• stjärnfru

Långtidsodling

Funderar på det här med hur lång tid man "odlar" äggen. Vet att man inte kan göra långtidsodling på alla ställen eftersom laboratorierna inte klarar av det, men varför gör man egentligen långtidsodling? Vilka är fördelarna? Någon som vet?

• Svar på tråden Långtidsodling
  • jindo

fy vad onödigt sagt!!!

alla här inne behöver en och samma sak. hjälp att få barn. jag gillar att få reda på hur olika läkare sagt så jag själv kan börja tänka.
    Alla har rätt att skirva vad de vill men e man BITTER och arg så håll dina tankar för dig själv.

INGEN JÄVLA PAJ KASTNING!!!

• Trollet75

Jag valde Falun för min första IVF just eftersom de hade långtidsodling som standard(om man få tillräckligt många ägg). Det slutade med att vi blev utan eftersom inget klarade sig hela vägen. Väldigt snopet.

Vår andra IVF har vi gjort på Linnékliniken(närmare hem). Efter att ha diskuterat för och nackdelar sa vi att vi vill ha tillbaka ett ägg som ger störst chans till graviditet. Eftersom vi jobbar på syskon känns det viktigare att det lyckas nu än att ha några ägg i frysen (som i kanske inte har samma kvalitet när de tinas upp).

Eftersom vi fick ut 11 ägg och 9 blev befruktade rekommenderade de en långtidsodling och för en vecka sedan fick jag tillbaka två ägg. Antagligen var det av lite sämre kvalitet eftersom jag fick tillbaka två.

Men jag fick se dem innan de förde tillbaka dem. De såg ut som två små såpbubblor som skimrade på tv skärmen... Inga svarta russin så långt ögat når

När jag såg dem och när jag tänker på det idag blir jag alldeles varm och lycklig.

Jag tror att det viktigaste är att man känner att det man gör är rätt. Om man tvivlar på behandlingen blir den automatiskt sämre (det finns det vetenskapliga belägg för Kroppen hjälper omedvetet till om man tror på det man gör. Så fortsätt med det.

Nu måste jag sluta skriva innan jag blir flummigare än DiLeva och Kristina Lugn tillsammans. Måste nog gråta en tår också (Jag som är gravid med tvillingar och allt *asg blandat med snyftningar* )

• ChokladRosen

jindo, jag är nyfiken på vem du menar
    VEM ska hålla sina tankar för sig själv?

• jindo

Jag menar den som inte har något snällt eller stöttande att säga.

Har alltid fått lära mig att har du inget snällt att säga så e det bättre att vara tyst!

Tala e silver tiga e guld.

• Mumle

ChokladRosen: jag har ingen aning om vem du är och jag har heller inte tilltalat dig i mitt inlägg. Varför är du förbannad?
    Du anser inte att man bör laborera bort en kvinnas ägg. Då menar du att vi som blivit gravida via långtidsodling har gått igenom något oetiskt? Hm... lycka till du, vilken metod du än väljer.

• ChokladRosen

Mumle,, varsågod att läsa min pres... Jag ska INTE VÄLJA någon form av behandling...

• Mumle

Jag har faktiskt läst din pres och förstår ändå inte varför du är förbannad. Vi vill ju stötta, uppmuntra och informera varandra på denna sida. Alla tjejer här har gått igenom IVF och haft det skitjobbigt och vill dela med sig av sina erfarenheter. Många har blivit gravida och vill dela med sig av den glädjen. Hoppas att det är ok med dig. Jag hoppas att även du blir gravid naturligtvis.

• ChokladRosen

Mumle, ser att du har läst min pres nu.. Men NEJ,, jag vill idags läge inte bli gravid..

Jag är inte förbannad,, å jag vet inet vart di fått det ifrån?,, saken är ju den att jag har ALLTID skrivit svar på atl,, eller "FÖR PÅGIG" som många säger,, men jag har ALLTID kört samma race vare sig det är på nätet eller IRL,, fråga vem du vill som jag känner privat....

Jag kan ve dom komma in hot helt oberoende,, å det gör dom.. Angla känner jag privat,, men nog f*n för jag mina dialoger med henne i trådar mm. Vi är inte alltid överens. Men vi är inte ovänner för det.. Hon har en åsikt å jag en..

Men så besitter vi också olika kundskaper med....

Därmed tycker jag att man ska ta till sig den andres kundskap,, till sin läkare,, TRO mig, jag har hafy Anglas kundskap med mig i min ryggsäck till min läkare så dom stått med hakan i golvet..Dvs, att JAG är ingen läakre kan drilla med. NI lkosim jag kan dra nytta av MIN, Anglas kondskap,,, ta den, teste den mot era läare så ska NI se att ni får en helt anna respopns av era läkare..

EX: Jag VET en tjej, som fick insatt ett JÄTTE FINT ägg ,, jo pyttsan vill det visa sig sedan,, då denna kvinna kom ikontakt med med en MYCKET kunning inom IVF. Kvinnan som fick tillbka sitt ägg skulle ha VÄGRAT att ta til sig sitt ägg,, OM hon BESUTTIT mer kundskap ifråga IVF.....

TA till er fakta så kan ni konfrontera era läkare. Det är bara NI som vinner på det. Inte vi...

Jag hade inte tragglat detta om å om igen i trådar om jag inte brytt mig om detta..
    TRO mig,, jag bryr mig om er som håller på med IVF. Ta till er min & Anglas kundskap.

Kör en test ,,konfrontera era läkare med, det som finns här,,,,så ska ni se vem som blir osäker ,, inte är det ni bruttor det är läkarna som har träffat på sin överKVINNA

• ChokladRosen

Ååååååååååå, shit Rosen är kanaon ,,,,vilka STAVFEL

• Angla

Haha Rosen du stavar som en kråka i natt ... men visst är det så att många läkare står som fån då man ställer frågor. Jag har tackvare det fått två försök ogiltigförklarade och ersatta med nytt - helt gratis samt ett D-IVF också helt gratis. Det är mycket pengar vi pratar om där - minst 70 000kr ...

Angla - med vingar av lycka
Svar på tråden Långtidsodling