på helgerna är det mest med folk, på måndagen packas nya varor upp efter helgen, tis ons = bra, tors börjar bli urplockat och på fredagen packas det upp inför helgen igen.

• minimamma12

..det packas upp varor varje dag!!!

• Temugg

Ja, det packas upp varor hela tiden! Även under den värsta sommarrusningen fanns det gott om varor att få tag på!

• Springsteen

jag åker förbi där nån gång i veckan när jag ska till skolan.. o de brukar vara så (förutom ex lov och jul osv..) att alla andra tänker att den 25-27 så åker ALLA som fått lön... men grejen är den att de är så många som tänker så eller så avvaktar de lönebesked osv.. så de är inte så många fler än en vanlig dag de dagarna... men åker man lördagen efter löningen eller 28-30 så är de fullt..

• Marre76

I november brukar det tyvärr vara ganska mycket folk varenda dag på grund av julen. Jag brukar åka ca 5 dagar innan barnbidrag alltså cirka den 15:onde och då har det varit ganska okej. Lönedagen eller på barnbidragsdagen skulle jag aldrig åka dit på och inte heller helgen direkt efter. Om du åker vecka 45 kan det vara så att det finns skolor som har höstlov då istället för vecka 44. Så var det i alla fall förra året.

• thefrog

testa å åk till ullared så ni är där efter lunch. jag och min syster åkte i torsdags, dagen efter alla fått lön (28, 27 har ju alla fått lönen i alla fall, fast kanske inte den dagen) och vi var där 13.30 ung och det var bara o gå rätt in, inte så jättemycket folk där inne och i kön var det en framför oss tror jag eller om det var två.

• Kem

Jag brukar vara i Ullared med jämna mellanrum och vi var där senast 29 sept. Vi åkte på fredagen och var där vid 14 tiden det var ganska mycket folk men inga köer. Tycker att det brukar vara bättre att åka på eftermiddagen. Men det är sant att från och med nu så är det mycket folk som handlar julklappar.

/Therese

• minimamma12

...idag var jag och syrran på ge-kås....nu börjar folket att komma att trängas. Mkt folk var det men inga köer in och ut men ändå trångt....

• kleopatra01

Vad jag har hört av Ullared experter så är det bäst att åka på Tis ons innan barnbidraget för att de tar in extra mycket barn kläder på Måndagen innan b-bidraget. Ska själv dit den 18:e.

• latlisa

Vi åkte efter lunch den 25/9 inga problem alls.

Svar på tråden Ullared. När ska man åka dit?