• 1991

Vilka länder kommer ni ifrån?

Tycker länder, språk och allt i dess väg är jättekul och intressant..

Är därför nyfiken på vilka länder ni kommer ifrån, och om ni kan dem språken?

Själv är jag 50% Svensk, 25% Tysk & 25% Iranier.
    Kan dock inget av språken förutom Svenska då.. lite tråkigt kan jag tycka.

• Svar på tråden Vilka länder kommer ni ifrån?
  • Carre

Jag kommer från Mexiko, pratar spanska (modersmål), svenska, engelska och italienska

• Abbigail

1991
    valloner är ett folkslag från belgien väldigt mörkhyade o snygga hehe

• JolinesMamma

Mamma är svensk med släkt från vallonerna, så det finns lite mörka färger på hennes sida. Pappa är från Finland, nära ryska gränsen, så lite sneda ögon har vi därifrån. Men ingen finska talas här.

• Blue Dragon

Jag kommer från Sverige och mannen min är finsk med är född och uppvuxen i Sverige. Han kan finska för att han föräldrar pratar det med honom och han har även gått i finsk dagis och skola tills han blev 10 år.

Jag kan väldigt lite finska men lär mig hela tiden.

• suzolina

JAG KOMMER från Bosnien och min man likaså . fast han bodde i Danmark när vi träffades...

• Proua Karu

Jag är 100% estnisk, min man är 50% finsk, 25% tysk och 25% österrikisk men känner sig mest finlandsvensk-österrikisk. Hans familj bor i Österrike, han är född där men flyttade som 9 åring till den svenskspråkiga kusten i Finland och gick på skolan på svenska.
    Vi har därmed fyra språk hemma. Min man kan tyska, svenska, finska, estniska, engelska och jag estniska, finska, svenska, engelska, tyska (håller på att lära mig ordentligt) och om jag anstränger mig klarar jag mig på ryska också
    Sinsemellan pratar vi mest svenska, men efter att vår son föddes har det blivit mkt estniska också.
    Jag pratar estniska med sonen och min man tyska.
    Vi har nyss flyttat tillbaks till Sverige från Finland.

• jeannette

jag kommer från chile min sambo är född i sverige men med fiska föräldrar men han prata bara fisnka men familjen....svenska är den starka sida för honom

jag pratar spanska till destiny killen pratar svenska med henne o så fars föräldrar pratar finska med henne o det går ju bra :)

• Morrizz

Jag är 50% svensk 50% tysk född i Belgien.
    Sambon är 100% engelsk.
    Så vår lilla dotter som är född i Sverige är en äkta 100% europeisk mix -

Svar på tråden Vilka länder kommer ni ifrån?