• stjärnfru

Långtidsodling

Funderar på det här med hur lång tid man "odlar" äggen. Vet att man inte kan göra långtidsodling på alla ställen eftersom laboratorierna inte klarar av det, men varför gör man egentligen långtidsodling? Vilka är fördelarna? Någon som vet?

• Svar på tråden Långtidsodling
  • ChokladOpalen

Visst FINE,, tappa ägg som kan leda till en graviditet & som du kan få till frysen...

• ChokladOpalen

JungfruMaria
    URSÄKTA HÄR.......

MEN vad i HLEVETE vet du vad jag har genomgått????

• myspysan

Jag har lyckats på korta  varianten, var i örebro och fick en son, håller nu på med syskonförsök, i Falun, och fick ett tillbaka som var långtidsodlat. 2 till frysen, testade minus och väntar nu på FET.

Jag litar på att de som jobbar med det kan sin sak! Tycker inte bättre eller sämre om någon metod, det måste ju ändå vara upp till läkaren att råda oss, de vet ju vad de pratar om.
    Falun har ju sysslat med långtidsodling ett tag vilket säkert gör att de lärt sig mer om det osv än de kliniker som inte satsat lika mycket på det.  Så tror ja iallafall!

mamma till en liten goding och syskonförsök igång...
  • ChokladOpalen

myspysan, min läkare såg dessa långodlade på en läkar "träff" hon höll fan på att trolla av stolen och sa att detta är mot ALLA kritik...Dom har INTE HÖGRE CHANS ATT KLARA SG ELLER HÖGRE STATESTIK PÅ GRAVIDITET!!!!!

Vilket nu många tror...

• Stich

Men nu tror jag att den här tråden har tappat lite..
    Frågan handlar väl om långtidsodling, och inte att kasta skit på varandra, vi får väl alla hoppas att läkarna kan sin sak!

Och dom som inte tror på långtidsbehandling använd er av den korta då!

Man går igenom så otroligt mycket under en IVF behandling och man behöver en massa stöd.. ge varandra det istället för en massa skit snack..

• stin a
    Stich skrev 2006-10-06 21:59:46 följande:
    Men nu tror jag att den här tråden har tappat lite..Frågan handlar väl om långtidsodling, och inte att kasta skit på varandra, vi får väl alla hoppas att läkarna kan sin sak!Och dom som inte tror på långtidsbehandling använd er av den korta då!Man går igenom så otroligt mycket under en IVF behandling och man behöver en massa stöd.. ge varandra det istället för en massa skit snack..
    Gud i himmelen vad denna tråd har blivit ledsam att läsa....Vad är det som egentligen som gör att alla blir så upprörda ,jo långtidsodlingar...

KOPIERAR det som JungfruMaria skrev I SITT INLÄGG här ovan
    Som min man just sa: är de så griniga för att de själva inte fått chansen att prova på långtidsodling? DEN tyckte i alla fall jag var rolig!

Nej alla får inte eller blir inte erbjudna att få göra långtidsodlingar ..Har heller kanske så många guldägg att erbjuda processen
    Men är det något att gapa över ....som du skriver JungfruMaria....har du blivit erbjuden det och har så många ägg att erbjuda var då stolt över det att du vågar ge dej in i den processen...
    Men skriv inte och tala om hur lustiga du och din man  är över oss andra här..Det är väldigt kränkande och alla är vi så sköra när vi går igenom Ivf som är mycket psykiskt påfrestande...

..Alla är vi lika mycket värda spelar ingen roll vilken process vi väljer att gå igenom....
    Här ska vi stötta och råda varandra... slänga skit och kränka varandra kan ni hålla på med någon annan stans...

Kram på er alla  som tror på det ni går igenom ,alla väljer vi våra egna vägar att gå och var rädda om varandra....Skrattande
  • Stich

Det var ju precis det jag menade att man ska stötta varandra och inte kasta skit på varandra..

Kanske skrev lite luddigt..

men det var så jag menade i allafall!

• ChokladOpalen

Stich , VEM kastade skit på vem här i tråden???...

**Som min man just sa: är de så griniga för att de själva inte fått chansen att prova på långtidsodling?**

Hon vet inte ett skit om vad jag har genomgått eller någon annan heller för den delen,,,,,eller HUR många långodlingar jag har gjort.

HUR kan man ens sätta en sån gubbe " " i den meningen???
    Tycker man det är så jäkla kul att genomgå IVF??,, eller HÅNAR man andra vars ägg inte klarar en långodling??..

MYCKET lågt av en som håller på med IVF att ens säga så till en annan medsyster...

Nä FY F*N....

• Stich

Om det är mig du menar så tror jag på långtidsodling och har själv provat det, men tyvärr så misslyckades det försöket, men vi hoppas på våra två eskimåer som i har i frysen som är långtidsodlade!

och jag kan bara hålla med om att man ska stötta varandra för det behöver man under en IVF behandling!

Svar på tråden Långtidsodling